26 Yorum

Amaç

Dün Deniz yaz okuluna başladı.

Dün.

Yani Pazartesi.

Yani ben Evoria’da “Çocuğunu yaz okuluna göndermeden bu yazı geçirmenin yolları” şeklinde bir yazı yayınladıktan sadece birkaç gün sonra.

Olmadı. Dayanamadık. Kardeş kavgasının önüne geçemiyoruz zaten de, sabah gözümüzü açar açmaz başlayıp akşam yatana kadar sürmesine iki hafta ara verelim dedik. Baktık siteden Deniz’in çok yakın bir arkadaşı gidiyor, Deniz’i de kayıt ettirdik. Giden (Deniz) memnun, kalan (Derin) memnun. Anne en memnun.

Dün sabah götürüp bıraktık Deniz’i. O içeri girerken ben de kayıt formunu dolduruyordum. Klasik sorular vardı formda: Anne-baba adı, yok herhangi bir rahatsızlığı var mı, bıdı bıdı bıdı.

Bir de bir soru vardı ki, ne diyeceğimi bilemedim:

Velisi olduğunuzu çocuğunuzu [okulumuza] göndermenizdeki amaç nedir?

Sanırım şöyle bir şey bekliyorlardı:

İşte kas becerileri gelişsin, yok okçuluk öğrensin, tatmadığı sporları tatsın, yeni arkadaşlıklar edinsin, bıdı bıdı bıdı…

Ama benim amaçlarım çok farklıydı. İçimden dedim ki, hangi birini sıralasam?

Şimdi benim iki tane oğlum var. Allah ikisine de sağlık versin, sabahtaaaan akşama kadar kavga ediyorlar. Vallahi ne yapacağımı şaşırdım. Geçen gün kendimi tuvalete bile kilitledim, bana mısın demedi. Bunların biraz ayrılması gerekiyor şekerim. Amacımız o.

ya da

Bizim sitede Deniz’in bir arkadaşı var. O başlıyormuş sizin okula. Yaz günlerindeki tek kurtarıcımız o arkadaşı. Alp olmadığında çocuklar iyice birbirlerine sarıyolar biliyo musunuz? Evet, bir annenin başına gelebilecek en iyi şey çocuğunun yaz günlerinde birlikte olabileceği bir arkadaşı olması olabilir. Ama ondan daha da iyi bir şey varsa o da o arkadaşıyla BİRLİKTE yaz okuluna gitmesi. Hah işte bizim amacımız o…

veya

Yaz tatili başladığından beri Allah sizi inandırsın kendime iki dakika ayırabilmiş değilim. Yapışık üçüzler olduk adeta, her yere birlikte gidiyoruz. E ama biraz nefes almak benim de hakkım değil mi? Hem bi de yoruldum, vallahi çok yoruldum. Onu havuza sok, bunun peşinden koş, her gün hem öğlene, hem akşama yemek yap, ara öğünlerini düşün falan derken artık okullar açılsın diye günleri sayar oldum. Gerçi okullar açılınca ayrı bir karmaşa başlayacak ama neyse, sizlerin de kafasını karıştırmayayım en iyisi.

Bunları yazacak olursam Deniz’i almayacaklarından korktum.

Oldukça sıradan, masum bir yanıt yazdım:

Güzel vakit geçirmesi.

Varsın onlar öyle sansın. Gerçek bende saklı kalsın.

26 yorum

  1. Bence tüm amaçlar çok makul

  2. Aynı durum tam da biz de var, benim oğluşlarımın arası tam 2,5 yaş. Ufaklık şu an 16 aylık. Ben tam da sene herşey daha güzel olur bu kadar da kavga etmezler derken yazınız üzerine tüm fikrimi değiştirdim. Okul gerçekten de bir kurtarıcı, sanırım ufaklıklar da tam okul çağına geldiğinde biraz daha rahat nefes alabileceğiz.

  3. Al benden de o kadar! Pazartesi Ada yaz okuluna basliyor. İlk defa yaz okuluna yazdırdım, iki çocuklu tımarhaneden bir eksilsin bari… 🙂

  4. Elif merhaba,
    Sizin yaz okulunun içeriği nedir ;öğrenebilir miyim. Ben bir ay kendi okulununkine verdim ;ama pek de hoşuma gitmedi.

    • Spor ağırlıklı. Yüzme de var, okçuluk da. Basketbol da, tenis de… Biz sadece iki hafta verdik, dolayısıyla üstün bir performans beklemiyoruz ancak en azından kavramlarla tanışmış oluyor.

  5. vallahi bizim evde de durum ayni.. keske imkan olsa da yaz okulu olayina girsek.. biri 3 digeri 16 yasinda .. kucuk buyuge resmen cile cektiriyor… :))) eylul gelsin artik diyorum bir yandan… diger taraftan da hic istemiyorum.. yaz bitmesin…. bu ne celiski…. :S

  6. Bir sonraki cocuğumu oğlum 3,5-4 yaşındayken doğurmayı istiyorum neden, çünkü o kreşe gitsin de ben de rahat rahat bebeğe bakayım diye…
    Tanıdık seyler okumak çok keyifli…

  7. :)) Çok iyi.
    Sahi, sen 3. yü düşünüyor muydun? 🙂 Merak ettim.

    • Valla Elifi’i bilmem de ben değil 3, 2 için bile hazır değilim,kendimi yorgun bitkin ve de daha yaşlı hissediyorum tek ile, tabi benimkisi taa hamilelikte ve de erken doğumda başlayan bir yorgunluk, üstüne bir de dünya tatlısı ama dünya hareketlisi bir oğluş olunca:)

  8. Ama böyle anlatırsan ben 2.ye nasıl cesaret ederim:)) kolaylıklar dilerim..

  9. hahahha çok güzel:))))

  10. Keşke hepsini yazsaydın,hem eğlenirlerdi okurken hem de bi daha kimseye sormazlardı belki ”Neden Yaz okulu?” gibi pek manidar bir cümleyi 🙂

  11. Bu durumlar bende de oldu.Göndermeyeyim dinlensinler diyorum (Biri 6 biri 5 yaşında)ama onlar için dinlenme diye bir şey yok.Ne bileyim evde dursunlar uzansınlar, dışarı çıkıp gezelim, alışveriş yapalım, hadi yemek de yapayım ona da razıyım:)ama yok bunlar benim güzel hayallerim olarak kalıyor .Ben anladım en zoru iki çocuk çünkü iki kutup var ikiside sorun çıktığında anneye yapışıyor o arada kalmış çaresiz hafif kayışı koparmış hallerden kurtulmanın tek yolu bu kutuplaşmayı bozup kardeş yapmak:)
    Oyun çocuğu bunlar ve bu zamanda kreşler,yaz okulları ,bizim zamanımızın mahalleleri gibi işlev görüyor.

  12. Ben 4 yasindan beri bizimkinin bitip tukenmeyen enerjisini harcasinlar da eve oyle yollasinlar diye yolluyorum. 6 saat sonra bizimkisi hala energize bunny. Yine de 6 saat, 6 saattir. 😉 Acik hava, bol gunes. En guzeli ya cocuk icin.

  13. İyiymiss:):):)

  14. mrb elif hanım.sitenizi keyifle takip ediyorum.benimde derin le yaşıt üçüzlerim var.bakıcımız gidince 1 ay önce kreşe başladık.aynı soru bizim formda da vardı.gönderme nedenimiz bizimde tabiiki birinci maddeydi.bitmeyen kavgalar…şuan ev 5 yıldızlı otel gibi:)son 3 yıldır hiç bukadar dinlenmemiştim…

  15. çok tatlısın blogcuanne 🙂

  16. Elo, bunu şimdi okudum, yüreğim sıkıştı. Biliyorsun 5 haftadır 16 yaşında bir çocuk/genç ile göbek bağımız bağlı olarak yaşıyoruz. Ve bundan daha iyi, daha uysal, daha iyi geçimli bir çocuk olamaz. Ve buna karşın sürekli birini kendimden önce düşünmek, yarın ne yapacak, ne yiyecek, ne giyecek, temizlik nasıl yapılacak, çamaşır ne zaman yıkanacak gibi şeyleri dert etmek, ve bunun yanında çok vakit alan bir işte full time çalışmak ve tüm bunlarda ne bir eş ne bir yardımcı, aile vb başka hiçkimsenin yan planda olmaması beni zıvanadan çıkarmak üzere.
    Enerjim yerine gelince “Thank goodness İ don’t have a child” diye bir parti düzenlemeyi düşünüyorum. Sadece çocuksuz arkadaşları davet ederek.. BU NE YA!

  17. Elif aklın yolu bir valla. Ben de Emreyi yaz okuluna başlattım 2 aylığına hemde.. Formal amaç : Eylülde başlayacak okula alışması, informal amaç : enerjisini atsın, kardeşini paralamasın, akşam erken yatsın vs vs…

  18. Dogru karar :))

  19. bloğu tesadüfen gördüm çok hoşuma gitti,devlet okulumu özel okulmu diye googleye yazdım ve burayı buldum,ne yapıcaksınız bloğcu anne,neye karar verdiniz?