11 Yorum

Dollum-Dmeagol

Yüzüklerin Efendi‘sini seyrettiniz ya da kitaplarını okudunuz mu?

Smeagol/Gollum karakterini biliyor musunuz?

Bilmeyenler için kısaca açıklayayım: Smeagol, biraz zayıf karakterli bir hobbit. Bir gün, Yüzüğü buluyor, ve onun tutkunu haline geliyor. Yüzük, Smeagol’ın aklını başından alıp onu bir yaratığa dönüştürüyor. Bu yaratığın adı da Gollum oluyor.

Gollum, her ne kadar dominant karakter olsa da, Smeagol da ara sıra kendini gösteriyor. Şefkat gördüğünde ortaya çıkıveriyor. Ama biri onu tehdit ettiğinde Gollum hemen saklandığı yerden çıkarak Smeagol’u bastırıyor, ve ona istediğini yaptırıyor. İstedikleri de genellikle kötü şeyler oluyor.

Çift karakterli bir arkadaşımız yani bu. Smeagol saf, iyi. Gollum cin, kötü.

Bizim evde de bunun benzeri bir hobbit var. Adı Deniz. Boyu da hobbit kadar zaten. Bazen Dollum, bazen Dmeagol oluyor.

Öyle Yüzük falan yok tabii bizim evimizde. Onun aklını başından alan şeyler sonsuz ve sınırsız oyun. Oyun oynamak denince akan sular duruluyor. Birisi Dmeagol’un oyun oynamasını tehdit mi etti? Hemen Dollum ortaya çıkıp ağlama krizlerine giriyor. Boyu hobbit kadar olsa da yarattığı etki Richter ölçeğine göre ben diyeyim 4, siz deyin 5 şiddetinde bir deprem kadar.

Mesela, dün Dollum’du kendisi. Onunla vakit geçirmek için gelen anneannesinin varlığında annesine ve babasına yapmadığını bırakmadı. İstemiyoroooooooom diye bağırıp çağırdı. Annesine dil çıkardı. Babasına surat yaptı. Annesi “yeter artık, kapat televizyonu” dediğinde niiiiiiiiiiiiiii diye çığlıklar atıp ter ter tepindi. “Benimle alış verişe gelmek ister misin?” diyen annesine “Hayır! Ben tilivizyon seyreddicem!” şeklinde cevap verdi. .

Bugün ise Dmeagol olarak uyandı. Sağa sola gülücük dağıtmalar. Herkese günaydın demeler. “Anne, kahvaltıdan sonra biraccık tilivizyon seyredebilir miyim?” diye sormalar. “Biraccık” seyrettikten sonra annesi “Haydi, kapatalım” dediğinde gelen Çıt sesi… Ve ardından “Kapattım annecim!” bildirisi…

Hayırdır inşallah!

Ne zaman Dollum, ne zaman Dmeagol olacağı belli olmuyor bu Deniz hobbitinin. Sanki içinde bir aç-kapa düğmesi var, düğmeyi kaldırınca biri, indirince biri oluyor.

Bu düğmeyi tetikleyen şeyin ne olduğunu bir keşfedebilsem… Anında bir kitap yazarım: Çocuğunuzu Sevgi Kelebeğine Dönüştürmenin Yolları.

Nasıl satar o kitap, var ya…

11 yorum

  1. Bizim evde 2 tane Hobbit var isin kotusu birinin iyi oldugu gun digeri kotu olabiliyor kisacasi denk gelmemeleri yuzunden evin halini ne siz sorun ne ben yazayim eger boyle bir kitap olursa almak icin kuyruga bile girerim :))))))

  2. Minicik de olsalar onlar da birer birey işte..Bizim gibi onlar da havadan, aydan, güneşten ve yıldızlardan etkileniyor, her gün farklı modda olabiliyorlar.. Ama yine de çok sevimliler öyle değil miii 🙂 Kızımın sinirli ve küs hareketleri bazen öyle tatlı geliyor ki, her ne kadar ciddi olmam gerekse de kendimi tutamayıp gülümsediğim hatta '' aman da büyümüş de kızarmışş…yerim senin sinirini'' diye sevme girişiminde bulunduğum ve onu daha çok kızdırdığım oluyor..Biliyorum biliyorum onun açısından çok sinir bozucu…Ah şu annelik hormonları..Onu her hali ayrı güzel geliyor..ne yapayım 🙂

  3. harika bir benzetmeyle bağlamışsın olayı Elif:) ama bana sorarsan onlar kafalarına göre düğmeyi açıp kapatıyorlar. yani bizim müdahalemiz sanki biraz zor gibi :))

  4. yahu bu kadar mi olur…bizim evde de bir tane var kendilerinden….bizimkini golluma donusturense uyku, uyku vakti geldi dedigin an kiyamet kopuyor, bu ne…

  5. Harika bir benzetme olmuş gerçekten. Dua edinde Derin ikinci Dollum olmasın 🙂

  6. Bizim evde de var ondan bir tane. Sabah Gollum'du, simdi Smeagol.

  7. Hani bu gollum (smegol) yüzüğe şehvetle "my precious" der der dururdu ya… İşte bizim evde o yüzük memeydi iki hafta önceye kadar. Bizimkinin de adı Demir olduğundan kelli Dmegol olduğu zamanlar yumuşak yumuşak sever ve emer, Dollum ortaya çıktığında ise gayet hoyrat davranırdı precious'lara 🙂 İşte ne zaman Dollum Dmegol'dan daha çok ortalıklarda olmaya başladı. Biz de Mordor'a gidip memeleri Doom'un lavlarının arasına attık 😛 Şaka bir yana bir yığın sebepten sadece biriydi bu tabiki :)))

  8. Ne denerseniz deneyin bunu formülü yok 😀 Değişsem ben değişirdim böyle bir eğitimci ailenin içinde 😀 Nihihihi Seviyorum seni Deniz

  9. bayıldım benzetmeye. yemek zamanı golluma dönüşüyo bizim hobit:)