7 Yorum

Bütün kızlar toplandık

Dün hayatımda ilk kez hamama ve de gelin hamamına gittim. Ne eğlence, ne şamataydı.

Hamamın girişindeki davetkar çizimlerden biri. "Gel, yıkan" diyor!

Biz erkek tarafı olarak katıldık, nitekim, amcamın oğlu evleniyor bu akşam. Kız tarafı öyle güzel hazırlanmıştı ki. Börekler, kekler, zeytinyağlı dolmalar (biz götürdük), kınalar, tefler, çalgılar, çengiler… her şey düşünülmüştü.

Sunulan pakette hamamda kese, köpük masajı ve sonrasında da kil maskesi vardı. Hamamda kese olayı gerçekten acayip bir şeymiş, hep duyar da nasıl olduğunu bilmezdim. Şöyle diyeyim, sanırım son kalan birkaç kilomu da orada bıraktım.

Ben sanırım en son çocukken böyle yıkanmıştım. Rahmetli babaannem keseler, adeta çitilerdi bizi. Yayladaki banyoda odun sobasını açardı, foşur foşur yıkardı. Canım acayip yanardı, hiç sevmezdim öyle yıkanmayı. Ama haklıymış kadın, başka türlü temizlenilmiyor, dün anladım bunu. Resmen kabuk değiştirdik hepimiz, çıktığımızda rengimiz açıldı, akça pakça olduk.

Kına kısmı ayrı güzeldi. Gelini oturttular göbek taşına, elimize mumları verdiler, etrafında döne döne hem ağladık, hem Yüksek Yüksek Tepeler’i söyledik. Gelinin annesi, teyzesi ağlaşırken ben de göz yaşlarımı tutamadım. Sadece ortamın duygusallığı değil, aynı şarkıyı yakında Portekiz’e gelin gidecek olan kız kardeşim için de söyleyeceğimizi düşününce hüzünlenmeden duramadım.

Kınayı gelinin çok yakın bir arkadaşı yaktı. Zaten bütün organizasyonu o ve bir arkadaşı daha yapmışlar.

Ben bundan 12 sene önce kendi kına gecemde adetleri banal bulan kokoş gelin hanım edalarına bürünerek “Ayyy, ben elime kına yakmam öyle turuncu turuncuuuu” falan demiştim. Şimdi kafamı duvarlara vuruyorum, be-hey şaşkın, kına yakmayı “banal” buluyorsan ne diye kına gecesi yaparsın kendine? Neyse ki aklım başıma geldi, artık gittiğim her kınada acısını çıkarıyorum. Alın bu da tupturuncu elim, oh, sefam olsun!

İşte böyle… Çok güzel, çok duygulu bir gündü. Gelin de düğün telaşının verdiği hafif gerginliğe rağmen pek bir tatlıydı. “Çok mutlu olsunlar” diye geçirdik içimizden hep.

Bu akşam da düğünümüz var. En son benim düğünümdü ailemizdeki düğün, o yüzden çok heyecanlıyız. Bu sabah gazeteleri elime aldığımda bir sürü üzücü haberle karşılaştım. Bir yanda kaybedilen insanlar, bir yanda yeni kurulan yuvalar… Hayat bu işte…

7 yorum

  1. Ahhh sıcacık hamamda suları döküne döküne kabarttığın kirlerin natır tarafından vücudundan sıyrılması ne hoştur! Çocukluğumdan 14 yaşıma kadr herrrrr pazar ama her pazar hamama giderdik annemle! O kadar alışmışız ki hala şöyle 1-2 ay kese olmasam vücudumda minik kabarcıklar çıkar, beni götür, beni yıka diye bağırır cildim sanki… Hamam sefaları, çıkılınca içilen çamlıca gazozları, köpükler içinde masajlanmak, yıkanmak oh ne güzeldir!!

    Bu kadar hamam kültürümüz olmasına rağmen kınamı hamamda yapmak neden hiç aklıma gelmedi bilmiyorum. Son dönemde moda oldu sanki. Oysa anlattığın gibi ne hoş bir şey bence de. Hamamın o buğulu ortamında ne de güzel geçmiştir…

    Şimdilerde ne yazık ki senelerdir gittiğimiz hamamı yıktılar ve ancak ayda yılda bir Yalova Termal’e gidip bu keyfi yaşayabiliyorum, ona da maalesef her zaman gücüm yetmiyor. En son Bostancı sahilindeki afili hamama gidelim dedik, sürüyle travestiyle banyo yapacağımızı anlayınca tüydük anneciğimle :)))

    Elif, hiçbir şey için geç değil. Sen değil misin beyaz güzel bir elbise – gelinlik giyerek yeniden düğün yapmak isteyen? Belki öncesinde kına gecesi de yaparız ne dersin? Hatta hint kınası yakarız ellerimize, dallı güllü, pek hoş olur!

    Evlenecek olan çifte mutluluklar diliyorum, bir yastıkta kocasınlar… Sabah sabah yad ettim anılarımı, sana da her zamanki gibi teşekkürler 🙂

  2. Güzel olan, birleştiren, paylaştıran şeyleri onun geleneği bunun göreneği demeden kapmak taraftarıyım ben. Hristiyan değiliz ama yılbaşı ağacı süslüyoruz . Peki neden kına gecesine, kına yakmaya “hıh köylü işi” deyip burun kıvırıyoruz anlamıyorum. Çok eğlenceli işler bunlar. hamam kınası ayrıca eğlenceliymiş yaşamak lazım 🙂

  3. bizim buralarda hamamda kına yapilır davetiye olarakta sabunlara gelinle damadın adı kınanın tarihi yazılır şimdi biraz pahalı oluyor ama eğlence süper çocukken daha çok giderdik

  4. pek özendim vallahi 🙂
    Allah yeni çifti mutlu etsin 🙂

  5. hamam gidemeyeceğim tek yer sanırım. o sıcağa dayanamıyorum. ve ömrü hayatımda hiç kese yaptırmadım. kilo kaybı garantiyse yılların birikimi kiri atmaya hazırım 🙂
    mutluluklar diliyorum

    • Nilhan, aslında büyük hamamlarda, mesela kaplıca-termal kaynaklar gibi yerlerde daha ferah alanlar da var. Fakat kese olabilmen için kirlerin sıcakta ve buharda kabarması gerekiyor. Artık ben de çok tahammül edemiyorum. Ama düzenli kese olmak kesinlikle cildi güzelleştiriyor, kadife gibi yapıyor. cilt lekelerin kayboluyor, daha güzel bronzlaşıyor ve soyulmuyorsun. Cildin nefes alıyor. Selüliti engelleiyor ve yok ediyor. Ve kan dolaşımını hızlandırıyor. Bence zayıflatabilir de, düzenli gidildiğinde 🙂

      Bir kere kese olsan asla vazgeçemezsin 🙂

      Yalova Termal’de özel odalar var, sıkılmadan bunalmadan, kalabalığa girmeden sultan banyolarında hamam keyfini tadabilirsin.

  6. ben gelin hamamı yaptım ve süper süperdi izmir karşıyaka çarşıdaki hamamda,çok güzel organizasyon yapmış hamam sahipleri tarihi bi hamamdı zaten,tefler ,mumlar,müzik, kınada orada yakıldı.herşeyi onlar organize etmiş kına tepsisinden ,bindallı,gelin takunyasına kadar ben bi kınamı getirdim,ikramlarıda akrabalar dolmalar ,börekler çok güler yüzlüler misafirlerimizde çok memnun kaldı.kese-masaj olduk mis gibi güllü sularla yıkadılar beni,ekstra bi parada ödemedik bunun için çok temiz bir hamamdı.herkese tavsiye ederim.