15 Yorum

62.2

Aşağıdaki istatistikler, 1.64 boyunda, 35 yaşında bir kadının reel (solda) ve ideal (sağda) ölçümleri:

Vücut Ağ:  62.2 kg ideal:   52-58 kg
Yağ Ağ:    20.1 kg ideal:  11-20.0 kg
Yağ % :    32.4 ideal:    21-30
BMI (body mass index)   :     23.1 ideal:    20-23

Acaba bu soldaki kadın kim?

Evet, Cuma günü diyetisyenim kuzenim Yasemin’imle yaptığım görüşmeden edindiğim istatistikler bunlar. O günden beri, daha doğrusu Cumartesiden beri resmen ve bilfiil rejimdeyim. Spor bile yapıyorum!

Şimdi… Biliyorum ki diyet listesini paylaşmamı bekleyenler var. Ama maalesef bunu yapamayacağım. Sebebine gelince: Yasemin’in bana yazmış olduğu diyet listesi sadece bana özel, benim ölçümlerime göre düzenlenmiş bir liste. Şimdi ben burada size sabahları bir kibrit kutusu beyaz peynir, öğlen 3 diyet bisküvi diye yazsam… Sonra siz onu yapsanız… Ve kilo veremeseniz… Yasemin’e kızmaz mısınız? Daha da beteri: Kilo veremeseniz ama bir şekilde sağlığınız bozulsa… Ne bileyim, yememeniz gereken bir şeyi yeseniz… Yemeniz gereken bir şeyi yemeseniz… Bu sefer size yazık olmaz mı? İşte bu sebeptendir ki ben şahsıma yazılmış diyet listesini burada paylaşmayı uygun bulan bir kişi değilim. Gidişatımı ve Yasemin’in genel önerilerini paylaşacağım. Daha spesifik arayışta olanlar Yasemin‘i arayabilir: 0 216 467 32 11

Zaten Türk halkının bu birbirinin diyet listesini yapmaktan vazgeçmesi lazım. Doğru bir iş değil güzel kardeşim. Diyet çok ciddi bir mevzuu, diyetisyenlik ciddi bir müessese. Bir sürü tetkik, kan sayımı, kolesterol, yağ ölçümü, ıvır zıvır söz konusu. Parmak izi gibi bir şey yani birine özel yazılan diyet. Bence.

Bu kadar ukalalıktan sonra gelelim konuya. Ne diyorduk? Randevu. Evet, Cuma günü Yasemin’e gittim. Yardımcımız o gün izinde olduğundan Derin de benimle geldi. Yolda uyumadı, son anda uyudu, ofise girince uyandı derken randevunun yarısında yerlerde sürünüyordu, bizi acele ettirdi eşek kafalı. Yasemin beni ölçtü, biçti, ve anlattı:

İlk olarak Şubat 2009’da gitmişim diyetisyenim kuzenim Yasemin’ime. 61 kiloymuşum. Oldukça disiplinli, Yasemin’in istediği kadar olmasa da sporlu geçen bir beş ayın sonunda, Temmuz 2009’da ayrılırken 53.3 kiloymuşum. (Daha da kalırdım öyle de, hemen ardından hamile kaldım.) Şimdi 62.2’ymişim. İlk kotamız 55 kiloymuş. Bana verdiği programa göre Temmuz’a kadar 55’e inmem gerekirmiş. 55’te kilo korumaya başlayabilirmişiz. Daha doğrusu, o noktada durumu değerlendirir, kas ağırlığına falan göre daha inmek isteyip istemeyeceğimize karar verebilirmişiz.

Kuş gibi hafiflemiş bir şekilde çıktım Yasemin’in ofisinden. Kontrol altındaydım ya artık, sanki kilolar gitmeye başlamıştı gibi. Oysa daha dört gün oldu. Ne kadar hafiflediğimi haftaya cuma göreceğiz.

Bu işi neden yapıyorum? Daha önce de dedim ya, skinny jeans giymek değil derdim. (“İki çocuk annesi” bir kadın olarak hiç de fena olmaz ya, neyse…) Sağlıklı beslenmeyi, sağlıklı yaşamayı öğrenmek, benimsemek istiyorum. Yasemin bana bunu öğretiyor. Yemekleri nasıl pişirmem gerektiğini, neyle neyi yemem gerektiğini, pilavla değil de salatayla doymam gerektiğini anlatıyor. Beyaz unun hiç de elzem bir şey olmadığını, yağın kızdırılmaması gerektiğini, dolayısıyla sebze yemeklerine konan yağın yemek piştikten sonra üzerine zeytinyağı gezdirilerek eklenmesi gerektiğini öğretiyor.

Daha da önemlisi, bana spor yaptırıyor. Ben kafama silah dayasalar spor yapan bir insan değilim. Ama bundan sonra yapacağım. Vallahi de, billahi de yapacağım. Önce kendim, sonra çocuklarım için. Çocuklarımın patates gibi oturan, tek spor anlayışı evdeki merdivenleri çıkmak ya da köşedeki markete yürümek olan ebeveynleri olsun istemiyorum. Spor hayatımıza girsin, onların da hayatlarında yer etsin. (Elif, sana söylüyorum, Doğan, sen anla!)

İşte bu gazla çıktık yola. 62.2’yle.

Temmuz’da 55 kilo? Bana uyar. Temmuz’da kuzenimin düğünü. Ağustos’ta Ece’min nişanı. Eylül’de diğer kuzenimin düğünü. Ohh, herkeslere de hava atarım!

Yorum yap

Girilmesi gerekli alanlar işaretlidir. *

15 yorum

  1. Ben de kilo vermek istiyorum 🙁

    İncecik bir kadın olayım, her giydiğim yakışsın ve evet skinny jeans giyebileyim istiyorum.

    İstemekle olmuyor tabi. Karar verdim, ben de başlayacağım adamakıllı diet olayına.

    Teşekkürler Elif. iyi oldu bu yazın 🙂

  2. hayırlı olsun ve kolaylıklar. ben de diyetteyim ve 2011 yılını ideal kiloma inmeye adadım. ilk hedefim benim de temmuz, 2010 temmuzunda ece doğdu, şimdi ben o tarihte en azından ona hamile kaldığım kiloya inmek istiyorum. ben de bir diyetisyenden yardım alıyorum, kendi başıma kalsam şöyle diyebiliyorum çünkü:" ee bi dondurma yiyim, yemek yemem!" 🙂

  3. bende gecen persembe itibariyle basladim saglikli beslenme programıma. 61,3 ile basladım. 163 boy. diyetisyene daha hic gitmedim .www.mevsimlerdenroma.blogspot.com Mehtap'in tavsiyeleriyle devam edecegim.

    simdiden iyi hissediyorum kendimi. arada surekli acıkırdım. insan kendini sartlayınca yapabiliyor sanırım.dun aksam kvalidemin evindeki tuzaklara takılmadım üstelik 🙂 mantı, asure, tahinli çörek li menuyu gormezden geldim. kendime sastım 🙂

  4. kilonuzu tüm türkiyeye açıklayacak kadar cesur olmanıza bayıldım zira ben kendime bile söylemiyorum bu aralar.zaten 62 de 2 çocuklu anne için çok değil bence

  5. Elifcim hayırlı ve de uğurlu olsun, başaracağına eminim..

    Daha önce yazmıştım kuzenin Yasemin'e uzunca bir süre devam etmiştim, ozaman Özel Göztepe hatanesindeydi. Şimdi ayrılmış galiba oradan, kendi yerini mi açtı?

  6. Allah, kolaylık versin….:) çok kararlı gördüm seni!..

  7. aaa bi sitare daha mı gördüm eve evet bir sitare gördüm:)

    elif azıcık ya fazlan.kurtulursun kolayca.bilimsel takılınca gidiyor kesinlikle.sık sık yazarsan gidişatı hem kendine de baskı kurmuş yolundan şaşmamış olursun.hadi bakalım darısı başımıza.

  8. Yas, boy, kilo sayilarimiz cok benzesiyor. Simdi sen boyle diyetisyene gidip spor yapacagim falan deyince ben umutsuzluga kapildim ama, ben kendi kendime nasil vericem bu kilolari diye 🙂 Haftaya bisiklete basliyorum, her gun ise bisikletle gidip gelerek oglan dogduktan birkac ay sonra filinta gibi olmustum. Bakalim bu sene de ise yarayacak mi…

  9. 18martta 1yasina giren kizimin arkasina saklanip diyetten kacan ben yazinizla hizaya girme konusunda bir baslangic yaptim.karar aldim.elveda manti,pogca merhaba otlarr 😉

  10. Kolay gelsin..Emzirme doneminde sorun yasayip sut artirma cabalarini annesinin komposto ve borekleriyle destekleyen bendeniz dogum sonrasinda kilo vermek yerine almaya devam ettim. Lakin bir naturapath – diyetisyen yardimiyla bir kac aydir diyetteyim ve spor da yapiyorum. Gidisat iyi gorunuyor.. Benim icin en etkili yontem aksam yemeginde karbonhidrati kesmek, yani pirinc, un mamullerini ve kok bitkilerini (patates, havuc, vs..) aksam menusunden cikarmak oldu. Sagolsun esim de tam destek verdi, yavas yavas hedefe dogru…:-)

  11. 62,2 bunu asla unutmam sanırsam bende su an bu kılodayım :))