5 yaş ile 7 yaş aynı sınıfta

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer

Haziran ayında okullara kayıtlar başlıyor. Velilerimizin kafası karışıktı. Henüz okula başlama yaşı netleşmemişti. Biz de bilgilendirme amaçlı bir genelge yayınladık. Kafalardaki soru işaretleri giderilecek

demiş.

Ben genelgeyi okudum. Kafamdaki soru işareti giderildi, evet. Nasıl giderilmesin ki, bakın ne diyor:

5 ile 7 yaş aynı anda okula başlayabilecek

“12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar” konulu bir genelge yayınlayan Dinçer, 30 Eylül’de 66 ayını dolduran çocukların otomatik olarak okula kayıtları yapılacağını bildirdi. 60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamları sağlanacağını bildiren Dinçer, diğer öğrencilerin okul öncesi eğitime yönlendirileceğini belirtti. Bu uygulama ile birlikte velisinin isteğiyle okula kaydettirilen 5 yaşındaki bir çocukla, zorunlu kayıt kapsamında 7 yaşındaki çocuk aynı sınıfta eğitim alacak.

5 yaş ile 6 yaş aynı sınıfta olmamalı derken, 5 yaş ile 7 yaş aynı sınıfta olabilecek, iyi mi?

“Çocuğum hangi Eylül’de kaç aylık olacak?” saptamaları

Sene sonu doğumlu çocuğunu bir sene geriden vermeyi planlayan bir anne olarak ne yapacağımı daha çok şaşırmış vaziyetteyim.

Görünen o ki, artık Deniz’den daha küçük çocuklar da olacak sınıfta.

Mı? Yoksa herkes benim gibi düşünüp, örneğin Ocak 2007 doğumlu çocuğunu ilkokul yerine anasınıfına mı verecek?

Bilmiyorum.

Daha önce konuştuğum tüm yetkililer bu sistem değişikliğine rağmen çocuğunuzu 72. aydan önce zinhar ilkokula başlatmayın diyorlardı.

Bir sonraki seneyi beklersem çocuğum 81. aylıkken başlamış olacak. Ki öyle planlıyorum.

Ama öyle bir durumda 60 aylık başlayan çocukla aynı sınıfta olacak. Ama aslında o -maalesef- benim çocuğumun değil, o çocuğun sorunu.

Bir sonraki seneyi beklemeyip bu sene verirsem, çocuğum yine sınıfın en küçüğü olmakla kalmayıp, ilkokul hazırlık okumadan ilkokula başlamış olacak.

NVMSNBC’deki şu videoda aynen şöyle diyor:

1 Ocak 2006-30 Mart 2007 arası olan çocuklarımız ilkokul 1′e e-okul sisteminden kayıtlarını yaptırabilecekler.

Ey yetkililer, 15 aylık bir farktan bahsediyorsunuz. Bu ne demek biliyor musunuz? Çocuklardan biri katı gıdaya geçerken diğeri henüz portakalda C vitaminiydi. Biri blokları üst üste dizmeyi öğrenmişken diğeri kundak bebeğiydi. Biri şu anda anasınıfındayken diğeri okul öncesi eğitime yeni başlıyor!

2006′lıların büyük bir kısmının halihazırda anasınıfına gittiği ve önümüzdeki sene ilkokula başlayacağı düşünüldüğünde, henüz anasınıfına gitmemiş ancak gerek veli inisiyatifi gerekse yaş sınırından dolayı ilkokula başlayacak olan 2007′liler (ve 2006 sene sonu doğumlu olanlar) aynı sınıfta nasıl olacak da olacak?

Yoksa önümüzdeki 3-4 ayda öyle kapsamlı ve muhteşem bir müfredat hazırlanacak ki, 72+ aylık anasınıfına gitmiş bir çocukla, 60+ aylık anasınıfına gitmemiş bir çocuk, aynı sınıfta, aynı öğretmenden kendi şahsi ihtiyacına uygun eğitim mi alabilecek?

Rica etsek Sayın Ömer Dinçer bu konuda da bir genelge yayınlayabilir mi?

Öfke. Kırgınlık. Ama en çok de güvensizlik. Bir veli olarak yeni eğitim sistemiyle ilgili hissettiklerim bunlar. Emeği geçenlere teşekkürler.

117 Yorum
fold-left fold-right
Blogcuanne hakkında
Blogcu Anne Elif Doğan 2006 doğumlu Deniz’in ve 2010 doğumlu Derin’in annesidir. Lise aşkıyla evlenmiş, birlikte Amerika’ya gitmiş, yaklaşık sekiz sene okuyup, yaşayıp, çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönmüştür. Çocuğuna kendisi bakmak için çalışmaya ara vermiş ve "sadece anne olmak"tan bunalınca kendini blog tutarken bulmuştur. O zamandan beri de Blogcu Anne’dir. Daha fazla bilgi için tiklayin...

117 Cevap verilmiş: 5 yaş ile 7 yaş aynı sınıfta

  1. merve selim diyor ki:

    Elif insan benimde kafamda aynı senin sorduğum sorular.Kızım daha 17aylık ama insan düşünüyor,biz eşimle kasım doğumlu bir sene sonra mı okula versek o sene mi versek diye düşünürken bile çıkamamıştık içinden ama şimdi sizlerin işi çok zor,bu “deney” in başlayacağı ilk yıl okula giden çocuklar resmen kobay olacak.

    Nasıl düzeltecekler nasıl olacak bilmiyorum.Ama durumun bende ki özeti rezillik….

    • baran diyor ki:

      Allah aşkına kim umursuyor bizim çocuklarımızı,niye paralarsınız kendinizi buralarda boş yere.Kobay olacak demişsiniz çocuklarımız;siz başka bir şey mi sanıyordunuz.Devlet 18 yaşına kadar (bazı devletlerde yüksel okul dahil) yetiştirmekle yükümlü olduğu vatandaşlarını sırtından atmak için ne gerekiyorsa yapıyor.Aileler küçük devletçikler gibi aile bireylerinin tüm temel ihtiyaçlarını sağlamak için parçalanıyor.(örnek:sağlık,barınma,eğitim,ulaşım…) Peki ben bunca vergiyi neden ödüyorum diye sormaktan alıkoyamıyorum kendimi.Bir devlet dairesinde memur tarafından azarlanmak için mi,işim savsaklansın diye mi,saatlerce muayane sırası bekledikten sonra doktor hemşire kaprisi çekmek için mi,daha da sıralasam blogda yer kalmaz. Sonunda ne olacak sanıyorsunuz,tut ki binbir çileyle tam düşlediğiniz nitelikte çocuk büyüttünüz,ne olacak; ya bir mayına basacak ya kör bir kurşun. Hadi şanslı bir çocuk yada genç olsa bu badireyi atlatsa,kira derdiyle iş bulma derdiyle bugün bizim yerimize geçip aynı kaygılarla bir kısır döngü içinde o da kendi çocuğunu büyütmeye çalışmayacak mı? Bence bu iş ay hesabıyla yıl hesabıyla geçiştirilmeyecek kadar derinde bir konu,bu sistem sorunudur,sistemin üretimde faal bireylere yüklediği misyon sorunudur.Sistem dilediğince sömürsün diye çocuk yetiştirmek istemiyorum,çocuklarımız üzerinden hayatlarımızın çalınmasını istemiyorum.

  2. aysun diyor ki:

    “Ama öyle bir durumda 60 aylık başlayan çocukla aynı sınıfta olacak. Ama aslında o -maalesef- benim çocuğumun değil, o çocuğun sorunu.” olamayacak maalesef Elifcim eğer sınıfın çoğunluğu 60 aylık ise öğretmen MECBUREN daha alt kapasiteden eğitim verecek ve Deniz gibi büyük kalacak çocuklar için bu da kötü bir durum çünkü çocukların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerine TAM anlamıyla hitap edilemeyecek ya da senin söylediğin gibi tam tersi olacak ya da hali hazırda -genellikle- köylerde ve yine genellikle ülkenin doğusunda kırsalda yer alan okullarda olduğu gibi birleştirilmiş sınıf mantığı ile hareket etmek gerekecek. Ancak bunun çok da yararlı olacağını söyleyemeyeceğim, üstelik böyle bir durumda öğretmene 2 kat iş yükü binecek dolayısıyla verim düşecek….

    • özüm diyor ki:

      katılıyorum benim kızım temmuz 2006 doğumlu 2 sene anaokuluna gitti bu sene anasınıfına gidiyor eğer kapasitesinden düşük bi eğitim verilirse ya boşverecek yada çok sıkılacak dolayısıyla öğretmeni çok yoracak!!!yeni başlayan küçük öğrenci ya yetişeyim diye paralanacak yada bizimkiler okuldan soğuyacak çok korkuyorum bu belirsizlik beni endişelendiriyo…

    • Nilar GÖK diyor ki:

      Haklısınız Aysun Hanım, olayın bir de bu boyutu var. Çocuğumuz sınıfın en küçüğü olacak, eyvah ezilecek deyip bir sene sonra verince bu sefer de sınıfın en büyükleri arasında olacak. Öğretmen de ortalama bir standart tutturacak ve belki de çocuğumuzun kapasitesi altında bir düzeyi belirleyecek.

    • blogcuanne diyor ki:

      Çok haklısın Aysun.

      • azer diyor ki:

        elif hanım öncelikle merhabalar.bende genelge cıktığından beri çok kotühaldeyim.oğlum 8 mart 2007 li ve tamda 66 ayı bitiyor.siz okula başlatmamayı düsünüyosunuz,bende aynı sekillde ama okula göndermediğimiz taktirde bu cocukları ana okullarınada kayıtları alınmıycak peki budurumda bu cocuklar 1 sene ewdemi oturucaklar?napıcaz bilmiyorum :( (

      • ayse diyor ki:

        Merhaba Elif Hanim

        Ben de size benzer bir sorunla karsi karsiyayim. Benim oglum da 2006 ekim dogumlu. Su an Amerikadayiz ailecek. Oglum eylul sonrasi dogumlu oldugundan Atlanta eyaletine gore zorunlu olarak 2007 lilerle okuyor. Yani bu sene burada kalirsam kindergarden okuyacak. Ama ben doktora tezimi Turkiyede yaptigimdan bu sene sonuna kadar Turkiyede kalip sonrasinda 2013 yazina kadar da Amerikada kalmak istiyorum. Aslinda ne yapmak istedigimi ben de bilmiyorum. Buraya geleli 2 sene oldu ama hala alisamadim buraya.
        Benim size sorum gercekten de acaba siz oglunuzu bu sene ilkokula mi yazdiracaksiniz yoksa anaokuluna mi? Benim oglum biraz icine kapanik bir cocuk. Bir yandan kendisinden kucuklerle okumasi iyi olur diye dusunurken bir yandan da arkadaslarinin kendisinden cok kucuk olmalari kendi gelisimini etkiler mi dusunuyorum. Yani hakikaten ya bu nasil olacak? Ilkokul 1 icin cok onemli degil diyelim ama ilkokul 4 ‘te durum cok degisecek. Benim cocugum digerlerine gore daha bedenen daha da gelismis olacagindan acaba ic dunyasi kotu etkilenir mi diyorum.

        Lutfen cevap yazarsaniz cok sevinirim.

        • blogcuanne diyor ki:

          İnanın ben de bilmiyorum. İki ay sonra okullar açılacak ve ben hala oğlumu kaça başlatmalıyım, karar verebilmiş değilim. Kendim bu kadar kararsızken size de “şöyle yap” demekten çekinirim açıkçası. Lütfen bir uzmana sorun.

          Ben bu konudaki kişisel tecrübelerimi buradan aktarmaya devam edeceğim. Yine iletişim halinde olabiliriz.

          Hepsinin hakkında hayırlısı…

  3. Aslı diyor ki:

    “60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamları sağlanacağını bildiren Dinçer, diğer öğrencilerin okul öncesi eğitime yönlendirileceğini belirtti”
    Ben bundan birşey anlamadım. Veli yazılı olarak çocuğum hazır derse ilkokula alacaklar, ama herhangi bir beyanda bulunmazsa okul öncesi eğitime mi alacaklar 60-66 ay arası çocukları?

    • blogcuanne diyor ki:

      Ben öyle anlıyorum.

    • Senem diyor ki:

      Ay saçmalığa bak! çocugun gelişimin yerinde oldugunu aile tam olarak karar veremez ki! objektif bi değerlendirme gerekir.. bunu da yapacak olan kişi okullardaki rehber öğretmendir! Ama bu durumda olan binlerce çocuga rehber öğretmenler yetişebilir mi orası da bi muamma! Eski sistemde bile bazı çocukların hazır olup olmadıgına bakması gerekir rehber öğretmenin ama bunu yapan öğretmen neredeyse çok çok az!zaten kayıt zamanı öğretmenler tatilde oluyor…kim hangi çocugu görecek….

      • Aslı diyor ki:

        Pedagog muyuz biz nereden bileceğiz ki? Belki çocuk yaşının ilerisinde bir gelişime sahip ve o yaş aralığında bu eğitimi kaldırabilir durumdadır. Ama ben anne olarak bunu kendi kendime yorumlayamam ki. Dolayısıyla 60-66 ay arası çocukların bir bakıma şanslı olduğunu düşünebiliriz, çünkü muhtemelen anne-babaların hemen hepsi bu yaş aralığına denk gelen çocuğunu bir sonraki yıl göndermeyi tercih edecektir. En azından ben öyle tercih ederim diye düşünüyorum günü geldiğinde.

  4. Ayça diyor ki:

    Hani ahkam kesiliyordu gerekli altyapı var, 5 yaşındaki çocukla 6-7 yaşındaki çocuk aynı sınıfta olmayacak, yaş gruplarına göre ayarlanacak vs.. Noldu o kadar velinin, öğretmenin, uzmanın tepkisi? Sağolsun, çok düşünceliler soru işaretlerini giderdiler kafamızdaki.

  5. Huri diyor ki:

    Merhaba Elif, ben de kasım 2007 doğumlu oğlum için tam anlamıyla senin yaşadığın tüm kaygıları yaşıyorum. Özellikle bu konuda ( gerçi her konuda ) sei sıkı takip ediyorum. Oğlum 28 aylık kreşe başladığında sınıfın nerdeyse tamamı ondan en az 6 ay büyüktü ve hala öyle bunun birçok dezavantajını yaşıyoruz. Ancak çok sevdiği öğretmeninden ve arkadaşlarından onu anasınıfına kadar ayırmamayı planladık. Normal şartlarda önümüzdeki yıl kreşinde kalan arkadaşlarıyla birlikte ana sınıfına geçecek bir sonraki yılda verceğimiz devlet okulunun ansınıfına bşalayacaktı. Böylece kasım doğumlu olmasını tölere etmiş olacaktık. Şimdiki durumda birinci sınıfa 60-66 aylık çocuklarla birlikte 81 aylık başlatmayı göze alsak bile öncesinde o devlet okulun ana sınıfına kaydedeceklermi çocuklarımızı ? Hiç sanmıyorum. Mesela sen bu yıl düşündüün devlet okulunun anasınıfına kayıt yaptırabilecekmisin yoksa kreşinde bir yıldaha mı kalacak ? Bu çocuğu artık bezdirmez mi ? gideceği okulun anasınıfına gitmeli tüm çocuklar

    Düşüncelerini yazarsan çok sevinirim.

    Sevgilerimle,
    Huri,

    Sevgilerimle

    • pınar diyor ki:

      merhabalar.anaokulunda yöneticiyim. genelgeyi bugün biz de basından okuduk. ve en azından 60-66 aya zorunluluk getirilmemiş olması bizi sevindirdi. 30 mart 2007 ve öncesi doğmuş olanlar mecburen birinci sınıfa gidecek. çünkü kayıtların e-okul üzerinden merkezi şekilde yapılacağı yazıyor. ama yönetmelik yayınlanınca tekrar bi göndermeme hakkı tanırlar mı 66-72 ay arası çocuklara tam bilemiyorum. yönetmeliği beklemekte fayda var. sizin endişelenmenize gerek yok marttan sonra doğmuş çocugunuz size zorunlu değil. eğer siz isterseniz uygun görülürse 1. sınıfa gidebilir ama yine de..

    • blogcuanne diyor ki:

      Sistem değişikliği olmadan önce görüştüğüm bir (devlet okulu) müdür muavini, 2012 Eylül’ünde Deniz’in kaydının e-kayıt üzerinden otomatikman yapılacağını, ancak göndermek istemiyorsam okula dilekçe verebileceğimi söylemişti.

      Aynı uygulamanın geçerli olduğunu düşünüyorum. Umuyorum. Herhalde askere alır gibi gelip birinci sınıfa alacak değiller çocuğumu.

      • gulay diyor ki:

        okullar kendi içinde birinci sınıfı ikiye bölüp küçükleri bir sınıfa büyükleri bir sınıfa alarak 2 seviyede birinci sınıf oluşturabilir belki… Amaaan nerden tutsak elimizde kalıyor. Bu iki seviyenin de ileride bir noktada birbirini yakalamasını umut edebiliriz belkim??????

      • pınar diyor ki:

        evet. eskiye göre olsaydı herşey cocugunuz 2006 lı bıle olsa yanı 1. sınıfa gıtmesı gerekse bıle dılekce ıle gondermeyebılıyordunuz, bu yonetmelıkte de belırtılmıstı. ama bu genelgede boyle bır ıbare yok. 30 mart 2007 den once dogduysa kesın 1. sınıf gıbı gorunuyor. tam olarak ayrıntılı yonetmelık cıktıgında belkı(ınsallah)olur. bakanın soylemlerını sız de duymussunuz hesap soracagız falan dıyor!!!! cok ilginç hersey havada su an…kımse ne olacagını bılmıyor. herkes beklemede..maalesef ki bizim gibi( unıversıte sınavına gırdıgımız sene tek kademeye ındırılmıstı, sonra sorular calınmıs sınav ıptal edılmıstı. buyuk stres yasamıs kobay olarak kullanılmıstık) deniz de kobay olacak gibi görünüyor. ama umarım 66-72 ay cocugu olup göndermek ıstemeyen ebeveynler bıraraya gelıp elle tutulur bır sonuc alabılırler. biz de destekçiyiz..

        • blogcuanne diyor ki:

          Bakan’ın söylemlerini duymaz olur muyum, ben de hesabı istedim! http://blogcuanne.com/2012/05/10/biz-hesabi-alalim

          Konuyu İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü’ne sordum, yanıt bekliyorum

        • Hatice Deralla diyor ki:

          15 Aralık 2006 doğumlu bir oğlum var geçtiğimiz yıl 5 yaş eğitimi aldı
          Eylül ayında 69 aylık oluyor. Ben 19 yıldır anaokulnda çalışıyorum. Dolayısıyla akademik anlamda 1. sınıfa çok rahat gidebilecek olan çocuğumu hazırlık sınıfı
          eğitimi almadığı için asla 1. sınıfa göndermeyeceğim. (Sonuç ne olursa olsun)
          Bu konuyla ilgili birlikte başkaldırmak adına yapabileceğim birşey olursa seve seve katılırım. Teşekkürler.

          • özge diyor ki:

            merhaba,benim oğlum da 30.12.2006 doğumlu kesinlikle göndermeyeceğim,hazır olduğunu düşünmüyorum mail adresimi yazdım,ne yapabileceğimizi konuşalım lütfen,bana göndermezseniz lisede yaş haddinden örgün öğretimden açık öğretime düşeceğini söylediler çok tedirginim,birlikte araştıralım lütfen.iyi günler

          • özge diyor ki:

            merhaba benim oğlumda 2006 aralık doğumlu ne yapmalıyım,anasınıfına göndermek istiyorum

  6. NURTEN diyor ki:

    Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederiz Elif Hanım. Evet annelerin, okulların, öğretmenlerin beklediği genelge geldi. Bu sene çok zor bir dönem olucak en azından farklı yaş gruplarının farklı sınıflarda olması gerekirdi. Nasıl bu kadar kısa bir zamanda hazırlık yapılacak, 1.sınıf konuları nasıl olucak, hangi öğretmenler 1.sınıf çocuklarıyla ilgilenecek, sınıfta kaç öğretmen olucak daha açıklanması, annelerin bilgilendirilmesi gereken konular var…. Benim oğluşum 2012 Eylül itibari ile 54 Aylık anasınıfı, 2013 Eylül itibari ile 66 Aylık 1.sınıf oluyor bu sene tercihimi anasınıfından yana kullanıp, 2. sene de anasınıfını tekrar ettirmeyi düşünüyorum, genelgelere aykırı mı olur bilemiyorum tabi ki.

  7. ayşe diyor ki:

    bir tek bu cümlene katılmıyorum.

    ”Ama öyle bir durumda 60 aylık başlayan çocukla aynı sınıfta olacak. Ama aslında o -maalesef- benim çocuğumun değil, o çocuğun sorunu”

    Bence öğretmen en yavaş ve küçük olanlara göre ilerleyecek. büyükler sıkılacak.. :(

  8. sanalbebekmagazasi diyor ki:

    Ama aslında o -maalesef- benim çocuğumun değil, o çocuğun sorunu.

    buna katılmıyorum. ne yazık ki geriden gelen çocukların sayısı fazla olursa sınıfın geneli geride kalacaktır. buyuk cocuklar daha cabuk kavrayıp sıkılacaktır

  9. sukriye diyor ki:

    4+4+4 gündeme geldiğinden beri kafamdaki soru işaretlerinin sayısında hiç azalma olmadı tam tersine her yeni haberle sayıları arttı. Üzücü olan görüştüğüm öğretmen arkadaşlarımın, milli eğitim müdürünün yani bu konuda asıl söz sahibi olanların böylesi köklü değişiklik karşısında benim gibi şaşkın olmaları yeni sisteme karşı benim gibi belirsiz, güvensiz olmaları… Kızım Eylül’de 63 aylık olacak bu duruma göre dilekçe verip kızımı ilkokula göndermeyeceğim ama bunun artıları eksileri ne olacak hiç bilmiyorum kimse bilmiyor :(

  10. muceyla diyor ki:

    benimde 2006 ekim doğumlu kızım var ve göndermek istemiyorum bu konuda kayıt zamanında bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim

  11. mehtap diyor ki:

    düşünmekten o kadar sıkıldım ki, sadece kocaman bir OOOOOOOOOOOF!!! demek istiyorum bu bakanların suratına suratına. çocuk oyuncağı mı bu ya! koca bir neslin yetişmesinden bahsediyoruz.

  12. ASLI diyor ki:

    yalnız kaçırdığınız birşey var.. 2103 eylülünde çocuğunuz 72 ayı doldurmuş olacağı için otomatikman bu sene yani 69 aylıkken okula kayıt zorunluluğu var.. istesenizde çocuğunuzu 81 aylıkkken yani 2013 eylülde okula yazdıramazsınız. yani 2012 eylülünde çocuğunuz 61 aylıksa da bu sene okula başlamak zorunda. çünkü seneye 73 aylık olacak..

    • blogcuanne diyor ki:

      Sistem değişikliğinden önce okula dilekçe vererek çocuğunuzun gelişiminin geri kaldığını, dolayısıyla bir sene sonra başlamasını istediğinizi söyleyebiliyordunuz.

      Yukarıda paylaştığım videoda da benzer uygulamanın devam edeceğine dair bir anlatım var.

      • Mediha diyor ki:

        2006 Mayıs doğumlu oğlum bu yıl anasınıfına gitti ama dikkat eksikliği sorunumuz var uzun zamandır, öğretmeni 1 yıl daha tekrarlamasını önerdi anasınıfını. Okul müdürüyle görüştüm ve bana aynen şöyle söyledi” Eğer veli istiyorsa bizim için sıkıntı yok ama doktorunuzdan bana bir rapor getirin, ayrıca Rehberlik ve Araştırma Merkezine başvurun ordada çocuğunuzu görsünler ve bu yönde bir sonuç çıkarsa yani 1. sınıfa başlayamaz diye biz bu iki raporla beraber bir dilekçe yazar Milli Eğitime göndeririz” dedi .Bende napcamı bilmiyorum :( göndersem yapabilirmi , yapazsa nolur…

    • Işıl diyor ki:

      benim kızım henuz 2 yasında ve Mart sonu dogumlu. ben de simdiden telaslanıyorum, gondermem diyordum, 66 ay ustu zorunlu gibi oldu, 10 gunle sınıfının en kucugu olması cok anlamlı gelmiyor.
      ben “yani 2012 eylülünde çocuğunuz 61 aylıksa da bu sene okula başlamak zorunda. ” kısmına katılmıyorum. cocuk 72 ayını doldurdugunda okullar kapalı ise anne-babası ne yapsın, 61 aylıkken gondermek yerine 73 aylıkken almak zorundalar bence.

  13. Tuba diyor ki:

    Elif Hanım,

    Müfredat küçük yaş gruplarına uygun hale getirelecek yani biraz daha hafifletilecek. O nedenle büyük olmak da dezavantaj olabilir. Ki ayrıca bizim bu durumda seçme şansımız kalmadı zaten. Benim kızım 2007 Şubat doğumlu ve Eylül ayında 67 aylık olacağı için 1. sınıfa başlaması gerekecek. Çocuğumu devlet okulunda okutmayı planladım hep ama bu durumda biraz daha düşünmem gerekecek sanırım. Çünkü özel okullarda en azından herkes kendi yaş grubuyla aynı sınıfta olacak. Kafam karmakarışık…

  14. Arzu diyor ki:

    Merhaba;
    Okul konusu kabusum olmuş durumda.Oğlum Eylülde 62 aylık olacak ve ben 1.sınıfa değil anasınıfına yollayacağım.Çünkü bana göre bu sene ilkokul 1′e gidecek çocuklar denek olacak.Ne müfredat belli ne öğretmenlerin durumu belli.Sistemi sorunsuz bir şekilde oturtmaları ve Eylül’e yetiştirmeleri mümkün görünmüyor.Büssürü olumsuzluklar yaşanacak.En azından bu sene aksaklıklar ve olumsuzluklar yaşanarak görülecek ve önümüzdeki sene yeni tedbirler alınacaktır.Çocuğumu bir bilinmeyenin içine atmak yerine bekleyeceğim.

  15. Yatananne diyor ki:

    Bir sınıf öğretmeni olarak bı kac yorum yapmak istiyorum.
    Birinci sınıfları okutmaya başlayan bir öğretmen sınıfa girdiği anda ( isterse sınıfta benim okuttugum gibi 40 ogrenci olsun) hangi cocuk ana sınıfına gitmiş hangisi gitmemiş anlar. Bu daha kendisini ilk tanıttığı anda ortaya çıkar. Aynı zamanda kimin ailesi ilgili ve cocuğuna bugüne kadar bişeyler vermeye çalışmış bu da kabak gibi ortadadır. Bu nedenle ister istemez bu egitimli cocuklar daha ilk günlerden sınıfta ön planda olurlar ve sınıfın gözdesi denilen cocuklar ortaya çıkar. Bunu öğretmen yapmaz. Cocuklar zaten istem dısı o cocuklara yönelirler. Çünkü bir kurama göre 7-12 yas Basariya karsı başarısızlık dönemidir.. Bu donemde basarili cocuk sinifin gozdesidir lisedekinin aksine. Bu yaslarda çocuk ya başarıyı ogrenir ve icsellestirir ya da başarısızlığı.
    Bu durumda yazık diyorum 5 yasindayken çocuğunu 7 yaşındaki bir çocukla yarıştirmak zorunda kalacak anneye ve bu durumda kalan cocuga.Aynı zamanda yine yazık diyorum 7 yasında olup cok şey bildigi için öğretmenin ilgisinden mahrum olacak cocuğa ve annesine. Ve tabiki yazık sevgili meslektaşlarıma…

    İstediğiniz tavsiye edilen super okula ve öğretmene verin cocuğunuzu mümkün degil ki durum bu olmasın. Birleştirilmiş sınıftan herhangi bir farkı yok bunun. Öğretmen mecbur sınıfı ikiye yada üçe bölecek sınıf icinde sınıf oluşacak. Artık küçükler büyüklere abi abla der tam olur.zaten bu cocukların istekleri farklı olacağı için arkadas olmalarida cok zordur.
    Bir de aklıma milyonlarca soru geldi. Bu 5 yaşındaki cocukları tuvalete kim götürecek? Temizliklerini kim yapacak? Ana sınıfında ki gibi yardımcı ablalar yok ki ilkokulda. Bu küçükler o koca lavabolarda ellerini nasıl yıkacak? O koca çantaları nasıl taşıcak?Okumayı geçtim el yazısını nasıl yazacak? Tahtaya boyları yetecek mı? sınıflar küçük cocuklara göre düzenlenecek mı? Bahcelerde bizim bile yürümeye zorlandığımız alanlarda onları kim koruyacak ? Sınıflarda bol bol oyun oynatilacakmis! Sınıflar halıyla kaplı olup ayakkabılar çıkacak sınıfa herturlu yaslarına uygun ana sınıfı gibi oyun malzemeleri alınacak mı? Yoksa biz cocuklara koca sıralarda gece gündüz deve cüce gibi 5 dakika sonra dikkatlerinin dağılacağı müthiş oyunlar mı oynatacağız ? bu liste böyle uzar gider gercekten suanda cok üzgünüm:(
    Arkadaslar siz veliler ve öğretmenler bu konuda isyan cikarmalisiniz. Pilot okullarda uygulanmayan daha müfredatı ortada olmayan bu siistemde cocuklarınız kobay olacak. Ayaklanın ayaklanın ayaklanın ! Size tek tavsiyem bu olur.

    • mabellam diyor ki:

      off bahsettikleriniz ne kadar da sinir bozucu… ama gerçek! bu ülkede bahsettiğiniz gibi bir isyanın, ayaklanmanın çıkacağına malesef inanmıyorum. çıksa da hiçbir şey değişmeyecek. umalım da bu sistemi de denesinler ve sonunda beceremediklerini anlayıp geriye dönüş yapsınlar. o arada malesef kobay olarak kullanılan öğrenciler içinse yapacak çok fazla bir şey olmayacak. ve malesef siz sevgili öğretmenlerimizin de işleri çok zorlaşacak. ben de bir anne olarak sizlerden rica ediyorum. sınıfınızdaki o yavruları öncelikle kendi yavrunuz gibi görmeye çalışın ve zaten güvensiz, endişeli olan bu anne babaların yüreklerini bi nebze olsun rahatlatın.

      ve bence çocukları 72 ayını doldurmamış olan veliler aynen elif hanım’ın yapmayı düşündüğü gibi göndermesinler çocuklarını ilkokula. en azından aynı yaş grupları aynı sınıflarda olabilsin. lütfen biraz bilinç!!!

    • freshmom diyor ki:

      yatananne yorumunuzu paylaşabilirmiyim kendi arkadaş listemde?

    • ruzgarınannesi diyor ki:

      öğretmenim tamamen duygularıma tercüman oldunuz. ben tamamen oğlumun devlet okuluna gitmesi yönünde kararlıyken bu genelgeyle birlikte özel okul düşünmeye başlamıştım ve bu nedenle bugün özel bir okula görüşmeye gittim rüzgar ocak 2007 doğumlu. okuldaki yetkili kişi benimle aynı endişeleri taşıdıkları için 2007 doğumlu çocukları almadıklarını belirtti. hatta orda rehber öğretmen rüzgarı küçük bir testten geçirerek becerilerini anlamaya çalıştı. bize söylediği oğlumun yaşının gerektirdiği şeyleri yapabildiğini ama 1.sınıfın gerektirdiği şeyleri normal olarak şu an yapamadığını henüz hazır olmadığını belirtti.

      Arkadaşlar bir karar verdim ve bence sizlerin büyük bir çoğunluğu da bana katılacaktır. cezası neyse çekmeye hazırız. bu bedeli oğluma ödetmektense biz ana baba olarak razıyız. sizi bilmem ama sonunda hapis bile olsa BEN OĞLUMU OKULA G-Ö-N-D-E-R-M-İ-Y-O-R-U-M.

      • meltem diyor ki:

        Size katılıyorum,bende kızımı yollamayacağım.Eğer bütün anne babalar göndermezse herkesi hapse tıkacak halleri yokya kesinlikle birlik olunmalı

  16. Gonca diyor ki:

    Benim oğlum Aralık 2007 dogumlu, 80 aylıkken başlayacak okula, artısını eksisini düşünmek istemiyorum, düşündükçe kafamı masanın altına sokmak ve orada kalmak geliyor içimden, çok geriliyorum, çok daralıyorum. Ayrıca çocuğum oyun oynasın istiyorum, okuma yazma öğrensin değil

  17. mabellam diyor ki:

    off… oğlum henüz 28 aylık ama ben de elime kağıt kalem alıp hangi yılın 30 eylül’ünde kaç aylık olacak, kaç yıl kreşe gidebilme imkanı olacak vs. hesaplarına başladım. siz ise hesap yapmaktan da öte bu sistemin içine balıklama dalmak durumundasınız. işiniz zor, allah yardımcınız olsun diyorum… sanıyor ve umuyorum ki 1-2 yıl bu sistemi deneyip beceremediklerini görüp bu yaş sınırını yine alt sınır 72 olarak değiştirecekler. olan da bu 1-2 sene içinde sistem çarkına giren yavrulara olacak. sanki hep böyle olmadı mı bizim ülkemizde?

  18. muceyla diyor ki:

    yatanannenin söylediği gibi biz çocuğumuzun hakkını savunmazsak kimse savunmaz okula kayıt zamanı başladığında bende gidip dilekçe vereceğim sonucunu hep birlikte göreceğiz 66-72 ay arası çocuklar 1-0 yenik başlayacaklar sınavlarda daha çok çocuklarla yarışmak zorunda kalacak bilgi ve gelişmeleri lütfen paylaşalım hepimiz şuan aynı duyguları paylaşıyor ve tedirginlik içerisindeyiz

  19. Zeynep Özösken diyor ki:

    Oğlum Mert henüz 2 yaşında ve Mart ayı başı doğduğu için bu sistem bu şekilde devam ettiği müddetçe elimde veli insiyatifi de bulunmayacağındanben de aynı kırgınlık ve öfkeyi taşıyacağım :( Evet önümüzde daha zaman var; ama beni asıl endişelendiren şu: daha çocuklarımız çok küçük- ilkokul öncesi eğitim, ilkokul derken önlerinde upuzuuun bir eğitim süreci var. Ve ne yazık ki ülkemizde kararlar hızla onaylanıp hayata geçirilirken aynı hızda ve bilinçlilikte kararların altının dolup dolmadığından endişe ediyorum… İlkokul daha bir başlangıç,kimbilir önümüzdeki yıllarda neler ani kararlar sonucu değişecek ve o değişimlerin içi zaman içerisinde doldurulacak!!! İşte bunu düşününce içimi öfke ve kırgınlığında ötesinde müthiş bir güvensizlik duygusu kaplıyor! Ne yazık ki söylemekten pek hoşlanmadığım o cümleyi söylerken buluyorum kendimi : “bizim eğitim yıllarımızda bu iş daha iyiydi”. İlkokula girerdik ve anne babalarımız bilirdi ki 5. sınıfın sonunda ortaokula başlaycağız, sınavlara gireceğiz, olumlu sonuç alırsak 7-8 yıl bir anadolu lisesi veya özel okulda okuyacağız. Şimdi önümüzdeki aylarda bile neler olacağını kestirmekte zorlanıyoruz… Seneler geçtikçe bu eğitim yaklaşımımızın dadaha iyiye gitmesi gerekmez miydi?? Dershane çemberindeki anna baba çocuk üçgeni, bundan 20 sene önce kimsenin sorgusuz sualsiz gönderdiği devlet okullarına acaba diye bakmalar, özel okula gönderip paralar döküp içi boş bir eğitimle karşılaşma ihtimali vs… Of yazarken bile içim sıkıldı… Umarım bu yazdıklarım benim kötümser anıma denk gelen fikirlerdir de çocuklarımız için içi dolu, güvenebileceğimiz yaklaşımlar hayata geçiriliyordur!!???

  20. Pervin diyor ki:

    Çocuğu okula geç başlatmak da çözüm değil çünkü eğitimde seviye farkı her iki durumda da sakıncalıdır. 5 yaşındaki çocuk için konular çok zor ve ağır gelirken 7 yaşındaki için ise fazla yavaş ve kolay gelecektir. Yani 5 yaşındaki bir çocuk 7 yaşındaki bir çocuğun eğitimini de yavaşlatır. 5 yaşındaki bir çocuk anlayana kadar 7 yaşındaki çocuk sıkıntıdan patlar, konudan kopar ve muzurluk peşinde koşar. dolayısıyla “ben çocuğumu geç başlatırsam erken başlatan veliler düşünsün.” diyemiyoruz maalesef. Kurunun yanında yaş da yanıyor. Ben bir eğitimci olarak 5 yaş ile 7 yaş çocuğunun aynı sınıfta olmasını ilkokul öğrencisiyle lise öğrencisinin aynı sınıfta ders görmesi gibi değerlendiriyorum. Çünkü belirli bir yaşa gelene kadar çocuklarda 1 ay hatta bazen 1 hafta bile çok büyük bir gelişim farkına işaret eder. 25 yaşındaki biriyle 30 yaşındaki birinin arasındaki 5 yıl hemen hemen hiçbir şey ifade etmezken 10 aylık bir bebekle 12 aylık bir bebek arasında dağlar kadar fark vardır. Varın siz düşünün eğitim kimlere emanet.

  21. aaozalp diyor ki:

    Merhaba,

    2006 nisan doğumlu bir kızım var. Uzun zamandır özel okul mu devlet okulu mu diye kara kara düşünürken bir de eğitim sisteminin karmaşası eklendi. Bugun yakın çevremizde tavsiye edilen bir devlet okuluna gittim. müdür yardımcısı aynen şunları söyledi. Çevrede 2 tane ilköğretim okulu var ve ikisinden biri ilkokul diğeri ortaokul olacakmış. şuanda hangi okulda hangi sınıflara eğitim verileceği ve tabii dolayısı ile hangi öğretmenlerin ders vereceği bile belli değil ve haziran ayında açıklanacakmış. Okullarda gerekli fiziksel değişimlerin yapılması bir yana öğretmen kadrosu da yeniden yapılandırılmak zorunda.

    bununla birlikte bugun yapılan açıklamada ortaokulların sabahçı, ilköğretimin öğlenci olacağı şeklinde bir bilgi dikkatimi çekti. Kızım 3 senedir kreşe gidiyor. Öğle uykusunu 5 yaş döneminde bıraktık şuan 6 yaşında ve hala uykuya ihtiyacı var. haftasonları öğle uykusu uyuyor. sabah saatleri bu çocuklar için en verimli saatler ve anaokulunda öğleden sonrayı öğrenmekten ziyade oyun ve aktivitelerle geçiriyorlar. Bence bu bile büyük bir sorun olabilir küçük başlayacak çocuklar için.

    Aslında yapılan değişiklikleri yadırgamıyorum. Geçen sene kızımı ilköğretime başlatmayı düşünmüştüm ama yaşıtları ile başlamasının daha doğru olacağını düşünerek vazgeçtik. Özellikle erken yaşta kreşe başlayan çocuklar okula öyle hazır hale geliyorlar ki eğer kreş eğitimi yeterince zengin değilse okula gitmekten sıkılıp ilgilerini kaybediyorlar. Okula gitmeye hazır olan küçük yaş grubu çocukları dengeli bir şekilde titizlikle yerleştirmeleri gerek ki olumsuzluklar yaşanmasın. Tabii bulunduğumuz durumda bu biraz zor görünüyor.

    Bir de bu yapının hemen hayata geçirilmesi sorunu büyütüyor. Zamana yayarak altyapısı hazır bölgelerde başlansa çok daha mantıklı. Eğitimde eşitlik ilkesi esastır mutlaka ama çocukları da ziyan etmenin anlamı yok. Eğer devlet altyapıyı sağlayamıyorsa bunu mecbur kılmamalı diye düşünüyorum.

    tüm bu karmaşadan zedelenmemek için bir kısım aileler zor da olsa çocuğunu özel okula göndermeyi tercih edeceklerdir diye düşünüyorum. İnsiyatif kullanacak veliler okulun ve çocuklarının durumlarına göre göndermezler ki bence göndermemek en doğrusu. Bu sene akıl mantık dışında bolca da şansa ihtiyacımız var.

    Herkese bol şans diliyorum.

    • tuba diyor ki:

      çocuklar için sabah saatlerinin daha verimli olacağını söylemişsiniz ama ikili eğitimde sabah okula gidenlerin dersi 7.30 civarında başlıyor bildiğim kadarıyla hatta ortaokul öğrencileri bile sabah çok erken kalkmaktan çok şikayetçi. ana sınıfına giden çocuklar saat 10 gibi eğitim-öğretim faaliyetlerine başlıyor ancak ilkokullarda tam gün eğitim (ki dersler 8.30 civarı başlıyor) veren okullarda bile öğretmenler ilk iki derste öğrencilerin neredeyse yarısının uyuduğunu söylüyor.

  22. ÇokBilmiş diyor ki:

    Ben çocuğumu okula göndermemeyi, blog üzerinden ev okulu gelişimini paylaşmayı ve bu şekilde okula göndermeme yönünde teşvik edici olarak sivil itaatsizlik eylemi yapmayı planlıyorum.

  23. _cereninannesi_ diyor ki:

    İnanılmaz sinirli öfkeli ve güvensizlik yaşadığım hisleri anlatamıyor bile. Benim kızım daha 16 aylık ancak ben de hesapladım aynı sizin gibi olacak eylül ayında 69 aylık olacak bir sonraki yıl dersem 81 aylık olacak. Nasıl olacak? Hangisi daha iyi olur?Küçücük yavruların omuzlarına bu kadar yüklenmek doğru mu? Neden durmadan sistemler değişiyor. Ben yurt dışında doğup büyüdüm 7 yaştan önce asla okula almazlardı. Durmadan sistem değişiklikleri falan yoktu. Nedir bu? İşkence değil de nedir?

  24. tuba diyor ki:

    ben haziran 2007 doğumlu kızımı kesinlikle birinci sınıfa başlatmayacağım, normalde sistem değişmese 2013′de ilkokula başlayacaktı, 62.5 aylık olduğu için dilekçe ile başvurup gelecek yıla bırakmaya karar verdim. zaten en başından beri bu sene okula göndermemeyi nasıl başarırım diye düşünüyordum. ama çocuklarımız deneme tahtasına döndü. benim çocuğum henüz alaturka tuvalet kullanamıyor, hatta klozeti bile ev dışında tek başına kullanmıyor. okullardaki tuvalet ve lavaboları nasıl kullanacak, kreşte verdikleri iki satır rakam yazma ödevinde bile zorlanıyor, dersleri nasıl takip edecek. kaldı ki bu yaş grubu çocukların neredeyse tamamı bu durumda (arkadaşlarımın aynı yaş grubunda çocukları var hatta kreşe birlikte gidiyorlar). karman çorman oldu her şey, ne yapacağımızı bilemiyoruz. bu yaş grubunu bilen herkes karşı çıktı ama çözüm bulunamadı. bize dayatılana nasıl dur diyeceğiz bakalım.

  25. Elif diyor ki:

    aynı endişeleri yaşıyoruz benimki de kasım doğumlu.bizimkiler sınıfın en küçüğü olacak çünkü 66 aydan önce kimsenin çocuğunu ilkokula göndermeyeceğine neredeyse eminim.o yüzden biz kaydımızı yaptırdık özel bir okula.sınıfları ayıracaklarını söylediler.özeli düşünmüyordum ama bu sistem değişikliği en çok kasım aralıkları vuracağı için risk almak istemedik.

  26. Asuman diyor ki:

    Çok moralim bozuldu,benim kızım da Şubat 2007 doğumlu,tam sınırda yani….

  27. ata'nın annesi diyor ki:

    sevgili öğretmenimiz doğru söylüyor,bir şekilde çark etmelerini sağlamak lazım,ne kadar erken başlarsak o kadar yol alınır,ne yapalım arkadaşlar, evet geç kalınmış gibi görünsede bence hala birşeyler yapabiliriz,en etkili yöntem ne olacaksa onu yapalım,kendi aramızda konuşmanın çocuklarımıza faydası yok maalesef,fikri olan varsa ltf.söylesin,imza mı toplayalım bakanlığa ,gösterilere mi çıkalım bakanlık önünde elif hn. ve diğer bütün anneler ne dersiniz?????

  28. ata'nın annesi diyor ki:

    ilk öneri benden gelsin Elif hn. bütün blogcu annelere ve okurlarına çağrı yapılsın derim ben,öncelikle birlik sağlansın,sonrasında hepimizin katkılarıyla belirleyeceğimiz bir yolla itirazlarımızı duyuralım, anne olarak tam da yapmamız gereken budur çocuklarımız için..

  29. anneayça diyor ki:

    son açıklamaya hiç şaşırmadım,beklenen oldu ve zaten millieğitim hazırlık sürecinde. Bence şu an yetkililere eğitimin içeriğini açıklamaları için baskı yapılmalı! Çünkü yaşla ilgili verdiğimiz tüm tepkiler şu an uygulanan müfredatın daha küçük yaşa uygulanamaz olmasından kaynaklanmakta! Ben ilköğretimde branş öğretmeniyim ve 2006 şubat doğumlu bir oğlum var ve şu an harfleri birleştirerek okumaya başladı bile,söylentiye! göre okuma yazmaya eskisi gibi 1.sınıfta geçilmeyecekmiş,bu durumda kim mağdur olacak yaşı büyük olan mı küçük olan mı? Kaldı ki benim maddi imkanszlk nedeniyle özel okul alternatifım yok! Bu durumda kaderimize razı mı olacağız? Bireysel tepki göstermek ben çocuğumu okula göndermiyorum demek de çözüm değil! Kitlesel hareket etmek şart!

  30. zeliha diyor ki:

    ayça hanıma katılıyorum. benim oğlum 2007 ocak doğumlu kreş öğretmeni psikolog okula hazır olduğunu düşünsede ben muallaktayım,ne yapmalı bu sene küçük ama seneye dahada sorun çünkü arkadaşlarından büyük olacak öğretmenler sınıftaküçüklere göre ilerleyeceğinden bu sene olmalı gibi.çocuklar büyük oluncada sınıfta sıkılırlar çıldıracam birisi açıklama yapsın rahaylamaya ihtiyacım var,özel okul imkanımda yok .bu çocukların yavrularımızın geleceğiyle oynanmsın..: )

  31. elif diyor ki:

    kızım 2007 mayıs doğumlu,eylülde 64 aylık olacak ve kesinlikle kreşine devam edecek. çünkü sınıfındakilerle 1 değil 2 yaş olmasındansa gelecek yıl büyük olsun isterse sıkılısın ama hazır olsun okula. gelecek yıl 1. sınıfları okutacak öğretmen arkadaşımın dediklerini aynen aktarıyorum ” kesinlikle bu yıl okula başlamaması için elinden geleni yap çünkü bu çocuklar ilk yıl ayrı bile olsalar daha sonra karma sınıflarda olacaklar ve sınavlarda onlar için özel sorular sorulmayacak. 5 yaşında okula başlayanada 7 yaşında okula başlayanada aynı sınav soruları sorulacak ve küçük olan hep daha fazla çalışmak uğraşmak zorunda kalacak.başka bi sorunda 5 yaşındaki çocuk nasıl tuvalete gidecek,bahçede büyüklerin arasında kendini nasıl koruyacak(benim en büyük endişem bu ) nöbetçi öğretmen bahçede kaç çocuğa göz kulak olabilirki? güvenlik,hijyen vs vs… öyle çok sorun varki okullarda(bende öğretmenim ve çocuğumla aynı okula düşmek için dualara başladım en azından gözümün önünde olsun diye) ALLAH HEPİMİZE SABIR VERSİN,BELİRSİZLİKLERLE HATALARLA DOLU BİR ÖĞRETİM YILI BİZİ VE ÇOCUKLARIMIZI BEKLİYOR…

  32. sevilay yılmaz diyor ki:

    Benim kızım OCAK 2006 Doğumlu 3 yaşından beri kreşe gidiyor bu yıl da anaokuluna gitti bu sene bile okulda sıkıldı önümüzdeki yıl nasıl olur bilemiyorum.80 aylık olacak özel okula gidiyor ama okulda ticari düşünecektir. sınıflar karma olursa yandık olmazsa bile müfredat neyse onu verecekler Yazıklar Olsun çocuğumu sabah uykularından kaldırıp zorla okula götürdüğüm günlere şimdi acımalımıyım ….metropolitan testinde aldığı 97 puana üzülmelimiyim bilmiyorum……

  33. ebru diyor ki:

    benim oğlum 12 mart 2007 okula zorunlumu yoksa dilekçe verip anasınıfına gidebilirmi.

  34. mert in annesi diyor ki:

    merhaba tüm konuşulanları okudum .aylardır aklımdan çıkmayan sorunun şuan başımıza gelişini yaşıyorum. hepinize katılıyorum. 30 ekim 2006lı bir oğlum var. eşim de ben de sınıf öğretmeniyiz. oğlum 2 yıldır bir kolejin 5 ve 6 yaş gurubunda okuyor. 2006lı arkadaşlarıyla okula alıştı rehber öğretmeni uyumlu ve hazır olduğunu söylüyor test yapmış.ama sınıf öğretmeni bir yıl daha bekleme şansı olursa dikkatini toplaması ,yazısının oturması açısından çok iyi olacağını sınıfının yıldızı olacağını söylüyor. babası ve ben de sınıf öğretmeni olarak küçük başlayan çocukların özellikle 4.sınıftan sonra zorlanıp bocaladığına tanık olduğumuz için şimdilik anasınıfı geçici kaydını yaptık ve bekliyoruz. dilekçe hakkımız olursa hiç düşünmem kullanırım. aslına bakarsanız oğlum kendi kendine okumayı bile çözdü. sınıf arkadaşları ile olsa nasıl olur diye de düşünmüyor değilim aslında. boşa koysam olmuyor doluya koysam almıyor. bu genelge önümüzü kapamış gözüküyor. zorunlu olarak 1 e başlarsa da şimdiki 2006lı arkadaşlarıyla olsun istiyorum. of ne çileli başımız varmış .bu sistemi sanki bize çıkarmış gibi sonradan iptal ederlerse olan bizim çocuklarımıza olacak. bıraksınlar anneler yüreğinin sesine göre kaydettirsin çocuğunu.benim çocuğumu en iyi ben tanırım bakan değil. bu arada ben kendim de seneye 1. sınıf okutacağım sistem beni de başka okullarda başka görevlere savurmazsa. araştırın 2006 ve 2007lileri ay hesabına göre ayıran okulları tercih edin mecbur bırakılırsak. benim ve eşimin okulunda öyle olacak ( devlet okulu ) hayatımda aldığım en zor karar bu !!!! :(

  35. kezban canbolat diyor ki:

    merhaba herkesin olduğu gibi benimde kafam çok karışık okuduklarımı bile anlayamayacak duruma geldim benim kızım 05.04.2008 doğumlu ne zaman okula başlayacak lütfen bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler….

  36. muceyla diyor ki:

    küçük çocukların seviyesine inme gibi bir durum söz konusu bile olmaz neden mi 60-66 ay göndermiyecek zaten 66-72 ay arası nedir 6 ay. Sizce 6 ay küçük olan sınıfta kaç öğrenci olacak ve 6 ay küçük grubun seviyesinemi inilir yoksa 1 yaş büyük çocuklarla mi ilgilenirler lütfen birlik olup çocuklarımızı göndermiyelim seneye gitse kendi çocuğum için söylüyorum 6 ay büyük olacak sınıftakilerden 1 yaş küçük olmak nerde 6 ay biyik olmak nerde ve benim çocuğum şuan okuyor gelişimide iyi ama halen korkuyorum çünkü çocuklar arasında hafta bile oynuyor

  37. zehra diyor ki:

    Anneyim-sınıf öğretmeniyim. Ama yangına körükle gitmiyorum. Ülkemizde her daim aynı yılda doğmuş aralarında 12 ay hatta daha fazlası olan çocuk grupları eğitim almaktadır. Sınıflar homojen olarak ayları aynı olan çocukları hiçbir zaman barındıramaz. Mevcut sistemde (cumhuriyetin ilanından beri) dahi bu böyleyken, yeni sistemde ilk defa böyle olacakmış gibi veryansın etmek beni açıkcası sabote mi ediliyor diye düşündürdü? Hangimiz aynı ay çocuklarla okuduk? Ayrıca, blogcu anne, takip ettiğim kadarıyla zaten Deniz okul öncesi eğitimi denilen kültür ve olgunluğa erişmiş bir çocuk ve 64 aylık görünüyor. Neden gönderip göndermemek bu kadar düşündüyor? Seneye bence daha sıkıntılı olacaktır. Okul öncesi eğitimini fazlaca almış, arkadaşlarından fazlaca büyük bir öğrenci olacaktır.

    • blogcuanne diyor ki:

      Mevcut sistemde böyle olduğu için ben çocuğumu geç gönderecektim zaten.

      Ancak sistemi eleştirenlere yönelik “sabote” ve “önyargı” laflarına çok içerliyorum.

      Görüştüğüm bir müdür muavini “Bu değişikliği benim babam getirmiş olsa desteklemezdim” demişti. Aynen, katılıyorum.

      • freshmom diyor ki:

        @zehra , evet eskiden genel olarak, ayları aynı olan çocuklar aynı sınıfta okumuyorlardı elbette ama o ayları aynı olmayan çocukların yaş grubu yediydi!

  38. muceyla diyor ki:

    zehra hanım bazı çocuklar zeki ve verileni çabuk alıyorlar ama şöyle bir durum var benim kızımdam 9 ay büyük bir çocuk var arkadaşı sorduğum soruları çabuk algılıyor ve daha çabuk cevap veriyor ve benim çocuğum aradan 1-2 hafta geçtikten sonra algıladı ve şuan matematik mantığını o çocuktan daha çabuk kurabiliyor işte sorunda burdan kaynaklanıyor çocuklarımız ay farkı yüzünden kendisini başarısız hissedecek bir sınıf öğretmeni olarak bunu siz daha iyi bilirsiniz ve benim çocuğum okuyor 2şer birer ileri 100 den 1er geriye sayıyor yaş problemleri yapıyor basit ama okuyor yavaş yavaş yazıyor çarpım tablosunun mantığını kurmuş 5×3 15 diyebiliyor ama bu benim çocuğumun başarılı olduğu anlamına gelmiyor gelişim çok farklı birşey öğretmenin öğretmek istediği konuyu algılayamıyacak çünkü diğer çocuklardan küçük olduğu için ve bir de 2005 ekim doğumlular da bire başlayacaklar biz bu durumu gözönünde bulunduruyoruz

  39. NURCAN diyor ki:

    Çok tedirgin ve üzgünüm. Geçtiğimiz eylül ayında anaokuluna yaşı tutmadığı için kaydını yaptıramadığım oğlum bu yıl eylül ayında tam 66 ayını doldurduğu için anaokulu kreş vb okul öncesi eğitim ve hazırlık aşamasını görmeden 1. sınıfa başlayacakmış!!! Bu nasıl birşeydir ya. Çocuklarımız için hepimiz endişeliyiz, ama en azından daha önce kreşe yada anaokuluna gitme imkanı bulan çocuklar bu dönemi daha kolay atlatacak, benim oğlum ve onun gibi binlerce çocuğun günahı nedir? Madem sistemi değiştirecekler bunun için bir alt yapı hazırlamaları gerekmezmiydi? Bu yaştaki bütün çocuklar için tuvaletten tutunda tenefüs saatlerinde büyük çocuklarla aynı ortamlarda olmalarına kadar herşey tehlikeli ve sorunlu olmayacakmı? Bişeyler yapalım birlik olup bu duruma bir çare arayışına girelim bence…

  40. mert in annesi diyor ki:

    ilçe memden bir tanıdıkla konuştum yönetmelik ve genelge örtüşüyormuş.bizim 66 72 aylık çocuğumuz için dilekçe hakkımız bile yokmuş. mecbur başlatacaklar bu gidişle !!!! düşündükçe fena oluyorum . :(

  41. muceyla diyor ki:

    yönetmelik yayınlanmadı ama demekki 15. maddeyi değiştirdiler söyledğim gibi parası olmayan mecbur gönderecek olan göndermeyecek

  42. Gaye diyor ki:

    Yorumlarda herkes isin egitim kismini dert etmis… Benim ve doktor bir arkadasimin aklina asil su soru geliyor: aralarinda 2 yasa yakin fark olan cocuklar ayni sinifta okurken kiminin memesi cikicak, kiminin sesi kalinlasacak, killanma, adet gorme derdiyle ugrasan bir kizin sira arkadasi daha bu degisimden bihaber olacak,senin pipin kucucuk, bak benimki neler yapiyo gibi abuk cumlelerle kompleksli, ezik bir nesil cikacak ortaya… Asil bunu gormuyor mu milli egitim???

  43. nefise diyor ki:

    2007 ocak doğumlu bir oğlum var ve düşünmekten uyuyamaz oldum. Kaleme talem diyen oğlumun 1. Sınıfa başlamasının zorunlu tutulması açıkcası beni korkutuyor. Oğlum 18 aylıktı kreşe başladığında ve şuan 5 yaş sınıfında. Okul ortamına alışmış bir cocuğun annesi korkuyorsa,bu yıl ilk kez cocugunu ana sınıfına başlatmayı düşünen ailelerin halini düşünmek bile istemiyorum. Sanırım 1. Sınıflara birde bakıcı anne koyarlar! Diğer türlü öğretmenlerin işi çok zor. 81 dogumlu annesinin okul hayatı boyunca yasadıgı kobaylık sürecinin zorluklarını umarım oğlum rahat atlatır.

  44. Gülşah diyor ki:

    Bu kaygıları okuyup yanlız olmadığımı anladım. Benim oğlum Kasım 2005 doğum bazı özel sebeplerden geçen yıl dilekçeyle okula göndermedik. Kendinden büyük bir çok çocukla okula gitmesi gerekecekti. Ama bu değişiklikle oğluma haksızlık olarak gördüğüm birçok şeyi başka çocuklara yapmak zorunda bırakılyoruz. 82 aylık bir çocukla 66 aylık bir çocuğun ne algılaması ne de gelişimi aynı olamaz. Aynı eğitimin verilmesi mümkün değil. Müfredatın yumulatılacağı söyleniyor. Ama oğlum 3 yıldır anaokulan gidiyor. Şu ana okumaya geçmesine ramak kaldı. Peki ilgisini nasıl okulda tutacağız. Öğretmenlerimiz açısından ne büyük zorluk. Yetkililerle görüştüğümde sürekli genelgeyi beklediklerini söylediler. Ama genelge de 72 ay üstü çocuklar görmezden gelindi.Bende MEB bilgi edinme kanalıyla başvurdum ve cevap bekliyorum. Tüm velileri de bu yola başvurmaya davet ediyorum.

  45. dilek diyor ki:

    kızım 26 aralık 2006 doğumlu fakat normalde 25 mart 2007 de doğması gerekiyordu prematüre yani 26 haftalık dünyaya geldi.şimdi bu nasıl diretmedir böyle ben kızımı bu sene anasınıfınamı yoksa birinci sınıfamı göndereyim sayın yetkililer lütfen geniş kapsamlı bakın olaya tüm çocuklar gününde ayında doğmuyor sınıftaki dengesizliği görebiliyormusunuz şimdiden.bir çare arıyorum yardım lütfen kızım zaten yaşıtlarına göre küçük 820 gr domuş bir çocuk henüz anaokulunu bile kaldıramaz diye düşünürken sizin yaptığınıza bakın saçmalık göndermiyorum hadi bakalım eve gelin alında görelim bu sene anaokuluna gidecek seneye 1 gerekirse kemik ölçümü hadi valiler çocuklarınızı kobay yapmayın kimse çocuğunuzun hayatıyla oynayamaz oynatmayın amaçları cahil gençlik yetiştirmek ben buna inanıyorum ne anlar 5 yaşındaki çocuk dersten ayakkabı giyemiyor yemeğini yiyemiyor amacınız ne taze beyinleri yıkamakmı nedir bulamıyorum amacınızıaldanmayın veliler eğitim vermek değil kesinlikle amaçları cahil aldatması kolay beyinler yetiştirmek hepinize kolaylıklar diliyorum.saygılar

    • neşe diyor ki:

      Sizi anlıyorum. çünkü bende aynı sorun içindeyim. benim kızım 27 haftalık doğdu 900 gr. 2007 olması gerekirken 2006 oldu bende ne yapacağımı bilmiyorum. siz kararınızı vermişsiniz ama ben veremiyorum. seneye kalırsa daha küçük çocuklarla gitmek zorunda kalacak. Uzmana danışmak isterdim ama maalesef bulamadım. Kızım tam oyun çocuğu acaba dr. raporu almak doğru olurmu… bilginiz varsa paylaşmak isterim.

  46. NAZLI diyor ki:

    Benim oğlum 2 mart 2007 doğumlu ve maalesef bu değişikliğe göre okula gitmek zorunda. 2 senedir kreşe gidiyor öğretmeni de bende karasızım 5,5 yaşında olacak tuvalete bile benim ve kreşteki ablasının yardımıyla gidiyor. Çalışan br anneyim kreşteyken 10 kişilik sınıflarda özel olarak ilgileniliyordu şimdi 40 kişik sınıflar geri planda kalmasından psikolojisinin bozulmasından korkuyorum. Okula nasıl gidecek sırada nasıl bekleyecek tuvalete nasıl gidecek? İşten ayrılmayı bile düşünüyorum inanın ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. Bu sene göndermeme gibi ihtimalim varsa göndermemeyi düşünüyorum ama seneye gönderirsem sınıfın büyüğü olur psikolojisi bozulur diye endişe ediyorum. Allah hepimizin yardımcısı olsun demekden başka bir çare bulamıyorum.

  47. aysel diyor ki:

    benim kızım 2007 mart doğumlu vermeyebiliyorum sanırım ama ben göndermeyi düşünüyorum neden diye sorarsanız sadece bugünü düşünüyoruz ama bidahaki yıl bu çocuk büyük kalıcak diğer çocukların yanında yasa yeni çıkdığı için zorlanıyoruz arkadaşlar daha tam olarak sisstem oturmadı bu yıl bi karışıklık olucak ama bidahaki yıl düzene giricekdir diye düşünüyorum ben kendi fikrim şimdi ben yollamasan 1.sınıfa arkadaşlarından geri kalıcak ve bu çocuğun psikolojisi bakımındanda önemli arkadaşları 1. sınıfa giderken o bir yıl geri kalıcak bence bu yıl biraz karışıklık olur önümüzdeki yıllarda düzene giricekdir diye düşünüyorum

  48. fatoş diyor ki:

    kızım 30 03 2007 doğumlu yani 30 09 2012 de 66. ayını doldurduğu gün. daha anasınıfına bile gidemeden 1. sınıfa başlayacak. buradan herkeze sesleniyorum. birlik olalım bişeyler yapalım henüz vakit çok geç olmadan.

  49. kevser dursun diyor ki:

    benim oğlumda 2006 ocak doğunlu okula başlayacağı ay dolu dolu 80 aylık oluyo…66 aylık çocukla aynı sınıfta olması demek huzursuzluk itiş kakış birbirini anlamama ve böylece kafası şişmiş öğretmen üzgün öğrenci üzgün veli demek buna da bir açıklama yapsınlar ya sınıfları aylarına göre ayırsınlar yada bizimkileri 2.ci sınıftan başlatsılar nasılsa 1. sınıfta okuma yazma olmayacakmış..offff çok sinir bozucu kafa yorucu bişey ve biz de ne yazıkki bu sistem de kobay olarak kullanılacağız

  50. ceyda diyor ki:

    lütfennnnn birlik olalım benim kızımda 23 mart 2007 doğumlu ve bir haftayla 1. sınıfa gitmek zorunda…. ama ben burdan sesleniyorum kesinlikle göndermicemmmm küçücük kızımın omuzlarına bu yükü vermicem.. gerekli şikayetimi milli eğitim bakanlığına yaptım ve gerekçelerimi söyledim (MEB şikayet hattı 147) lütfen birlik olalım herkes arasın ne kadar çok tepki verirsek belki bir düzenleme yapılır…

  51. ozge ay diyor ki:

    merhaba oğlum 2 nisan 2007 doğumlu.dolayısıyla 30/eylül/2012 tarihinde 65 ay 28 günlük olacak.yani tam sınırdayız.bu sene bekleyip seneye ilkokula giderse 78 aylık olacak.Döneminin en büyüğü!
    1,5 yaşından beri anaokuluna gidiyor.zeka ve öğretileceklere adaptasyon konusunda ebeveyn olarak hiç endişemiz yok !Müfredat hafifletilecekmiş.Aylara göre sınıflar ayrılacakmış.(80-72 ve 71-66)Okula gittim.Sıralara,tuvaletlere kadar baktım.herşey aklımıza yattı…
    Ancak gunlerdir hiçbir rehberden şu soruya cevap alamıyorum.Duygusal gelişim açısından hangisi avantajlı?
    66 aylık bir çocuğun “66+81 ay dönemi”yle mi okuması?yoksa 78 aylıkların “60-78 ay dönemiyle mi okuması?bir uzman lütfen şu çelişkiye net bir cevap versin?
    Şu anda en kötüsü 60-66 ay velilerinin diye düşünüyorum çünkü karar tamamen anne babaya bağlı?ya yanlış karar verirsem…

  52. aysel diyor ki:

    bu karara saygı duyuyorum neden itiraz edelimki ana sınıfına gidicekdi bu çocuk bu yıl birinci sınıfa başlıyo daha iyi neden bukadar tepkilisiniz sanki askere yolluyosunuz arkadaşlar yurt dışında çocuk bu yaşlarda başlıyo yapmayın lütfen

  53. melek diyor ki:

    Benim kızımda Kasım 2006 doğumlu ve bu sene okula göndemeyi düşünmüyorum.Bende kasım doğumlu olmam nedeniyle ilkokul yaşantım kötü geçmiştir aynı şeyleri çocuğuma yaşatmayı düşünmüyorum yeni eğitim sistemi olması sebebiyle belirsizlikler çok fazla.

  54. melek diyor ki:

    sayın aysel hn çocuklarımızı askere yollamıyoruz doğru ama çocuklarımızın küçük olarak gönderilmesi onların duygusal olarak yıpranacağı kanaatindeyim araştımalarıma göre yurt dışında Agustos sonrası doğan hiçbir çocuk 1. sınıfa başlatılmıyor bir sonraki seneye devrediliyor.Zaten çocuklarımız hayatları boyu yarışatı gibi koşturuldukları için küçük olarak gönderilmemeli ki cezasıda olsa kendi şahsım adına göndermicem ki benim gibi düşünen pek çok anne babada olacağını düşünüyorum.

  55. Isıl diyor ki:

    Benim kızım da 22 mart 2007 doğumlu şu an da kreşe gidiyor.Sınıflarında 2006 doğumlu arkadaşları var.Öğretmeniyle de görüştüğümde aralarında hem fiziki hem de duygusal olarak çok büyük fark olduğunu ve bu uygulamayı doğru bulmadığını söyledi.Ben de bu sene 1. sınıfa göndermeyeceğim.Onların bir an da çıkardığı karar yüzünden çocuğumun geleceğiyle oynamalarına izin vermeyeceğim.Allah aşkına çocuklarımızı 5 – 5,5 yaşında okula başlatacaklarına liseyi 3 seneden 4 seneye çıkarmasalardı!!!!!

  56. ozge ay diyor ki:

    sn.aysel hanım ,
    evet cocuğumuzu askere yollamıyoruz..evet olayı büyütüyoruz.çünkü insan gibi insan yetiştirmeye çalışıyoruz. her anne ,bizler gibi cocuklarını “yaşayan” ve “düşünen” bir “birey”olarak kabul edip;onlara en iyi imkanları vermeye çalışarak yetiştirseydi zaten bu dunyada askere de gerek kalmazdı.

    Ayrıca odtünün İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI”
    ODTÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÖRÜŞÜnü de bir zahmet sonuna kadar okumanızı rica ediyorum.

    Dünyadaki ülkelerin büyük çoğunluğunda çocuklar ilköğretime 6 yaşında başlamaktadır. İskandinav ülkelerinde çocuklar 7 yaşında (84 ay) ilköğretime başlarlar ve eğitimde aldıkları başarılı sonuçlar ortadadır. Az sayıda ülkede ilköğretime başlangıç yaşı 5’tir. Bu ülkelerden İngiltere’de ilköğretime başlama yaşının 6’ya çıkarılması yönünde ciddi öneriler vardır ve bunlar meclis gündeminde de tartışılmaktadır.

    Zihinsel olarak gelişmiş olmanın yanında sosyal yönden kendini ifade edebilmesi, diğer çocuklarla üretken ve sağlıklı ilişkiler kurabilmesi, gerektiğinde bir takımın parçası olabilmesi, gerektiğinde liderlik yapabilmesi ve haklarını koruyabilmesi gerekir. 6 yaş öncesi çocukların okumayı öğrenmeleri, bu çocukların ilköğretime başlamak için yeterli zihinsel, fiziksel, sosyal ve psikolojik olgunluğa ulaştığı anlamına gelmez. Literatür erken yaşta ilköğretime başlayan çocukların ilk yıllarda olmasa bile 4. ve 5. sınıftan itibaren akademik gelişme açısında sorunlar yaşadığını ortaya koymaktadır.

    Bu yazı akedemisyenlerin yazılı görüşüdür.

  57. azer diyor ki:

    arkadaşlar kimse beni yanlış anlamasın lütfen! ben göndermiycem diyenlerin eğitim durumunu cok merak ediyorum,mesajımı okuyanlar cevap yazabilir mi rica etsem?
    cewaplarınız banada bi ışık olucak…

    • aysel diyor ki:

      ben ilkokul mezunuyum azer arkadaşım keşke bneim zamanımda bukadar keskin yasalar olabilseydide bende okuyabilseydim şuan açıköğretimde okumaya çalışıyorum ben çocuğumu okula göndericem gönderme taraftarıyım sonuna kadarda savunuyorum desdekliyorum

  58. aysel diyor ki:

    Bu yasa onaylandı ve geçdi hala neyin tartışmasını yapıyoruz anlamış değilim iyikide böle bi yasa çıkdı ben 5 yaşındaki çocuğuma nekadar eğitim vermeyede çalışsam benden öğrenemiyo ama 1. sınıfa başlıcak 5 yaşındaki çocukların kapasitesine göre eğitim verilicek destekliyorum her açıdan çokda güzel oldu demekki bi bildikleri varki böle bi uygulama yaptılar istesenizde istemesenizde bu çocuklar 1.sınıfa başlıcak helal olsun olsun diyorum bu yasayı çıkartana

  59. Turkuaz diyor ki:

    5.5 yaşında ilkokula başlama ile ilgili sorular :

    * Yönetmelik hazır mı ?

    * Okullar fiziki olarak hazır mı ?

    * 5.5 yaşındaki cocuklara eğitim/öğretim verecek öğretmenler mesleki olarak hazır mı?

    * Sınıflar hazır mı ? (5.5 , 6 ve 7 yaşındaki cocukların aynı sene okula başlayacakları düşünülürse, sınıf mevcudu kaç olacak acaba ? . Iki kat, 2.5 kat sınıf mevcutları ile 80 – 100 kişilik sınıflar mı yaratılacak ? Zaten normalde 30 , 40 ve hatta daha yüksek sınıflarda eğitim öğretim yapılmıyor muydu. Şimdi bu sene iki kat daha fazla cocugu ilkokula başlatarak, Guiness rekorlar kitabina mı girilmek hedefleniyor.

    * Çocuklar biliçsel, fiziksel, psikolojik olarak acaba hazır mı ? Daha kendi ihtiyaçlarını dahi karşılamakta zorluklar yaşayabileceken 5.5 yaşındaki çocukların ilkokula başlama zorunluluğu neden . Bunlar daha ana kuzuları. Oyun cocukları. Oyun çagindaki cocukların oyun oynama özgürlüklerini neden kısıtlıyoruz ?

    * Derler ki, birinci sınıf 5.5 yaşındaki cocuklar için oyunlarla geçecek . Peki bunun adı neden birinci sınıf ? Bu zorlama neden ? Anaokulu kavramını neden birinci sınıf olarak degistiriyoruz, – tabi sadece kavramsal ise , zira tek bir yönetmelik olacagı söyleniyor, onun için buna da inanmak guc ..

    * Öğretmenler sınıfta 5.5 yaş için mi ders anlatacak (veya oyun aynacak!) , yoksa 6 yaş ile mi ders yapacak (veya oyun oynayacak!) yoksa 7 yas öğrenci ile yarış arabası , evcilik mi oynayacak ? Aynı sınıfta bu üç ayrı yaşı nasıl birleştirirsiniz?! Derler ki aynı sınıfta olmayacaklar, onlar için farklı sınıflar olacak ?! Komik olmayın lütfen beyler. Hangi okulda, hangi sınıfta ? Yeterli binanız mı var, yeterli okulunuz mu var ? Gidin Anadolunun köylerine , hatta Istanbulun kenar mahallelerine; öğretmen yetersizliğinden veya bina-derslik eksikliğinden birleştirilmiş sınıflarda 40′ar 50′er kişilik öğrenciler… Kimi kandırıyorsunuz, lütfen bu kadar da göz göre göre olmaz ama….

    * 5.5 yaşındaki çocukların 8 – 9 yaşındaki abileri ile ablaları ile aynı ortamda bulunmalarının onlar üzerinde yaşatacağı travmayı düşünebiliyor musunuz ? Bu çocuklara 40 dakika boyunca nasıl ders anlatacaksınız , maksimum 10 – 15 dakika anca konstantre olabilen çocugu nasıl oturtacaksınız ? Oyun oynamak varken birden kendini ilkokul 1′de bulan çocugun yaşayacağı psikolojik travmayı kestirebiliyor musunuz ? Cocuklar daha baştan okuldan soğuyacak, okula gitmek istemeyecek . O yaştaki bir cocugu zorla 40 dakika nasıl oturtacaksınız ? Bazıları der ki onların müfredatı farklı olacak. Hadi diyelim buna inandık da, madem onlar için farklı müfredat olacak, Allah aşkına bu inat neden, bu zorlama neden ?

    Velilerin içinde bulundukları , yaşadıkları durumu en açık hali ile ifade ediyorum:
    Bu yaştaki cocugumu nasıl okula yollarım, nasıl kıyarım ona , daha kendi ihtiyaclarını dahi göremezken nasıl ona bu travmayı yaşatırım …. Endişesi yaşarken, bir yandan da , acaba diğer cocukların hepsi giderse , benim cocugumun bir yılını çalmış olur muyum ; ikilemini aynı anda yaşıyorlar. Bunlar velilere yaşatmaya ne hakkınız var ?!

    Sayın Bakan cocugunu yollamayan veliden hesap soracagız diyor.
    Sayın Bakanım, cocukların yaşayacagı olumsuzlukların hesabini kim verecek ?

    Ayrıca branşlaşmaya yaşı , o da çok düşük değil mi . O yaştaki çocuklar geleceğe yönelik nasıl karar versinler efendim ?

    Sorgulamayan, düşünmeyen bir genclik gelecek farkında mısınız . Gelin bu kucucuk cocukların hayatını heba etmeyin. Bakın bu uygulama yanlıs hatırlamıyorsam 1987 yıllarında da yapılmaya calısıldı ama fiyasko oldu.

    Belki ilk cıkış olarak başarı beklenen bir proje, böyle üzerinde çalışılmadan, kafa yorulmadan, alelacele alınan bir karar ile fiyaskoya dönüşmeden gelin bu hatadan vazgeçin. Eğitimcilere, bilim adamlarına, pedagoglara, psikiyatristlere, psikologlara, sivil toplum örgütlerine danışın, görüş alın. Bakınız, bu kararı alan eğitim komisyonunda kimler vardır ?

    Dipnot: Lütfen bu yazıyı tanıdıgınız herkes ile paylaşınız.

  60. Turkuaz diyor ki:

    Sevgili Anneler yorumlarınızın tamamını dikkatlice okudum, benim de 30.09.2012 itibari ile 66 Ay 18 günlük olacak bir oğlum var ve bu okula başlama yaşı ile ilgili ciddi endişelerim var… Bu platformda okuduğum kadarıyla şikayetler dile getirilmiş, birlik beraberlik çağırıları yapılmış ama bunu ciddi bir güç olarak kanun koyucuları nasıl yönlendirileceği veya etkileyeceği hakkında bilgi verilmemiş olduğunu farkettim… Ben bu konuda şöyle bir adım attım

    **** ALO 147 Milli Eğitim Bakanlığı şikayet hattını aradım…
    **** İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü nü aradım şikayetimi dillendirdim…
    **** Milli Eğitim Bakanlığının aşağıdaki bilgi edinme linkine şikayette bulundum
    http://www.meb.gov.tr/BilgiEdinme/bilgiedinme.asp
    **** Okunmayacağından eminim ama Başbakanlık İnternet Sitesinden Başbakana aşağıdaki linkten E-mail yazdım
    bimer@basbakanlik.gov.tr

    Buarada yatananne nin yorumlarına tamamen katıldığımı ve bu güzel açıklaması için kendisine teşekkürlerimi borç bilirim… Lütfen Sizde burda ağlamak yerine birşeyler yapın… Bu saçmalığı birlikte durduralım…

  61. Turkuaz diyor ki:

    Sevgili Aysel Hanım ın iletisi ;
    Bu yasa onaylandı ve geçdi hala neyin tartışmasını yapıyoruz anlamış değilim iyikide böle bi yasa çıkdı ben 5 yaşındaki çocuğuma nekadar eğitim vermeyede çalışsam benden öğrenemiyo ama 1. sınıfa başlıcak 5 yaşındaki çocukların kapasitesine göre eğitim verilicek destekliyorum her açıdan çokda güzel oldu demekki bi bildikleri varki böle bi uygulama yaptılar istesenizde istemesenizde bu çocuklar 1.sınıfa başlıcak helal olsun olsun diyorum bu yasayı çıkartana…

    Aysel Hanım siz bence bu konudaki endişeleri tam algılayamamışsınız, kimsenin çocuğunu okula vermeme gibi bir düşüncesi yok ki? Bizlerin asıl sıkıntısı bu işin bir oldu bitti ile bir hazırlık yapılmadan, yaş grupları farklı çocukları aynı potada değerlendirerek eğitim verilmeye çalışılmasına, Öğretmenler de dahil bu konunun taraflarının hiçbir şekilde bilgilendirilmeden direkt bu eğitim döneminde uygulanmaya konmasında pilot bir çalışma yapılmadan bunun Ailelere yaptırımlar cezalar dahilinde dikte ettirilmesine karşıyız… Kimsenin okulla bir derdi yok!

    Bu arada sizin 5 yaşındaki çocuğunuz okula başladığında normalde bu sene 1. sınıfa başlayacak 7 yaşındaki bir çocukla birlikte okuyacak, Türkiye de her çocuk da aynı aile terbiyesini almıyor malesef, geçen yıl benim oğlumu kreşe verdik ve kendisinden hem yaş hem de beden açısından büyük bir çocuğun kendisine saldırması yüzünden kreşe günlerce korkmasın diye gitmek zorunda kaldık… Bunu Birinci sınıfta nasıl yapabilirsiniz? Öğretmenler DADI veya bakıcı mı? Lütfen Herşey Türkiye de Lay Lay Lom gibi değerlendirmeyin… Daha geçen sene bizim muhitteki bir okulda okul kantini önünde sıra bekleyen bir çocuk başka bir çocuk tarafından itilmiş kafasının mermer taşa çarpması neticesinde çocuk hayatından olmuştu… Siz devlet okullarının Teneffüs saatlerini hiç izlediniz mi? O merdivenlerden nasıl yarış halinde koşuşturduklarını? Şimdi 5,5 yaşındaki bir çocuk Allah ınız aşkına bu ortamda nasıl tutunabilir?

    Bu konuşmaları Particilik AKP cilik veya Karşıtçılık şeklinde algılamayınız… Ben Şayet Seçim öncesi bu şekilde bir değişiklik yapılacağını bilmiş olsaydım Asla AKP ye oy kullanmazdım… Bu nasıl bir baskı ve gerilim anlayamıyorum… Bu yaz dönemini gerçekten Zehir edecekler… Anne Babalar Son dakikaya kadar acaba bir değişiklik olacak mı olmayacak mı diye düşünecekler…

    Şu da var ben gerçekten daha bir çocuk sahibi bile olmayan eğitimi ne olursa olsun bir pedagog un bir anne babayı anlayacağını asla düşünmüyorum… Onlar 60-66 ay demişlerse vay be ! Pedagoglar diyorsa doğrudur … Benim çocuğumun korkularını zaaflarını iyi yönlerini bir BAKAN veya bu yasayı koyanlar daha mı iyi biliyorlar? İnsan psikolojisinde 2 x 2 = 4 değildir … Her kişinin ayrı dinamikleri vardır…

    SAYGI ve Selamlar…

    **** ALO 147 Milli Eğitim Bakanlığı şikayet hattını aradım…
    **** İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü nü aradım şikayetimi dillendirdim…
    **** Milli Eğitim Bakanlığının aşağıdaki bilgi edinme linkine şikayette bulundum
    http://www.meb.gov.tr/BilgiEdinme/bilgiedinme.asp
    **** Okunmayacağından eminim ama Başbakanlık İnternet Sitesinden Başbakana aşağıdaki linkten E-mail yazdım
    bimer@basbakanlik.gov.tr

    Buarada yatananne nin yorumlarına tamamen katıldığımı ve bu güzel açıklaması için kendisine teşekkürlerimi borç bilirim… Lütfen Sizde burda ağlamak yerine birşeyler yapın… Bu saçmalığı birlikte durduralım…

  62. Ali ZENGER diyor ki:

    http://imzakampanyam.com/ilkokul-icin-5bucuk-cok-erken-2-imza-kampanyasi
    5,5 yaş çok erken imza kampanyası
    Mümkün olduğunca paylaşın

  63. Turkuaz diyor ki:

    Sayın Ali Zenger Paylaşım için Teşekkürler…

  64. Turkuaz diyor ki:

    http://imzakampanyam.com/ilkokul-icin-5bucuk-cok-erken-2-imza-kampanyasi
    5,5 yaş çok erken imza kampanyası
    Mümkün olduğunca paylaşın

  65. Pınar A. diyor ki:

    Merhaba arkadaslar, 26 Nisan 2007 doğumlu, yani bu sene okula başlarsa yasitlarindan küçük seneye başlarsa yasitlarindan küçük olacak, 30 Eylül itibariyle 65 aylık olacak, 2,5 yasından beri yani uç yıl kreş egitimi almış bir oğlum var. Maşallah birkaç ay önce okumayı öğrendiğini farkettik. Kargacik burgacik da olsa yazıyor :) Ben de bir öğretmenim ve bu sistem çıkmamış olsaydı tabii ki de oğluma bir yıl daha anaokuluna gonderecektim. Mevcut durum beni günlerce gecelerce düşündürdü. Anasinifina mı devam etsin, 1. Sınıfı kendi okulumda mı okutayım göz kulak olmak için, yas gruplarına ayiran, küçük, ucuz, kresvari göz korkutmayan bir koleje mı vereyim????? Tam on özel okul gezdikten sonra, oğlumun durumunu da göz önüne alarak, maddiyatimi zorlayacagini da bilerek son yazdığımı yapmaya karar verdim. Şimdi icimde bir kurt beni kemiriyor. Oğlum tuvaleti nasıl becerecek, teneffüste kaybolur mü, bir cocuk tartaklar mı, 40 dakikalık derslerde sıkılır mı? :( ((( onun için iyi olanı seçtiğimi diliyorum Allahtan.. En büyük ve bildiklerini tekrar etmekten sıkılmış bir cocuk olmasın diye bir risk alıyorum. Keske arada bir yasta ilsaydi diye hayiflaniyorum. Bu şartlar altında aldığım kararı yorumlamanızı istiyorum sevgili anneler…

  66. Pınar A. diyor ki:

    Endişelerinizde haklısınız ama belki içinizi rahatlatır diye ekleyeyim: ben 23 Aralık 1980 doğumlu olduğumdan ailem okula erken başlamamı istemiş. 5,5 yasımda, kara önlüklerimin icinde, 60 kişilik bir sınıfta okudum.. Ciddi bir problemle de hiç karşılaşmadım. İçinizi ferah tutmaktan başka çaremiz yok. Karsı olmaya karşıyız ama bu bir dayatma ve en az zararla bu isin üstesinden gelebiliriz.. İyi bir ogretmen bu farkı tolere edebilir.

  67. mertim diyor ki:

    Benim oğlum 4 Nisan 2007 doğumlu. Ben de bu sene göndermek istemiyorum her ne kadar bilişsel zekası 3 sınıf düzeyindeyse de. Ancak bir yandan da seneye 78 aylık iken 60 aylık çocuklarla aynı dönemde olmasının psikolojisinin zarar vermesinden korkuyorum. Bence bu sorun bu seneye özel 66 aylıkların okula kayıt olma zorunluluğu varken, seneye bu zorunluluğunun 60 aya inmesi. Bu yasa uygulanacaksa (ki maalesef öyle) bence MEB’na seneye ve sonraki senelerde de 66 ayı sabit kılması yönündeki taleplerimizi iletelim. Bu şekilde bu sene uygulamaya konulan ve özellikle 60-72 ayı etkileyen durum en azından seneye 60 aya inerek daha fazla zarar vermez.

  68. derya diyor ki:

    Ben 7 yaşındaki kızımın 5,5 yaşındaki çocuklarla aynı sınıfa gitmesini istemiyorum. Bu kadar yaş farkı anormal . Öğretmenlere yazık miniklere tuvalet eğitimi mi versin büyüklere birşeyler mi öğretsin ……

  69. Filiz diyor ki:

    merhaba arkadaşlar..benim oğlum mayıs 2007 doğumlu geçen sene kreşe gönderdik kaydolacağı ilkokul müdür muavini 1.sınıfa gitmesini tavsiye etti fakat kafam çok karışık boyu uzun ve yapılı bir çocuk olduğu içn 1.sınıfı başarır dedi ama aklı neticede oyunda.imza verip 1.sınıfa mı başlatmak doğru yoksa seneye bırakmak mı kararsızım.tavsiyelerinizi öğrenebilir miyim

    • blogcuanne diyor ki:

      Ben uzman değilim, size ne yapmanız gerektiğini söyleyemem. Ama sizin yerinizde olsam ne yapardım, onu söyleyeyim: Boyunun uzun olmasının, yapılı olmasının ona çok fazla bir avantaj sağlayacağına inanmıyorum. Önemli olan fiziksel gelişiminden çok duygusal ve sosyal olarak gelişmiş olması. Sizin Eylül’de ilkokula başlatmayı planladığınız 2007 Mayıs’lı oğlunuz benim 2006 Kasım doğumlu oğlumla, Mayıs 2006′lı çocuklarla, hatta 2005 sene sonu doğumlularla aynı sınıfta olacak. Ben bunu istemezdim.

      Müdürün oğlunuzun fiziksel yapısına dayanarak böyle bir tavsiyede bulunmuş olmasını ise çok talihsiz bir öneri olarak buldum.

  70. birsen diyor ki:

    26.8.2008dogumlu oglum ana sınıfına göndermelimiyim .göndersem 2senemi gidecek öbürsene 1.sınıfamı gidecek küçükmü yaşı bana yardımcı olurmusunuz

  71. sevda diyor ki:

    meraba benim kızım 3.8.2008 doğumlu.bu sene anasınıfına versem seneye 1 sınıfa başlayabilirimi yoksa seneyedemi anasınıfına gider

  72. nilgün diyor ki:

    meraba oğlum 30:04:2008 doğumlu oglulu seneye anasınıfına göndermek istiyorum açaba birsorun yaşarmıyım yardımcı olurmusunuz

  73. naciye diyor ki:

    merhaba ben anaokulunda yardımcı abla olarak çalışıyorum tam gün bi anaokulu çocukların tuvalet alışkanlıklarından tutunda yemek yeme alışkanlıklarına kadar hepsiyle ben ilgileniyorum öğretmen sadece çocuğa yazı ve etkinlik yaptırıyor bazısı öğretmenden çok beni çok seviyor çünkü çocuğa daha çok ilgi gösteren benim bu çocuk tam ilgi istediği zaman ilkokulda ne yapacak sadece teorik derslerle çocuk hayatı boyunca sevgi ve ilgiden habersiz duygusuz bi insan olarak okuyacak bence bi çocuk 5 ve 6 yaşında anaokuluna mecbur gitmeli ve orada paylaşmayı sevmeyi ve insanları tanımaya başlamalıdır ben böyle düşünüyorum anaokullarındaki yardımcı ablaları destekleyin çünkü çocuklarınıza anneden ve babadan sonra emin olun onlarda ilgiyi ve sevgiyi fazalasıyla veriyor değerlendiriiseniz çok sevinirin herkese selamlar.

  74. eda diyor ki:

    merhaba kızım 07092009 dogumlu şimdi seneye anasınıfına vermek zorundamıyım yani 4yaş bitiyo 5 yaşdan gün alıyo lütfen yorum yazın kafam çok karışık

  75. sibel diyor ki:

    merhaba benim oglum 19.02.2008 dogumlu ,benim cocugum bu yaşa kadar hiç arkadaşı olmadı çegingen
    bi cocuk büyüzde anasınıfına yazdırmak istiyorum ama hesapladıgım zaman 1.sınıf nasıl yapcam kafam karışık bilgi veremilşrmisiniz
    teşekkürler

Trackbacks for this post

  1. Soru işareti “?” | Blogcu Anne
  2. Şükür | Blogcu Anne
  3. İte Kaka Birinci Sınıf | Blogcu Anne
  4. Öleceğini bilsen de yaşadığını unutma | Blogcu Anne

Bu yazıya yorum bırakın

Bu kategoride Okul-Eğitim (62 / 88 makale)


Deniz anaokuluna başladığında 2 yaşını birkaç ay geçmişti. Bir dönem boyunca haftada üç yarım gün okula gitti. Sonraki Eylül'de (3 ...