5 Yorum

Deniz’in Kitaplığından: Sandra Boynton

Sandra Boynton’ın bizde o kadar çok kitabı var ki, hangi birisine değineceğimi bilemedim.

Sandra Boynton’la ben Deniz’den çok önce tanışmıştım aslında. Amerika’da özel günler için kart satan hemen her markette onun çizimlerinin olduğu kartlara rastlanır. Çok eğlenceli, kendine özgü bir çizgisi var bu Amerikalı yazarın.

Dili de öyle… Yalın, böylece kolay anlaşılıyor. Kafiyeli, yani çocuklara hitap ediyor. Esprili, dolayısıyla büyüklerin de ilgisini çekiyor. Boynton’ın kitapları çocuklar için de, büyükler için de çok eğlenceli. Hatta belki Elif’in Kitaplığı’na bile eklemeliyim!

Boynton’ın hemen tüm kitapları kalın kâğıda basılan board book şeklinde. Dolayısıyla da küçük yaşta çocuklar için de çok uygun. Zaten Deniz de Boynton’la tanışması Doggies adlı kitabıyla oldu. O kitabın köşesini de az kemirmedi. O kadar severek okuyorduk ki, yanımızda her yere götürüyorduk. Sonunda kaybettik!

Boynton nedense hep hayvanları çiziyor. Kitaplarının kahramanları pijamalarını giymeye çalışan hipopotamlardan, dişlerini fırçalayan aslanlardan, bahçesinin çimlerini biçen ren geyiklerinden, egzersiz yapan domuzlardan oluşuyor. Hepsi de birbirinden komik çizimler.

Bir başka favorim de The Going to Bed Book. Nuh’un Gemisi’ni andıran büyük bir gemide, tüm hayvanların yatmaya hazırlanışını anlatıyor. Hepsi önce banyo yapıyorlar, pijamalarını giyip dişlerini fırçalıyorlar, yataklarına yerleşip uykuya dalıyorlar. Amazon’comdaki bu linkten kitabın ilk sayfasına bakabilir, Boynton’ın çizimlerini bilmiyorsanız fikir sahibi olabilirsiniz.

Ben Deniz’in hemen tüm İngilizce kitapları gibi Boynton kitaplarını da Amerika’dan almıştım. Ama da öyle Barnes & Noble’dan falan değil… Marshalls, Ross, TJ Maxx gibi ucuzcu mağazalarda, normalin yarı fiyatına, ya da o civarda satılıyor. Türkiye’de ise büyük zincir kitapçıların çoğunda Boynton kitaplarına rastladım.


Bunlar da ilginizi çekebilir:
Deniz’in Kitaplığından: Little Critter
Deniz’in Kitaplığı

5 yorum

  1. Elficim belki burasi yeri degil ama ben su kitaplari cok tavsiye ediyorum. Biz de Sandra Boynton'u cok seviyoruz, bahsettigin kitaplar ve daha fazlasi severek okuduklarimiz arasinda. Ama sunlarin yeri apayri, 1-2 yas doneminde ve daha sonra hala okuyoruz.
    Janet ve Allan Ahlberg'den "Peek-A-Boo" ve "Each Peach Pear Plum". Her ikisi de en sevdigimiz kitaplar oldular cok uzun sure, hala da oyleler. Cizimler, dil, tekerleme gibi bir anlatim, cok guzel vallahi ben hala severek okuyorum ki kac yuzbinkere okudum. Klasik kitaplar yani http://www.amazon.com/Each-Peach-Pear-Picture-Pufhttp://www.amazon.com/Peek-Boo-Board-Allan-Ahlber

    Sonuncu baska bir cok cok sevilen klasik de su:
    Goodnight Moon, yazari Margaret Wise Brown
    Yine cok akilda kalici, ezberlenen, ve bebeklikten cocukluga cok sevilen yuzlerce kez okunacak bir kitap. Harika bir uykudan once kitabi.

    Fatih Erdogan duy sesimizi, bunlari da kazandir Turkceye! Bu arada The Very Hungry Caterpillar'i cok seviyoruz, hala bekliyorum Ac Tirtil cikacak diye, cikti mi bilen var mi?

  2. Bayıldım, bayıldım!!! Özellikle de şu kendini sırtta taşıttıran tavşana. Tipler bakılmaya doyulamayacak sevimlilikte. Umarım yakında buradaki yayınevleri de keşfeder de basılır Boynton kitapları… Paylaşım için teşekkürler.

  3. BAHAR – Çok teşekkürler tavsiyelerin için. Bahsettiğin ilk iki kitaptan haberim yoktu, ama Goodnight Moon bizim de favorilerimiz arasında: http://blogcuanne.com/denizin-kitapligi/denizin-i… Aç Tırtıl'la ilgili ise henüz bir şey duymadım, yakın zamanda tekrar Fatih Erdoğan'a yazıp sormayı düşünüyorum. Ben de heyecanla bekliyorum!

    BANU – Boynton'ın kitapları gerçekten çok keyifli. Orijinallerine kitapçılarda rastladım ama Türkçesi hiç gözüme çarpmadı. Ben de dileğine katılıyorum 🙂

  4. merhaba ben bu kitapları nereden temin ettiğinizi öğrenebilir miyim? Türkiye de hangi kitapçılarda bulabilirim ya da internetten satan yerler var mı ? teşekkürler

    • Biz Amerika’dan almıştık bu kitapları. Türkiye’de olduğunu sanmıyorum, ancak uzun zamandır aramadım. Internetten almak isteyecek olursanız en doğru adres amazon.com olacaktır.