22 Yorum

Yaba Daba Du

22 aylık Derin bıdı bıdı’lamaya son sürat devam ediyor:

Bulobuli: Brokoli
Monomini: Motosiklet
Didodo: Dinozor
Adıdı: Acıdı
Odudu: Oturdu/oturacak/sandalye
Nedde? – Nerede
Nededi? – Nerdesin
Budada: Burdayım/Burada
Bada: Şapka
Dada: Çatal
Dadi: Kaşık
Babı: Balık
Babu: Balon
Bu: Burun
Dö: Göz
Mu: Muz
Dü: Süt
Bo: Bot
Mo: Mont
Bababii: Bumblebee
Manana: Banana
Manana: Makarna
Diya: Kitap
Maami: Mavi
Maami Araba:  Mavi araba – ama aynı zamanda Şimşek McQueen

Her ne kadar bıdı bıdı şeklinde de olsa, cümle kurmaktan da geri kalmıyor.

Meni aaba nedde? – Benim arabam nerde?
Deyi mama nedde? – Derin’in maması nerde?
Abi adıdı – Abi acıttı.
Abi uyyo. – Abi uyuyor.
Aaaba oyno – Arabayla oynuyorum/oynamak istiyorum/oynayacağım – beni rahat bırak!
Annenne e-ee buuda – Anneanne burada uyuyacak.
Baba buuda odudu – Buraya baba oturacak.
Anne dödüdü – Anne düşürdü.
Mama dödüdü – Mama döküldü (Daha doğrusu Derin ağzındaki mamayı tükürdü)

Bıdı bıdı. Yaba daba du. Komedi.

22 yorum

  1. oyyy ne güzel sözcükler bunlar, bayildim 🙂

  2. ha hay en güzel yanı bebeklerin, iple çekiyorum İmge’nin o zamanlarını 🙂

  3. lütfen artık benim Okyanus’um da bıdılasın çok sabırsızım (aceleci anne daha bebek 6 aylık :))

  4. Ohh elif eline saglik icimdeki isindi bu arada cuma gunu uyku melegi ile randevumuz var:))umutluyum

    • merhaba. uyku ile ilgili hususlarda Aysun Bal’ı gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Kendisi eski bir bebek hemşiresi bu konuda çok tecrübesi var. Sonrada psikoloki okumuş, eğitimi de var. Ama bence en önemlisi tecrübe kısmı, bize inanılmaz yardımcı oldu, sonra tavsiye ettiğim 2 arkadaşıma da aynı şekilde yardımcı oldu. Ücreti de oldukça makul.

      O yüzden de haddimi aşarak her yerde kendisini gönül rahatlığı ile tavsiye ediyorum.

  5. aayy süpeerr…oğlumun o zamanları geldi aklıma…keyfini çıkarın elif hanım çabuk geçiyor zaman :)))

  6. Kızımın bebekliğine gittim bir an acaba o ne derdi? o zamanlar çok gülüyor eğleniyorduk ama unutulmaz sanırken bak hatırlayamıyorum. Tarihe düştüğünüz notlar o yüzden harika 🙂 Derin oğlan da harika 🙂

  7. Bayıldımmmm çok şeker… Şu anda 5 yaşında olan oğlumunda böyle bir listesi vardı o geldi aklıma 🙂 harika bu çocuklar 🙂

  8. çokk tatlı yaaa bizimkide böyle başladı amaa Derin’in ağzından duymak ne hoş olurduuu..

  9. sevgili elif.benim kızımda derinle tam yaşıt.ama halaa konuşmuyor.sağlık çalışanıyım.ama hani bazen tüm bildiğinizi onutursunuz ya işte öyleyim kızım söz konusu olunca….fiilleri hiç demedi henüz.her denileni anliyor yada yapıyor.sorduğumda herşeyi gösteriyor ama anne baba dede mama dan öte gidemedik.psıkolog şart oldu bize sanırım ama neşeli bi cocuk.azcık mız mız her cocuk kadar okadar.kafama cok takıyorum bu konuşma meselesini:(((

    • Gülten, konuşma da, her şey gibi çok kişiye (bu durumda bebeğe) özgü bir şey. Deniz 9 aylıkken ilk kelimelerini söyledi; Derin daha yeni bu kadar açıldı. Lütfen, ve sakın bu konuyu kafana takma; boş yere stres olduğunla kalırsın. Yakında konuşmaya başladığında “Bi sus!” derken bulacaksın kendini 🙂

  10. Çoook güzel,ne şekerdir bunları söylerken,allah esirgesin…

  11. Bayıldım yaa (:

  12. :)) yaa yerim ben onun ağzınıı..

  13. demet canimoglu

    Cok guzellll.. llutfen daha cok yaz. Sana daha buyuk derin kelimeleri arsivi kalsin. Bizede daha buyuk eglence olsun 🙂

  14. 🙂 bayıldım
    Ezgi’nin sözlüğünden birkaç örnek vereyim bende :
    yooort : yoğurt
    kav yaaayo : kar yağıyor
    meme düttü : meme düştü (çünkü ezgi attı 🙂 )
    adıdı : acıdı
    opü : öp yada öptü
    ceeez : ceviz
    mu : muz
    pepeee : pepe
    şiya : şila
    culu : zulu
    aaaba : araba
    vs. vs. 🙂

  15. Ay bayildim… Onun birde surat ve el hareketleri esliginde dusunemiyorum:)

  16. Uzun zamandır blog yazılarını okuyamamıştım , bugün fırsat bulup okuyunca , bir de Derin’in bıdı bıdılarını görünce keyfim yerine geldi 🙂 Çok seviyorum ben bu bıdık oğlanı 🙂

  17. 🙂 komiksin be çocuk!!! Ben de istiyorum evimde bundan bir tane! Ama nuh diyor, peygamber diyor, çocuk konuşmuyor!?!..