26 Yorum

Tatil nedeniyle kapalıyız

“Hayat, sen planlar yaparken başına gelenler”miş ya…

Bizim planımız da şimdi şu anda Kaş’a doğru arabada olmaktı.

Hatta bu yazıya da çok romantik bir giriş yapacaktım.

Siz bu satırları okuduğunuz sırada biz İstanbul-Kaş arasında bir yerlerde olacağız.

falan gibi…

Ama olmadı.

Pazar sabahı ateşli uyanıp da ateşim 39’ları geçince planlar değişti. Sarktı diyelim. Bugün içinde ya da yarın çıkacağız yola…

Olsun, geç olsun, güç olmasın diyoruz.

***

Bu yaz için farklı planlarımız vardı aslında. Haziran-Temmuz’u evde, çocuklarla geçirip, yurt dışından gelen kuzenlerimizle birlikte olup, kız kardeşimi (tekrar) evlendirdikten sonra, Ağustos’ta çoluk çocuk, cümbür cemaat tatile çıkmayı planlıyorduk.

Sonra fark ettik ki karı-koca olarak farklı tatillerden bahsediyoruz. Ben “ekmek elden, su gölden” vakit geçireceğimiz, yemekle uğraşmayacağımız, yatağımızı bile toplamak zorunda olmayacağımız bir “dinlence” düşünürken, evimin direği çocuklarımın babası “Sayfiye yerinde bir-iki haftalık bir ev tutmak” peşinde.

Ben aynı hayatı, başka bir evde sürdüreceksem, yine erken kalkıp, yine yemek yapıp, yine ev/çocuklarla uğraşacaksam, üstelik bunu da bana ait olmayan bir evde yapacaksam buna tatil denmez, değişiklik denir.

Dedim ki: “Öyle tatil olmaz. Ben gitmem. Sen istersen evi tut, çocukları da götür, ben kalır burada tatil yaparım.”

Baktı çok ciddiyim, vazgeçti. Ve biz “çocuklu tatil” arayışımız kapsamında tatil köylerine bakınmaya devam ettik.

Sonra… sonra kafamda bi ampül yandı. Dedim ki: Sitede havuz var, çocuklar istedikleri zaman girebiliyorlar. Eh, plaj desen Kilyos yarım saat mesafede. Tamam, her gün gitmiyoruz ama “istesek gideriz.” Şimdi biz çocuklarla en lüks tatil köyüne de gitsek, bunlar yine sabah 7’de kalkacaklar mı? Kalkacaklar. Akşam 9’da yatacaklar mı? Yatacaklar. Onları kim yatıracak? Biz. Pekiiii, yemek pişirmicez, tamam. Ama çocuklara yemek yedirilecek, yok yediler, yok arada meyve yediler, yok öğlen uykusu uyudu, uyumadı diye uğraşacak mıyız? Uğraşacaz. Üstüne de bi sürü para vericez. E peki nerede benim tatilim?

Dedim ki: “Bana bak Doğan. Çocukla tatil, tatil değildir. Gel biz bunları bırakalım, kendimiz gidelim.”

Dedi ki: “He valla. Hadi gidelim.”

Annem dedi ki: “Gidin, ben çocuklara bakarım.”

Tüm taşlar yerine oturdu. Gizli bir güç bizim karı-koca, başbaşa tatile gitmemizi istiyordu.

Nereye gideceğimizi bilmiyorduk ama nasıl bir şey istediğimizi biliyorduk. Lüks arayışında değildik. Deniz süper olsun. O kadar ki bütün gün, bütüüüün gün denizden çıkmak istemeyelim. Deniz kenarında yatalım. Kalkalım. Yüzelim. Sonra biraz daha yatalım. Kitap okuyalım. Bi daha yüzelim. Güzel yemek yiyelim. Baş başa kalalım. DİN-LE-NE-LİM.

Facebook’taki Blogcu Anne takipçileri sağ olsunlar, bir mini-oteller kitabına yetecek kadar öneri aldım. O muydu, bu muydu, neresiydi, Kaş mıydı, Cunda mıydı derken baktık bizim beklentilerimiz Kaş’ın önerdikleriyle örtüşüyor.

Ve Cuma günü rezervasyon yaptırdık. Bugün yarın da çıkacağız.

En son iki kişi yola çıkışımızın üzerinden tam tamına 6 sene geçti. 2006 Ağustos’uydu, Miami’den Key West’e gitmiştik.

O zaman iki köpeğimiz vardı. Bi de karnımda Deniz.

Sonra iki çocuğumuz oldu.

Ve biz tatil denilen şeyi unuttuk. Bu seneye kadar.

Az önce bavulu hazırladım: Birkaç üst baş. Mayo. Kitap. Diş fırçası. O kadar…

Bebek bezi yok. Bir sürü minik kıyafet yok. O minik kıyafetlerin yedekleri yok. Uyku arkadaşı, ilaç, oyuncak, kova-kürek yok.

Sadece mayo. Kıyafet. Ve diş fırçası.

(Bilgisayar da yok. Haliyle bu hafta bundan başka yazı da yok. “Hayat paylaştıkça güzel” anlayışını “Tatil paylaştıkça güzel” şeklinde uyarlayarak bu hafta boyunca Facebook, Twitter ve Instagram‘dan yayın yapmaya devam edeceğim.)

Dönüş için ben “Çocukları özleriz, erkenden çıkalım” diyorum, Doğan “Ne özlemesi, kalabildiğimiz kadar kalalım!” diyor.

Nasıl olacak, gider gitmez “Ah yavrularım” diye tutturup, önüme gelen her çocukta “keşke bizimkiler de olsaydı” diye iç geçirecek miyim, göreceğiz.

Öyle ya da böyle, bugün bizim zincirlerimizi kırıp, çocukları arkada bırakıp kendimizi hatırlamaya çıktığımız gün olarak tarihe geçsin.

Darısı tüm isteyenlerin başına 😉

26 yorum

1. Karı-koca olmayı hatırlamak için çok güzel bir tatil planı 🙂 Çok sevindim sizin için, iyi tatiller 🙂

2. Sanki kari koca biz tatile cikiyormusuz gibi sevindim, cidden:) super dinlenmeler! xxx

3. Çok şanlısınız annenız yanınızda gozunuz arkada kalmadan bırakabılceksınız, bol bol uyuyun ve dınlenın ıyı tatıller.

4. Vallahi biz gecen hafta 3 güncük Çeşme’ye gittik. O üçgün kızımın peşinde koşmaktan nasıl gecti anlamadım. Sanırım gitmedim, hayâl kurdum, rüya gördüm.Kızım ilkkez denize girecek diye pür-neşe gittim ama ahh-vaah diye geri döndüm. Kesinlikle çok isabetli bir karar olmuş başbaşa gitmeniz. Kendim gidiyor gibi sevindim. İyi tatiller dilerim. Darısı başıma,başımıza..

5. Derinle yAsit kizimi her firsatta anneme birakip esimle basbasa kalmaya calisiyoruz. 2 gun ozleniyor, sonra keyfine bakiyorsun:) tadini cikar

6. OĞLUM 27 aylık bir gece bile bırakamadım henüz.Darısı başıma.

7. Annem dedi ki: “Gidin, ben çocuklara bakarım.” cümlesine kadar aynı şeyleri yaşamışız. 🙁 🙁

8. iyi eğlenceler… Ben de istiyorum artık böyle bir tatil, ama benim tüm bu koşulları bir araya getirmem çok zor görünüyor…

9. Biz bu kacamagi ilk yaptigimizda ay oglumu ozledim ay keske burda olsaydi tribine cok girdim.Bence yapmayin cunku emin olun onlara the anneanneleri ile kalmak iyi gelecektir.Keyfini cikarin tatilin….

10. ramazan sebebiyle kızımı bursaya annemlerin yanına göndermiştim.sadece 1 hafta diye deneme amaçlı gönderdiğim zeynepdeniz 2 hafta kaldı mecburen..eşime göre 1 hafta daha kalmalıydı..kocamla ilk hafta gayet dolu dolu geçti ama sonra ikimizde de özlem duygusu başladı..hele benim için son hafta geçmek bilmedi.cumartesi akşamı gidip dün de alıp geldim.beni gördüğü ilk anda bir yapıştı hala yapışık..ama biz ağustosta gideceğimiz tatile götürmeye kararlıyız..hem kızkardeşim bizimle geleceek,hemde deniz,havuz ve kumlarla çok iyi vakit geçireceğini düşünüyorum.çünkü bizim kız su delisi..neyse adaşım olarak size iyi tatiller diliyorum..yaklaşık 10 yıl sonra zaten biizmle tatile gelmek istemeyecekler..sana çok geçmiş olsun ve güzelce dinleneceğin bir tatil diliyorum…

11. Mutlu tatiller Elif’cim !!!! Sizin adiniza cok ama cok sevindim 🙂 Darisi bir gun bizim de basimiza insallah 🙂
    Biz tatilden 2 gun once donduk, kizimla birlikte, cok guzel vakit gecirdim, ama bir kez olsun, yayarak guneslenemedim, ya denizin icinde onu yuzdururken, ya da kumsalda kumdan kaleler yaparken …
    Fena da bronzlasmadim hani, ama tatilden kasit dinlenmekse;
    ruhum dinlendi evet, ama bedenim dinlenemedim ne yazik ki…

Bol keyifli tatiller !
    Sevgiler,
    Duygu

12. aminnnnnnn 🙂

13. Aaaa sanki ben yazmışım! O kadar ki 12-16 arası çocukSUZ Kaş’a gidiyoruz. Limanağzında Bilal Abiye giderseniz Selen ve Can’dan selam söyleyin! Nerede kalacaksınız?

14. geçen seneye kadar kızımla gittiğimiz tatillerde çocukları anneanneye bırakıp gelen çiftler garip gelirdi, tatilde aile bir arada olmayacakta ne zaman olacak diye (sevgili kişisi kızçemi yedirir, yüzdürür, oynatır, onlar baba-kız tatil yapar, bende kitap okur güneşlenirim, tatil köyü bu bakımdan iyi oluyor, babanın su kaydırağı isteği, kızın park-kum isteği, benim havuz başında kitap okuma isteğim yerine geliyor). şimdi ise kızları bırakıp tatile gitmenin hayalini kuruyorum. hamileyken 1 günlük kaçamak istedim ama yapamadım bu sene bebek küçük diye gidemiyoruz bir yere:(. en büyük hayalim oldu sevgili kişisi ile baş başa tatil.

15. Nilhan - Küçük mucizem

waaaav 🙂

hemen iyileş

16. Öncelikle çok geçmiş olsun!!Bir önce iyileşip hemen bu süpre tatile gitmek lazım:)Şimdi hamileyim diye bu yıl ki tatili bilinmeyen bir tarihe erteledik. Yazıyı okuyunca anladımki bebeğim doğduktan sonra bu tatil bayağı bir gelecek zaman olacak galiba:))Size şimdiden çok güzel bir tatil diliyorum…

17. Süper Elif iyi tatiller.. Ben de yeni döndüm tatilden biz 2 yaşındaki kızımla birlikte gittik tatile.. İyiki de götürmüşüm diyorum evet akşamları erken yatıp sabahları erken kalktık ama birlikte deniz ve havuz keyfi yapmak herşeye bedeldi benim için.. Sana da katılıyorum başbaşa tatiller de lazım insana ben çalışan bir anne olduğum için kızımla tatil yapmak bedenen beni yorsa da ruhen çok dinlendirdi.. Sana çok güzel bir tatil ve dilenme diliyorum..

18. bence çocukları özlersiniz! 🙂

19. Ben Kaş’a taşındım, dolayısıyla daimi tatildeyim 🙂 Eğer vaktin olursa bir çay içmeye beklerim, çok sevinirim.

20. Dün akşam cnn de fatih türkmenoğlu ile hayat gezince güzel programında kaş'ı tanıtıyordu sen aklıma geldin mama's kitchenda lokma yemeği unutmayın:)

21. Maşallah diyorum önce, bir an evvel iyileşip yola çıkmaya bak bence.. Bizim için tatil ve diğer zamanların farkı yok. Anneannemiz hayatta değil, babaanne ise 60’ından sonra torun bakmak istemeyenlerden. 🙁 Bırak tatili, 1,5 yaşındaki oğlumun altını bir kez bile değiştirmiş değil. Neyse, böyle de idare ediyoruz. Hem, annemden de gördüğüm buydu, kardeşimle beni bırakıp tatile filan gitmezdi, bazen arkadaşlarıyla yemeğe çıkardı ve biz arkasından çok üzülürdük, istenmediğimizi düşünürdük. Sana iyi tatiller dilerim Elif, bol bol dinlenip kışa enerji toplamaya bak. Sevgiler,

22. Ah ne güzel tatil yapmak ama ne yazık ki biz doktorlar tatil yapayı özledik.Çünki tatil yok ta bide cumartesi pazarlar da nöbetler var gece mesaisi.Saati 5tl olan gece mesaisi.Allah daha çok versin inşallah ta kendimizi yemeyelim.
    Doktor arkadaşlara sabır diliyorum
    Saygılar

23. Çok ama çok iyi yaptınız. Umarım memnun kalmışsınızdır. Bu arada önerilerimizi yazdığımız sayfayı okuyan bir bayan benim tavsiyem üzerine Fethiye Çalış plajındaki Malhun Otel’e gitmiş bayramda ve memnun kalmış. Başkalarının da tatil yapmasına vesile oldun:)))
    Şu anneanne-dedeler olmasa ne yaparız. Ben de haftada iki gün koro provalarıma gidebilmek için oğlanı annemlere bırakıyorum. Saçımı boyatmak için yine adres annemler. En büyük destekçim onlar.
    O yüzden blogdaki ilk yazım (http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/06/en-buyuk-manevi-yardmclarm.html) manevi destekçilerim olarak onların üzerineydi. Şimdi bakıyorum da az bile yazmışım, güncellemek lazım:)))
    Onlar olmasa sosyal hayatım sıfıra yakın olurdu