Yaklaşan doğum günü buhranı

GD Star Rating
loading...

Bizim zamanımızda doğum günü partileri evde olurdu. Biz zaten kalabalık bir sülaleydik, sadece anne tarafımda on kuzendik. Benim doğum günüm yaza denk geldiğinden çoğu arkadaşım zaten olmazdı, aile içinde kutlardık. Ya yazlıkta, ya kampta olduğumuzdan da genelde bahçede, kafeteryada, karavanın önünde falan olurdu.

Ece’nin (kız kardeşim) doğum günü Mart ayında. O bütün okul arkadaşlarını çağırabilirdi doğum gününe. Annemin tavşanlı bir pastası vardı, ondan yapardı. Yoktu ki o zaman böyle şeker hamurundan pastalar. Ev yapımıydı her şey.

Öyle sihirbaz, palyaço falan da hak getire. Çocuklar eve doluşur, evin altını üstüne getirir, sonra giderlerdi.

***

Deniz’in dördüncü doğum gününe iki hafta var.

Anlamlı, daha doğrusu kendisinin aklının erdiği ilk doğum günü geçen seneydi. Okuldaki sınıfında bir pasta kesmiştik. Bir de oyun grubumuzla evde parti yapmıştık. Çok eğlenmişti.

Bu sene de o şekilde yırtmayı planlıyordum. Ama Deniz karşı çıktı:

- Okuldaki arkadaşlarım da evdeki partime gelsin istiyorum!

- Sadece erkekler gelsin. Kızlara yasak! Kızlar Şimşek McQueen sevmiyorlar.

Hoppala!

Oğlum, yavrum, etme. Bak, kızları çağırmazsan onlar da seni kendi partilerine çağırmazlar sonra. Cevap hazır: Çağırmasınlar!

Bu kız-erkek ayrımcılığı yeni başladı. Yaş özelliğiymiş. Peki.

Kızlar onların oyunlarını bozuyormuş. Hmm.

Ama ne demek “partime çağırma”?

***

Hediye faslı. Kendi adıma konuşayım: doğum günü kutlamaları yapmayı sevmekle birlikte insanlara benim için para harcatmaktan çekinen bir yapım vardır. Doğum günlerimde bana hediye almak yerine bir yere bağış yapsınlar isterim. Başkaları da aynı şeyi yapsın değil beklentim, ama ben böyleyim. Bazıları gereksiz bir düşünce olduğunu söyler, olabilir.

Deniz’in ilk doğum gününde de benzer bir uygulama yapmayı düşünmüştüm. Nasıl olsa anlamayacak, oyuncağı, her şeysi var, hiç olmazsa bir yere gitsin onca hediye parası diye bir derneğe bağış yapılsın istemiş, “ilk torunumuzun ilk doğum gününü bırak da istediğimiz gibi kutlayalım!” diyen ailem tarafından sindirilmiştim.

Şimdi de istedim ki Deniz’e kitap alsınlar arkadaşları. Deniz’e de sordum hatta, ama baktım ki gönlünden geçen oyuncak. Daha doğrusu, bir kısıtlama istemiyor çocuk. Sonra da dedim ki kendi kendime: “Bana bak kız Elif. Bu kadar kontrol etmesene çocuğun hayatını. Bırak, isteyen istediğini alsın. 4 yaşındaki çocuğa elbette oyuncak alacaklar, Karamazov Kardeşleri hediye edecek değiller ya… Ka-rış-ma!”

O yüzden de karışmıyorum. Yine de partiye gelenlerden Ben 10 ve Bakugan oyucakları getirmemelerini isteme hakkımı saklı tutuyorum.

***

Bir de şöyle bir şey var: Ben bu doğum gününü evde yapmak istiyorum. Gidip de bir yer tutmak istemiyorum. Eh, şimdi okuldaki arkadaşlarını da çağıracaksak, oyun grubundakilerle birlikte nereden baksan en az 20 çocuk olacak evin içinde. Bir de anneler!

O kadar insanı ben nereye sığdırırım?

İşin eğlence kısmına gelince. Artık doğum günü partilerinde palyaçolar, sihirbazlar falan oluyor hep. Onlar olmadan eğlenemez mi çocuklar? Yoksa eğlence faslından ziyade çocukları dizginlemek için mi çağrılıyor bu tür profesyoneller?

Yanlış anlaşılmasın, parti evleri kapansın, ya da palyaçolar işsiz kalsın demiyorum. Ama bana uymuyor bu tür şeyler.

de… İşin lojistik kısmı düşündürtüyor beni.

Biraz akıl, fikir?

26 Yorum
fold-left fold-right
Blogcuanne hakkında
Blogcu Anne Elif Doğan 2006 Kasım doğumlu Deniz’in ve 2010 Mart doğumlu Derin’in annesidir. Lise aşkıyla evlenmiş, birlikte Amerika’ya gitmiş, orada yaklaşık 10 sene okuyup, yaşayıp, çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönmüştür. Çocuğuna kendisi bakmak için çalışmaya ara vermiş ve "sadece anne olmak"tan bunalınca kendini blog tutarken bulmuştur. O zamandan beri de Blogcu Anne’dir. Daha fazla bilgi için tiklayin...

26 Cevap verilmiş: Yaklaşan doğum günü buhranı

  1. Özlem diyor ki:

    Ya Elifcim sen karşı çıkıyorsun fakat ben bir 4 yaşında cocuk doğum gününde bulundum. Bir kızcağız vardı. Cocuklara oyun oynatan, şarkılar söyleten, dans ettiren. o olmasa orada savas olurdu. ne anneler rahat rahat bi cift laf edebilirdi, cay içebilirdi, ne cocuklar huzurlu bir şekilde oynardı. 20 cocuğu bir arada düşünemiyorum. bence sen bu rehberi palyacoyu falan bir düşün derim ben….. mekan olarakta ev müsait değilse bahceli bir yer bulabilirsin. hava güzel olursa bahcede piknik gibi biseyde yapılabilir…. toplar, ipler falan…. benim oglum 9 aylık cok bi tecrübem yok malesef. senin tecrübeni sabırsızlıkla bekliyorum. kolay gelsin….

    GD Star Rating
    loading...
  2. yagizlahayat diyor ki:

    Benim yaşadığım şehirde ne parti evleri var, ne çağıracak palyaço ne de pasta yaptıracak doğru dürüst pastane. Oğlumun henüz 1 doğumgünü oldu ama 5 tane kız yiğenim var. Aile kalabalık olduğundan 30 u buluyor misafir sayısı. Ama çocuklar farklı yaşlarda olduklarından birbirlerini idare ediyorlar genelde.
    Benimde evim çok büyük değildi ve ilk d.günümüzde ağustos sıcağında evde 30 kişi zor oldu gerçekten. Ama 4 yaş civarı çocuklar biraz daha başedilebilir olabilirler. Gerçi benim hayatımda hep kız çocuklar oldu ve onlar genelde çok akıllıydılar. Erkekler nasıldır onu zamanla göreceğim. Ama hazırlıklar çok yorucu oluyor. Birde Derinle zorlanabilirsin. Ama genede güzel yorgunluk bunlar…

    GD Star Rating
    loading...
  3. Püren Ödem diyor ki:

    Elif sen çıldırdın mı? 3 gün migren krizi tutar adamın o kadar çocukla.

    Git playbarn'a, parti yapacağım de. Anneler için çay – börek, çörek, çocuklara da sevecekleri bir menü. İlgilenecek ablalar, animatörler, oyuncaklar, servis hep onlardan. Sen de annelerle otur çayını iç. Ben Yiğit'e böyle yapmıştım. Babalar da gelmişti. Çocuklar güvenli bir ortamda çok eğlendi ve daha önemlisi o dağınıklık orada kaldı.

    GD Star Rating
    loading...
    • blogcuanne diyor ki:

      Püren, sen de annem gibisin, hep duymak istemediğim şeyleri söylüyorsun (Bu yorumum seni söylemekten alıkoymasın :) )

      Burada Playbarn yok, diğer özel oyun grupları var çoğunlukla. Onlar da vermek istemediğim kadar çok para istiyorlar.

      Ama biraz yaratıcı düşünmeye başladım, bakalım neler olacak.

      GD Star Rating
      loading...
  4. Başak Çelik diyor ki:

    Playbarn fikri çok iyiymiş gerçekten… ben de değerlendirmeni öneririm. Evde 20 çocuk ve anneleri çok zor olur gerçekten. Bir de, Play Barn gibi bir yerde, çocuklar kesinlikle daha çok eğlenirler.

    Kızları çağımama konusu feci yahu; ben o yaş dönemini, ilkokul sanıyordum… Yeni nesil dolayısıyla erkene mi alınmış? :) Onu çözmek lazım asıl ama nasıl yapılır, bilemiyorum, kolay gelsin size :)

    GD Star Rating
    loading...
  5. pinar diyor ki:

    ya bu konuda herkes beni elestirecek biliyorum ama ben olsam,tamam oglum kizlari cagirmayalim,zaten kizlar cok miymiy hic oyundan falanda anlamiyolar demi?Yada bak biz cagiralim ama onlar kendi aralarinda takilsinlar,bizde onlara bakip dalga geceriz derdim:))ama bu hic annece degil demi?benim oglum daha 5.5 aylik oldugundan boyle atip tutuyorum ama zor bi durum gercekten..ama kizlari cagirmak zorundami cocuk yaa?cagirmak istemiyor!:)
    yegenlerim geldi aklima,daha 5-6 sene once ya pinar abla bu kizlar cok salak ya hicbiseyden anlamiyolar derlerdi,bende evet yaa bitane cakcan demi uhahahaha diyerekten eglenirdim onlarla,simdi ikiside sevgililerinin sozunden cikmiyorlar,gelecegin hanimkoyluleri:))

    GD Star Rating
    loading...
    • berna diyor ki:

      hmm bu söz kız annelerini kızdırmış olmalı baştada beni…neyse yarın birgün bir kızınız olduğunda ve bir partiye çağrılmadığında ve birileri ona mıymıy dediğinde…bir de çakalım şuna die eklediğinde beni hatırlayıp gülümsersiniz :) ))

      GD Star Rating
      loading...
      • pinar diyor ki:

        insallah bi kizim olurda hatirlayip gulumserim:)hatta insallah soyle hafif miymiy burnu havada simarik bi kizim olur,yerim bende onu sonra..
        emin olun kizim olsaydi ve erkekleri cagirmak istemeseydi,amann cagirma zaten onlar ne anlar ki dogumgununden,kafalari basmaz onlarin oyle seylere derdim:)cocuklar anlasildiklarini hissettikleri zaman daha bi yumusuyorlar..aa olmaz ayip demektense,onunla ayni tarafta olmak bazen ise yariyor,yada benim tarzim bu dogru yada yanlis..ama ise yaradigini dusunuyorum,ailede kimin cocuguyla bi sorunu olsa,ya pinar sen konussana senin dedigini yapiyor,sizin araniz cok iyi der..evet evet,bence ise yariyor:)

        GD Star Rating
        loading...
  6. mehtap diyor ki:

    Ben de kara kara aralarında 9 gün olan oğlumla kızımın doğumgününü hangi günde birleştirsem diye düşünüyorum. 2 doğumgününe gücüm yetmeyecek, çok yorulurum falan filan. Kuzey'inkiyle birlikte Defnoş'u aradan çıkartacağım galiba.

    Doğumgünü için bir önerim var. Evde yap veya başka bir yerde mekan önemli değil. Sihirbaz veya palyaço yerine, eğlenceli bilimsel deneyler yapan, profesyonel tiyatrocu, aynı zamanda da İTÜ Bilim Merkezi çalışanlarından oluşan bir grup var. http://www.eglenbilim.com dan bilgi alabilirsin. Hem tiyatroyla birleştirip eğlenceli karakterlerle çocukları neşelendiriyorlar, bir palyaçodan daha fazla ilgi görüyor üstelik, hem de eğer istersen atölye de yapıyorlar. Hepsi de çocukları seven, çocuklara bilimi sevdirmeyi amaçlayan pırıl pırıl gençlerden oluşuyor. Tavsiye ederim :)

    GD Star Rating
    loading...
  7. Sema diyor ki:

    Selam Elif,

    Bu yazini okumadan once emailime gelen Bakuganlardan %50 indirim ilanini gormustum icimden bunu gorse Elif cildirir diye dusunmustum. Istersen Denize bir tane yollim dogumgunune??? Kiz cocugu oldugu icin bunlar bana uzak detaylarini bilmiyorum bile. Ama Deniz ne istiyorsa onu yap taraftariyim dogumgunlerini cocuklar 40 yasina gelincede hatirliyorlar cunku.Simdiden kutluyorum Denizin dogum gununu.

    GD Star Rating
    loading...
  8. Zeynep diyor ki:

    http://www.cocukrehberi.com/haftanin-sekerleri.as

    Tesadufen gordum, bilmiyorum nasil biryer oldugunu, check et istersen…

    GD Star Rating
    loading...
    • blogcuanne diyor ki:

      Mom's çok güzel. Servis süper değil, ama bahçesi harika. İç mekanını bilmiyorum.

      GD Star Rating
      loading...
  9. ece diyor ki:

    bana bak elo, o partiye palyaço gelirse ben yokum bilesin. gerçi dediğin gibi palyaço benden daha işe yarar olabilir :)

    GD Star Rating
    loading...
  10. ece diyor ki:

    ay bir dakika yukarıdaki yorumu ben yaotım ama blogcuanne diye çıktı anlamadım..

    GD Star Rating
    loading...
    • blogcuanne diyor ki:

      Senin bilgisayarından log in yapmıştım geçen gün, o yüzden.

      Ya sen ya palyaço olduğunu biliyorum, yok, çağırmayacağım palyaço. Sen olursun, olur biter :P

      GD Star Rating
      loading...
  11. sibel diyor ki:

    Kizlari cagirmama meselesine cok guldum. 3-5 yila kalmaz, bu sefer de bir tek kizlari cagirir bu oglanlar:))
    Bu yazini okutursun Deniz'e Elif:)

    GD Star Rating
    loading...
  12. mutlu bayık diyor ki:

    ben tam olarak sorununa yardımcı olamayacağım ama aklıma bir kaç gün önce ablamla konuştuğumuz bir şey geldi. çocukluğumuzun doğum günlerinden hatıralarımıza işlemiş olan ortak şey annemin ağır ağır, törenle hazırladığı doğumgünü pastalarımız. hep aynı pasta ama emek ve sevgi dolu. kreması da keki de ev yapımı tabi 10 çeşit tatlı tuzlu ile destekli bir menü. annemin tatlı telaşı hatta siniri, evin pastanelere rakip, eğlence ve mutluluğun habercisi kokusu sıcaklığı. şimdi bunlar birçok kişi için basit gereksiz,
    ama düşününce yıllar sonra göz bebeklerimizin hatıralarında kek ve krema kokusu eve sinmiş anne emeği pastaların yerine plastik görünümlü kusursuz pastalar belki yer alacak belki alamayacak.

    GD Star Rating
    loading...
  13. kanca diyor ki:

    alternatif olabilir.. .http://eventgarden.com.tr/

    GD Star Rating
    loading...
  14. iremyavuz diyor ki:

    açıkhavada piknik gibi de güzel olur.. havalar sicak degil ama 1 saat açık bir alanda piknikte bolca koşturur çocuklar. uçurtmalar da eklenir ve çocuklar doğayla iç içe pozitif enerjiyi içlerine çeker. tabii 2 hafta sonra hava kru olursa. biz evimiz kucuk diye hep acikhavada kutladik< yıldız parkı, kalamış parkı, göztepe parkı şeklinde. bu sefer kilyos taraflarındaki kumsallar ve belgrad ormanları civarı da güzel olur… tabii o kadar çok kişiyle mad science gibi bir organizasyon kesin daha derli toplu olurdu

    GD Star Rating
    loading...
  15. palyaço diyor ki:

    İstanbul palyaço olarak doğum günü partilerine, düğün organizasyonlarına, açılış organizasyonlarına, avm etkinliklerine profesyonel palyaço, animatör, sihirbaz, tahta bacak, jonglör, ateşbaz, bisiklet show gibi hizmetler vermekteyiz.

    GD Star Rating
    loading...

Trackbacks for this post

  1. Doğum günü dediğin… « Blogcu Anne
  2. Deniz’in Mutfağı « Blogcu Anne

Bu yazı yoruma kapatılmıştır.

Bu kategoride Çoluk Çocuk (244 / 404 makale)


Aşağıdaki soru, Sydney-Avusturalya'dan yazan Nil'den. Sana buraya yazmamin, ya da daha dogrusu akil danismamin nedeni, uyku sorunumuz. Biliyorum bu konunun ...