97 Yorum

Bizim için birinci sınıf

2006 Kasım sonu doğumlu Deniz oğlumu 2007’lilerle birlikte okula başlatmaya karar vermiştim, vermiştik.

Sınıfın en küçüğü olacağına en büyüğü olsun, ezilmesin demiştik.

Deniz’i göndermeyi düşündüğümüz devlet okulundaki müdür muaviniyle görüşmüş, yapmamız gerekenin kayıtlar başladığı zaman okula “Oğlumuzun bir sene sonra okula başlamasını tercih ettiğimizi” belirten bir dilekçe vermemiz gerektiğini öğrenmiştik.

Tamamdı. Her şey yolundaydı.

Geçtiğimiz Mart ayına kadar.

Ne zaman ki 4+4+4 diye bir şey ortaya atıldı, her şey değişti.

O zamandan bu yana yaşadıklarımızı tek tek anlatmaya gerek yok. Merak edenler için hepsi burada.

Ve geldiğimiz noktada Deniz’i birinci sınıfa başlatmaya karar verdik.

Her ne kadar bu kararı istemeyerek almış olsak da kararımızla barışığız.

Bu kararı verirkenki gerekçelerimizi kısaca sıralayacak olursam:

  • Deniz Kasım 2006 (sonu) doğumlu. Eylül ayında 69 aylık olacak. Kendisiyle birlikte başlayacak olan 66 aylıkları (ve hatta 60 aylıkları) düşündüğümüzde artık sınıfın en küçüğü olmayacak.
  • Deniz’i bir sene daha bekletecek olursak seneye 81 aylık olarak okula başlamış olacak. Ve içimden bir ses önümüzdeki sene daha fazla sayıda 60 aylık çocuğun birinci sınıfa başlayacağını söylüyor. Eğer öyleyse Deniz onların arasında neredeyse iki yaş büyük kalmış olacak.
  • Geçtiğimiz bir-bir buçuk ay içinde okumaya yeltenmeye başladı. Tek hecelik kelimeleri okumaya çalışıyor. Biz ona kitap okurken parmağımızla takip etmemizi istiyor; kelimelere anlam yüklemeye çalışıyor.
  • Hal böyleyken onu bir sene anasınıfına gönderip, sonrasında yine “oyuna dayalı” -nasıl olacaksa- bir okul yılı daha geçirtip okuma yazmaya olan hevesini kırmak istemiyoruz.
  • Deniz’i devlet okuluna vereceğiz. Eğer özel okula gidecek olsaydı o zaman anasınıfı onun için biraz daha uygun olabilirdi. Ancak devlet okulunun anasınıfı -değişen koşullar altında- onu tatmin etmeyebilir. Hele de birinci sınıfta da “oyunlu eğitim” olacaksa…
  • Deniz’i vereceğimiz devlet okulu, bu sene başlayacak olan öğrencileri yaş gruplarına göre ayıracak. Başvuru sayısına göre, yapabilirlerse 60-66 aylıklar için ayrı sınıf, 66-72 aylıklar için ayrı sınıf, vs. yapacak.
  • Deniz’in okuluna başvuran 66 aylıklar içinde sadece bir tane rapor veren olduğunu öğrendik. Dolayısıyla Deniz kendi sınıfında -hele de yukarıda bahsettiğim gibi bir ayrım yapılabilecekse- azınlıkta kalmayacak.

Bunların hepsi bizim çocuğumuza özgü, bulunduğumuz şartlar dahilinde göz önünde bulundurduğumuz sebepler. Deniz Deniz olmasaydı, son haftalarda -sanki kararımıza yardım etmek istermişçesine- okumaya heveslenmeye başlamasaydı, daha önceden okulöncesi eğitim almamış olsaydı, başlayacağı okul bizi tatmin etmeseydi, oradaki deneyimli idareciler bizi rahatlatmasaydı, olmasaydı, etmeseydi… bu kararı vermeyebilirdik.

Deniz 66 aylık olsaydı, sınıfın en küçüğü olacak olsaydı bu kararı vermeyecektik.

Ama verdik. Deniz birinci sınıfa başlayacak. Nokta.

Kararımızı geçtiğimiz hafta sonuna doğru netleştirdik. Sanırım Perşembe günüydü. O gece -aylardan sonra- ilk kez rahat uyudum.

Doğru kararı vermiş olduğum için değil belki… KARAR vermiş olduğum için.

“En kötü karar, kararsızlıktan iyidir” diyerek sarıldım bu fikre: Benim Deniz oğlum ilkokula başlayacak.

Önce ona söyledim, ki zaten onu bu tartışmaların dışında tuttuğumuzdan ona sürpriz olmadı. Sadece o gün okuluna gittiğimi, oradaki müdürle ve müdür muaviniyle görüştüğümü, hepsinin onu heyecanla beklediklerini söyledim. Sevindi. Öğretmeninin adını sordu hemen. Henüz bilmediğimi, ama adı ne olursa olsun onu çok seveceğini söyledim.

Annemleri aradım. Dedim, böyle böyle… “Hayırlısı olsun kızım” dediler.

Benimle aynı durumda olan arkadaşımı aradım. Dedim, karar verdim. “En doğrusunu yaptın Elif.” dedi.

Etrafıma söyledikçe daha da gerçek oldu kararım. Gerçek oldukça ben rahatladım.

Kararsız kaldığımız her gün stres yaşıyorduk. Eminim ki gerginliğimizi Deniz’e de yansıtıyorduk. İyi ya da kötü, doğru ya da yanlış, bir karar vermek gerekiyordu ve verdim, verdik.

Hafta sonu Deniz’le birlikte IKEA’ya gidip ona bir yeşil bir çalışma masası aldık. Masasını bugün kuruyoruz, Deniz çok heyecanlı. Ben de öyle.

10 Eylül’de okula başlayacak benim oğlum. Okullu olacak.

Bu sene benzer şeyleri yaşayan birçok veliyle arkadaş gibi olduk. Onlardan biri Mevlana’nın şu sözünü paylaştı benimle geçenlerde:

‘Üzülme” der, Mevlana… “İstediğin bir şey olmuyorsa ya daha iyisi olacağı için… Ya da gerçekten olmaması gerektiği için olmuyordur…’

Üzülmüyoruz artık. Aksine, çok seviniyoruz.

Oğlumuz ilkokula başlayacak. Ve bunun sevincini ve -geç de olsa gelen- heyecanını, ne yaptığını bilmeyen yetkililer bile bizden alamayacak.

Lütfen siz de öyle yapın. Kararınız ne olursa olsun, ilkokul, anasınıfı, rapor, her neyse… Bir süre için şu yaşadıklarımızı bir kenara bırakın. Kararınızla barışın, hatta kararınızı kucaklayın ve çocuğunuzla paylaşın.

Hiçbirimizin çocuğu okul heyecanının ondan çalınmasını hak etmiyor. Tüm yaşıyor olduklarımıza rağmen.

97 yorum

  1. Elif hanım; çok şanslısınız, ben sistemin değişeceğini bilseydim 2005 Aralık doğumlu kızım bu yıl 2. sınıfa gidiyor olurdu.Bu yıl 81 aylık olacak olan kızım 1. sınıfa başlıyor ve sınıfında kilerden çok çok büyük olacak .

    • Benim kızımda aynı durumda maalesef… 🙁

      O da büyklerin ennn büyüğü olacak bu sene 82 aylık okula başlayarak…(Kasım 2005 doğumlu)

      Bilseydim böyle olacağını sistemin bende geçen sene 1. sınıfa veriridim.

    • bende aynı durumdayım oğlum 2005 31 ekim doğumlu ve 1.sınıfa başlıcak o yüzden oğlumu özel okula vermeyi tercih ettim,batman irfan kolejine yazdırdım müfredat aynı hiçbir değişiklik yok sadece 60-66 ay arası çocuklar için ilk dönem anasınıfı uygulaması ama benim oğlumun sınıfı ve diğer sınıf 1.sınıf yani ilk aydan okumaya geçicekler,zaten oğlum su gibi okuyo ama napalım kaderinde bu varmış daha hayırlı olucağına inanıyorum onun için:))

  2. Kesi likle doğru bir karar almışsın Elifcim Deniz için Tarko için ve diğerleri için hayırlı olur inşallah..biz de çok heyecanlıyız ve bunu hiç tanışmıyor olsak bile paylaşmak çok güzel sevgiyle kalın

  3. Hakkınızda hayırlısı olsun Elif. Deniz oglumuza da güzel bir egitim öğretim yılı diliyorum:)

  4. Allah zihin açıklığı versin, 69 aylık olacağına göre bence doğru karar vermişsiniz..hayırlı olsun 🙂

  5. hayırlı bir karar olsun elif! Deniz i kutluyorum.
    ben bu kararı mayıs ayında verdim ve ogünden beri dinginim. dediğin gibi Deniz Deniz OLMASAYDI DİYORSUN YA…Mert Mert olmasaydı …. okumaya başlamasaydı 2006 30 ekim doğumlu olmasaydı…. bu kadarı bukadar kolay veremezdim. 1. sınıf kararı vereceğini tahmin ediyordum ! 🙂 1. sınıf maceralarımızı burada da paylaşmak dileğiyle… herşey gönlünce olsun…

  6. Hakkınızda hayırlısı olsun. Bende sizin yerinizde olsaydım aynı şeyi yapardım. Çünkü benim kızkardeşim de kasım sonu doğumlu ve annemler onu bir sonraki sene okula yazdırmışlardı. Ki ozaman herkes 7 yaş içinde başlıyordu. Öyle olmasına rağmen yılca büyük göründüğü için aklı erdikten sonra “1 yıl kaybım oldu” diyerek annemlere sitem etti.
    Mutlu güzel haberlerinizi bekliyoruz…
    Elif bu arada sana birşey daha soracağım. Benim oğlum 2,5 yaşında. Tam gün okula yazdırdık. Siz Derin’i nasıl göndereceksiniz? İlk etapta yarım gün mü göndermeliyim, hangisi doğru hala kararsızım. Fikir verirsen sevinirm 🙂

  7. Kararınız hayırlı olsun Elif. Bence de Kasım/2006 doğumlu bir çocuk için doğru bir karar vermişsiniz, alengirli yollara girmemek en doğrusu olmuş.Bravo diyorum size ayrıca, herşeyin iyi yanını görebilmek zor iş, bana da umut verdiniz. Ben Mart/2007’li doğumlu çocuğumu anasınıfına gönderme kararı aldım evet ben de hafifledim çünkü kendi dinamiklerimiz içinde en doğrusunun bu olduğunu söylüyor iç sesim. Sevgiler,

  8. karar vermiş olmak çok rahatlatmıştır eminim sizi. olanda hayır vardır deyip önümüzdeki maçlara bakmak lazım sanırım. aksi takdirde kaosta boğuluyoruz. tam da dediğiniz gibi ilkokula başlama heyecanını kimsenin cocuklarımızdan almasına izin veremeyiz. çok güzel günler onlar için.
    benim oğlum aralık 2008 doğumlu. benim de en büyük endişem sınıfın en küçüğü olmasıydı ama yeni sistemle sınıfında orta yaşlarda olacak.
    ben ilkokula 1 sene geç başladım. abim neredeyse 2 sene erken başladı. ikimiz de de problem olmadı. gayet guzel uyumlu okul yılları gecirdik. gayet de başarılı olduk. eğitimci sayısının oldukça fazla olduğu ailemde kimse erken ya da geç diye problem yapmadı hiç bir şeyi.
    ikimiz de devlet okulunda okuduk. ben odtu abim hacettepe mezunudur.
    sonuç olarak iyi düşünelim iyi olsun:)

  9. hayırlı olsun Elif… Deniz’e okul hayatında başarılar dilerim… Benim kızım 64 aylık olduğu için çok düşünmeden 1 yıl daha anaokuluna devam kararı aldık…

    sevgiler

  10. Deniz ve okula başlayacak olan tüm çocuklarımız için iyi bir eğitim yılı diliyorum.

    Bizde Mart ayından itibaren sizinle ve bu durumdan etkilenen diğer tüm annelerle birlikte sıkıntılı günler yaşadık. Kararımızı verdiğimiz andan itibaren rahatım. Bu süreçte konuştuğum diğer anneler, uzmanlar eğitim öğretim de zaman zaman karşılaşılan haksızlıklardan, ani değişikliklerden ve bunların etkilerinden bahsetti. Bu yaşanan ne ilk ne de son olmayacak maalesef. Ama kaygıları bir kenara bırakıp çocuklarımızın yanında olduğumuz sürece aşılamayacak bir zorluk olduğunu düşünmüyorum. Hepimize kolay gelsin 🙂

  11. Benim ufak oğlumda 2005 Eylül doğumlu .gecen sene anasınıfi öğretmeni ile birlikte karar vermiştik . Hiç pişman olmadım , her cocuğun gelişimi ve kavrayışı farklı . Aynı sene doğumlu veya bir sene küçük . Bazen tam tersi durumlara bile şahit oldum 🙂

    Sizin icinde hayırlısı olsun . Tüm kuzulara Allah zihin açıklığı versin .

  12. Bende doğru bi karar verdiğinizi düşünüyor ve paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Haftalardır bende bi kararsızlık içinde kıvranıyorum 2007 Ekim doğumlu kızımı ana okuluna gönderip göndermemek konusunda. Seneye 1. sınıfa başlarken 71 aylık olacak bence ne çok küçük ne de çok büyük, ama ana okulu gereklimi yoksa evde küçük kardeşiyle oynamaya devam mı etsin çok kötü karıştım 🙂 umarım bu sene herkes bende dahil çocuklarımız için en doğru kararları verebiliriz.

  13. Kararınız hayırlı olsun. Deniz’e eğitim ve öğretim hayatında çok çok başarılar diliyorum. Benim kızçem de Aralık 2006 doğumlu. Biz de kritik karrarı 2 hafta önce aldık. Mutluyuz ve kararımızın sahip çıkıyoruz. İyi – kötü ne olursa olsun kızımızın omuzlarında bir yük olmasına asla ama asla izin vermeyeceğim. O’nun sağlığı / mutluluğu her şeyden evet eğitiminden bile önemli. Sevgiler…

  14. Deniz ve sizin için hayırlı olur inşallah. Benim oğlumda Kasım 2006 doğumlu ve biz anasınıfına gönderme kararı aldık. Müfredat, öğretmenler, öğrenciler, veliler ve özelllikle sistem o kadar karışık ki oğlumu bu kargaşaya atmak istemedim. Her karar kararsızlıktan iyidir.

    • SANA KATILIYORUM ELİF GÖNDERMEMEK EN DOĞRU HAKKIMIZ AMA BU KRİTERDEKİ ÇOCUKLARI OLAN AİLELELRE DE TEPKİLİYİM ÇÜNKÜ BİZ AYLARDAN BERİ BAS BAS BAĞIRIYOR KENDİMİZİ PARÇALIYORUZ GÖNDERİRSEK ŞÖYLE OLUR BÖYLE OLUR DİYE PAYLAŞIYORUZ DÜŞÜNCELERİMİZİ AMA ÇOĞU AİLE GÖNDERİNCE YAZIK DİYORUM BELKİDE GÖNDEREN ÇOĞU AİLE RAPOR KONUSUNDA ENDİŞEDEN DOLAYI GÖNDERİYORLAR AMA NASIL BİR KAOS İÇİNE GİRECEKLERİNİN FARKINDA DEĞİLLER ÇOCUKLARI HAZIR OLABİLİR DAHA ÖNCEDEN ANAOKULU KREŞ GÖNDERMİŞ OLABİLİRLER İMKANLARI VARMIŞTIR BEN KÖYDE YAŞIYORUM ÇOCUMU HİÇ BİR YERE GÖNDEREMEDİM VE OKULA HAZIR DEĞİL SUÇU NE ONUN AMA BEN NE OLURSA OLSUN GÖNDERMİCEMMM

  15. Deniz’in okul alışverişi ve okul maceraları hakkında yazıları okumak çok keyifli olacak 🙂
    Hayırlı uğurlu olsun kararınız 🙂

  16. Ama burda bırakmayın n’olur . Kararınızı verdiniz evet ama nasıl olacak bundan sonra Deniz ve diğer bi çok çocuk için . müfredata bağlı kalacak mı öğretmenler yoksa yine çocukları yarış atı gibi “en iyi sınıf benim, en çok soru çözen benim öğrencilerim olsun” mantığıyla zorlamaya devam mı edecekler.
    Gözlemlerinizi yazın yine
    takipteyim ben de

    • Elbette ki bırakmayacağım. Tabii ki, iyi-kötü her türlü tecrübemi, gözlemimi paylaşmaya devam edeceğim.

    • Öğretmenleri cocukları yarış atı yapmakla suclamissiniz ama bu cocukları 6. Sınıfta SBS ye sokan öğretmenler degil. Ve biliyor musunuz ki eger kitaplarda olan sorularla etkinliklerle ve konularla yetinse öğretmenler cocuklar SBS den 10 net çıkaramazlar! Oysa ki öğretmenlerin de işine gelir sadece verin dediklerini vermek. Ama sonradan hep eksik kalacaklarını bildigimiz icin canımızı dişimize takıp bı şey daha öğrensinler diye uğrayıp duruyoruz. Yenisini bilmiyorum ama eski müfredatta 5 ders serbest etkinlik dersi varken 4 ders matematik dersi vardı. Ama hayatını etkileyen sınavlarda hangi dersin cok önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Valla ben de velilerin bu yorumlarını duydukca demek ki kendini bosuna yırtmaya gerek yok ne yapsan yaranamazsın diyesim geliyor içimden.

      • evet siz de haklısınız böyle düşünmemiştim ben hiç ne olacak peki bunun bi çözümü yok mu peki

      • aynen katılıyorum yatananne. sistem böyle olduğu sürece biz öğretmenler sürekli fazladan etkinlikler yapmalıyız ki çocuklar bir şeyler başarsınlar. örneğin ben bir ingilizce öğretmeni olarak yalnızca ders kitabı işlesem öğrenciler SBSlerde 3-5 net ancak çıkartırlar. öğretmenler olarak memnun muyuz bu durumdan ben şahsen hiç değilim ama yapabileceğim bir şey yok . sistem böyle. bu yüzden veliler suçu öğretmenlerde aramasınlar lütfen.

      • ben de bir öğretmen olarak bu yoruma tamamen katılıyorum. velilerin böyle serzenişleri. hem pastam tüm kalsın hem karnım doysun deyimini anımsatıyor ! 🙁

  17. Benim oğlum da 20 kasım 2006 doğumlu biz başından beri gönderme kararı almıştık zaten hekes çocuğunun yapabileceklerini bilir benim oğlum da okumayı söktü sökecek bir yıl daha teneffüs zili çalmayan anasınıfına göndermek bence de son cümlenizdeki gibi olacaktı.Hepimiz için hayırlı olsun.Ben de oğlumun sırtında sırt çantasıyla zile basıp anne ben geldim demesini heyecanla bekliyorum.

    • biz sizinle aynı sıralarda kararı verip rahatlamış burada da paylaşmıştık ! 🙂

  18. Gerekceleri de okuyunca cok dogru bir karar oldugunu dusundum. Umarim sorunsuz bir yil olur. Deniz’e basarilar!

  19. Şimdiye kadar vermiş olduğuuz savaş ne olucak pek ?. Bu sisteme karşı çıkan öncü annelerden biriydiniz çırpınışlarınız boşunamıydı peki en büyük yenilgiyi aldınınız… aldık… vermiş olduğunuz karar çocucgunuz için hayırlı olsun…

    • Ne olacağı var mı? Devam edecek. Ben kendi çocuğum nezdinde tüm çocuklar adına da savaşıyordum, hala da devam edeceğim. Hala bu dayatmanın yanlış olduğuna inanıyorum. Hala söylediğim her şeyin arkasındayım.

      Kendi çocuğumu, bugünkü koşulları düşündüğümde böyle bir karar vermek durumunda kaldım. Ancak bu daha önce söylediklerimi etkileyecek, değiştirecek bir karar değil.

    • SİZEW KESİNLİKLE KATILIYORUM CAN BU BLOGDAN ÇOK ETKİLENMİŞTİM AMA ÖNCÜMÜZÜN VERDİĞİ KARAR İNANIN BENİ ÇOK ŞAŞIRTTI BOŞUNA ÇIRPINIŞMIŞ

    • Mücadeleyi yarı yolda bıraktınız sanırım.Hem karara karşı mücadele et hemde çocuğunu okula gönder..Siğara içmek kanser yapar diyen birinin siğara içmeye devam etmesi ğibi…Ne kadar inandırıcı olduğuna siz karar verin…

      • Bir sonraki yazımı okursanız bu durumdan hala mağdur olduğumu anlarsınız. Mesele çocuğu okula gönderip göndermeme meselesi değil. Mesele bu dayatmaya karşı gelme meselesi ve ben hala karşıyım. Ha, kimseyi ikna etmek zorunda mıyım? Hayır.

  20. hayırlı başarılı olsun Deniz ve sizin için Elif. İnşallah biz de bir an önce rapor olayını başarırız zira bizim burdaki okulda bahsettiğin hazırlıkların hiçbiri yok…

  21. hakkınızda hayırlı olur inşallah bende 2006 ekim doğumlu kızım için rapor aldım bu durum kızıma güvensizliğimden değil şuan okuyor ve anasınıfında en başarılı öğrencilerinden biriydi bu kararı almamın nedeni de ileride pişmanlık yaşamamak için belki pişmanlık yaşamayacağız ama önümüzü göremiyoruz ve 2007 ocak şubat mart doğumlu birçok velinin hatta 2006 yıl sonu doğumlu çocukları olan velilerin rapor aldığını bizzat şahit olunca doğru karar verdiğimi düşünüyorum allahım hepimizin yavruları hakkında hayırlısını verir inşallah

  22. Kararınız hayırlı olsun Elif.
    Mart 2007 doğumlu kızım da tam 66 aylık olarak 1. sınıfa başlayacak. Önceleri mevcut kaos bizi de çok tedirgin etti, ancak kızımın 3 yıldır kreşe gidiyor olması ve 4,5 yaş civarında kendi çabasıyla okumayı sökmüş olmasını da göz önünde bulundurarak biz de 1. sınıfı tercih ettik. Ancak muhtemelen sınıfının en küçüğü olacağını düşününce, sınıfların kaç kişi olacağını bilemediğimiz, fiziksel şartlarının yeni duruma göre düzenlenmeyeceğinden emin olduğumuz devlet okuluna göndermeye içimiz elvermedi. Oysa ki geçtiğimiz yıldan gideceği devlet okulunu ve o okulda çalışan öğretmen bir arkadaşım aracılığı ile kendi dönemine denk gelen öğretmeni bile seçmiş, kafamızda okul işini halletmiştik. Ta ki 4+4+4 patlak verene kadar. (tıpkı sizin gibi) Bu kararımızın bize maddi açıdan getireceği külfet bir yana prensip olarak devlet okulu taraftarı anne baba olan bizleri hiç istemediğimiz bir noktaya sürükledi bu sistem.
    umarım tüm çocuklar ve veliler (tabii öğretmenler de) için en az hasarla atlatılır bu dönem.

  23. Müceyla Hn. merhaba, ben de endişenizi paylaşıyorum….Çocuğun en ufak bir başarısızlığında veya okulla ilgili bıkkınlığında hep erken gönderdik bundan mı oldu diye sorguluyor olacağım bu konuyu, bunu yaşamak/yaşatmak istemedim. Ayrıca, benim çocuğum 15 günle yakalandı, anasınıfında birlikte okuduğu çocukların tamamaına yakını Nisan ve Mayıs doğumlu benimki Mart, onlarla hazırlık sınıfına devam etmesi içime en çok sinen seçenek oldu. Seçtiğim özel okulda da, çocuğun atandığı devlet okulunda da ağırlığın 2006 ve 2005’lilerden oluştuğunu görünce kesin kararımı anasınıfından yana verdim. Seneye 2007’liler ağırlıkta olacak gibi görünüyor, benim çocuğum da aynı senenin çocuklarıyla gidecek ilkokula….Bir de ben, bu sene olmasa da önümüzdeki 1-2 sene içinde bu sistemin kaldırılacağına inanıyorum, kürtaj yasasında nasıl geri adım atıldıysa bunda da atılacak bana göre, çünkü özellikle devlet okulları epey çuvallayacak gibi görünüyor bu sistemde, İl Milli Eğitim Müdürü de ciddi sıkıntı yaşanacağını açıkça ifade ediyor zaten (bkz. bugünkü Hürriyet Gazetesi)… O zaman da erken gidenlere yazık olmuş olacak…

  24. Hayırlı olsun diyorum, ama ben ilk okuduğumda şaşırdım doğrusu, bu kadar karşı iken yapılması garip geldi. Ama oğlunuz gerçekten de size yardımcı olmuş.. Karar kesinlikle doğrudur bence. Benim kızımda 2007 mart doğumlu,ama biz rapor peşine düşüp, yeni kreş arayışındayız hala.. Tüm güzellikler çocuklarımızla olsun..

  25. mrb başak hanım söylediğiniz gibi pişmanlık yaşamaktan korktum 83-85 yılları arasında okula başlama yaşı değişmiş sonuç hüsran, ttb. 60-71 aylık çocukları kesinlikle göndermeyin diyor ve okul idaresi dünyadan bir haber ve gördüğüm kadarıyla herkes rapor alıyor değişen birşey de yok aslında çocuğunu gönderen gönderecek göndermeyecek olanda bizim gibi rapor alıp göndermeyecek ben bu sene anasınıfına göndrecektim değişen birşey yok aslında şimdide rapor alarak göndermiyorum sınıfının en büyüğü olacak belki ama keşkeler içinde kıvranmaktan iyidir diye düşünüyorum

  26. deniz için hayırlı olsun diyorum. en kötü karar bile kararsızlıktan iyiymiş. bi de devlet okuluna gönderecekler için zaman daha da önemli. ben rapora uzaktım, görülüyor ki doktorlar benden de uzak. denizli devlet hastanesinin tutumunu daha önce yazmıştım, (zihinsel geriliği vardır diye rapor yazarız ve çocuğun siciline girer demişlerdi daha hiç test bile yapmadan, tabi hiç bi anne buna razı olamazdı ya o yüzden bu yolu seçmişler) . aynı tutum pamukkale üni hastanesinde de vardı. artık emir nerdense cümleler nerdeyse aynı. paü çocuk doktoru benlik bişey yok çocuk psikiyatrisi rapor veriyor dedi. gittik, sekreter daha kayıt yaparken ”bu rapora ZEKA GERİLİĞİ teşhis edilmişştir diye yazıyoruz, ince motor becerisii bilek kası güçsüzlüğü vs gibi kibar şeyler beklemeyin” dedi. peki bye bye diyip ayrıldık kibarca…
    ilçe devlet hastanelerini denemeden umudumu kaybetmeyeceğim.

    benim durumumda olup da devlete gönderecek arkadaşlarım sisteme teslim olmak üzereler(devlet okullarında öğretmen seçme, sınıfın dolma ihtimalleri aceleye neden oluyor tabi), özele gönderme kararı aldığımız için ben hala direniyorum…bakalım nerde beyaz bayrak çekeceğim

  27. Hayırlı olsun.
    Karar vermek işin büyük kısmı.
    ‘Üzülme” der, Mevlana… “İstediğin bir şey olmuyorsa ya daha iyisi olacağı için… Ya da gerçekten olmaması gerektiği için olmuyordur…’ demişsin ya çooook doğru. Hakkınızda hayırlısı

  28. AHHHHHHHHH İnanamıyorum,bunca çaba boşunamıydı? Artık bu sayfayı takip etmeyeceğim ve faceden herşeyden siliyorum .Hani bize destek olacaktınız,?Kendimi yarı yolda bırakılmış gibi hissettim.Teslim bayrağını çekmeyeceğim …………………

    • Sizi zorla tutamam. Ancak lütfen yazdıklarımı dikkatli okuyun. Ben bugünkü şartlar altında KENDİ ÇOCUĞUM için böyle bir karara varmak durumunda kaldım. Hala bu dayatmanın yanlış olduğuna inanıyorum, hala bu yolda mücadele eden herkese -elimden geldiğince- destek vermeye devam edeceğim. Çünkü ben de bu yolda mücadele ediyorum; birinci sınıfa başlayacağımız için her şeyi geride bırakmış değiliz.

      • bence siz doğru kararı verdiniz. çünkü çocuklarımız ve başarabileceklerini en iyi biz anneler biliriz. benim kızım 63 aylık olduğu için en baştan göndermeme kararı almıştık zaten. ama bu demek değil ki başka çocuklar için mücadeleden vazgeçeceğiz. elbetteki bu dayatmacı-zorlama ve bilimsel açıdan uygun olmayan bu sisteme karşı çıkacağız. sadece okula başlamak zorunda kalan miniklerimiz için değil, belki o yaşlarda çocuklarımız olmadığı için çok fark etmedik ancak 4. sınıftan 5. sınıfa geçmek yerine ortaokullu olan o çocuklar içinde.
        hem zaten ben bir anneyim, benim iki kızım var ama ben kendi çocuklarımla birlikte tüm çocukları düşünmeliyim. kendi çocuğuma zarar gelmesini nasıl kabul edemezsem, başka çocukların sıkıntılarına da kayıtsız kalamam.

  29. Benim oğlumda 13şubat 2007li çok küçük çok ezilecek çünkü bende çok küçük başlamıştım okula ve hiçbirşey anlamıyordum yani dikkatim oyunlarda idi derslerde değildi . çok zorlanmıştım benim yaşayacağım sıkıntıları birgün oğlumun yaşayacağı hiç aklıma gelmemişti. Allah yardım etsin hepimize 🙁
    umarım iyi bir yıl olur hepimiz için…

  30. En doğrusunu yaptın elif, tanıdık vasıtasıyla bir doktor raporu almayıp -ki bir çok tanıdığım böyle yaptı.- denizi okula göndermekle en iyisini yaptın.Sonuçta deniz hazır gibi görünüyor ve iyi bir okul , iyi idareciler ve iyi bir öğretmen bulduysan endişelenecek bir şey yok…Bunu bir öğretmen olarak yazıyorum…

  31. Benim oğlum da bu yıl küçük 1. Sınıflardan olacak. Kararımı hala sorguluyordum. Yazını okuyunca rahatladım biraz. Seni 1. Sınıf annesi olarak daha heyecanlı takip edeceğim :))

  32. Radikal Gazetesi yazarı Tarık Işık da Ocak/2007 doğumlu çocuğu için rapor almış. Bugün konuyla ilgili haber var: http://www.radikal.com.tr. Hala kararını verememiş, rapor konusunda tereddütü olanlara ışık tutar belki. Bence dün CNN-Türkten konuşan Prof.Dr. Yankı Yazgan’ın dediği gibi; 72 ayını doldurmamış çocuklar için anasınıfı kesinlikle daha uygundur ama bu çocuklar ilkokula başladı diye de ölmezler, psikolojik travma da yaşamazlar, sadece zaten öğrenmeyi demotive eden, ezbere dayalı eğitim sistemimizde öğrenme istekleri epey körelir, ben bunu göze alamazdım… Bu noktada herkesin kendi yaşam dinamiklerine göre karar vermesi en doğrusu gibi görünüyor. Yazgan’ın önerisini çok beğendim; madem 4+4+4 sistemi oluşturuldu, bu sistemin ilk basamağı ilköğretinm müfredatı ile değil anasınıfı müfredatı ile başlamalıydı…

  33. Elif hanım,
    bu yasa çıkmasaydı bu sene çocugunuzu okula göndermeyecektiniz öyle degil mi?bu durumda şartlar sizi buna zorlamış oluyor.Yani siz bu kararı almaya mecbur bırakıldınız.çocugunuz okumaya hevesli gelişimi güzel diye bu yasa olmasa idi heralde erken vermezdiniz.dogrusu 66-72 ay arası çocukları veli insiyatifi ile okula almak olmalıydı bence.bu kadar kaos bunca belirsizlik bu kadar büyük ay farkı ile okula başlayan çocuklar sorunları olmazdı.hala müfredatın açıklanmaması ve yazdıgım şartlar yüzünden ben bu sene çocugumu okula başlatmazdım..aynı şeyleri seneye yaşayacak bir anne olarak böyle düşünüyorum . hala bu saçmalıga karşı ve öfkeliyim…

  34. Tıpta bir söz vardır.HASTALIK YOKTUR HASTA VARDIR. Her hastanın tedavisi farklı olur.Elif hanım bir karar vermiş kendi oğlu için .Bence en doğru kararı vermiştir, eminim.
    Ancak kendisinin bireysel rahatlığı, burada oluşan toplumsal karşıgelişte ve dayanışmada bir tuhaf durdu.Kendini eleştirenlere savunma yapmasıda daha ilginç.
    ELİF hanım en başından beri bu ailelerin kararı olmalı dedi. Sadece kendisine soruyorum? 4+4+4 ÇIKMASAYDI oğlunu gönderecek miydi? Bu kendisinde bir farkındalık mı yarattı?Belki de oğlunu daha iyi gözlemledi.Kendini sorguladı.
    Ben de bir hekim mart 2007 li kızı olan ve rapor alan bir anne olarak, HİÇ RAHAT DEĞİLİM.Tüm türkiyedeki annelerin bizler kadar bilinçli olmadığını ,seslerini duyuramadıklarını bilen anne sorumluluğu ile bu sisteme bağıra bağıra karşı gelmeye devam etmeliyiz.
    Elif hanımın rahatlama duygusuna saygı duyarak, hassasiyetinin devamını beklemek bizi ileriye taşır.

    • Blogcu Anne diyor ki:
      29 Ağustos 2012, 07:15
      Sevgili Doktor,

      Hayır, rahat değilim. Ancak öyle olmaya çalışıyorum. Cocuğum için öyle olmaya çalışıyorum.

      Sorguluyorum. Hala sorguluyorum. Ve eminim hep de sorgulamaya sham edeceğim. Egitim hayatında yaşayacağı her sıkıntıda “acaba” diyeceğim. Tıpkı eğer bu sene gondermeseydim diyecek oldugum gibi.

      Aylardır bu konuda söylemediğim soz, yazmadığım yazı, çatmadigim yetkili kalmadı. İstedim ki bir değerliğine de olsa, Deniz’in okul hayatının başlıyor olması sebebiyle mutlu bir yazı yazayım. Deniz geriye dönüp baktığında bunca mücadele icinde onun adına sevindiğimizi görsün.

      Benim mücadelem devam ediyor, edecek. 5 Eylül’de Taksim’de bir yürüyüş var, orada olacağım.

      Bu yazı sadece oğlumun okula başlıyor olması şerefineydi. Ama öyle, ama böyle…

      • BELKİDE RAPOR ALIP GÖNDERMEMEYİ BİLE DÜŞÜNDÜNÜZ AMA RAPOR İÇİN SÖYLENENLEERDEN DOLAYI VAZGEÇMİŞ OLABİLİRMİSİNİZ

      • Doktor hanıma katılmamak elde değil.Elif hanımın mücadelem devam ediyor demeside ayrı bir ikilem..Ne için mücadele ediyordu?Ne oldu?Artık mücadelesi bitmiş..

  35. elif hanımın kararına saygı duymak ilk yapmamız gereken şey, çünkü o sadece anne. elinden geleni yaptı ölçtü tarttı biçti, buna karar verdi. ama sadece anne olmakla kalmayıp okul öncesi eğitimin önemini en ufak köylere bile götürme aşkıyla yanıp tutuşan, meb e en yakın sanatçı annelerden biri olan gülben ergen ocak 2007 li oğlunu 1. sınıfa yazdırmış. hadi ona da hak verelim. saygı duyalım. ama sesimiz kısılıyor, gücümüz azalıyor gibi geliyor bana…

    • Hangi ünlünün ne yaptığı bizi ilgilendirmemeli, kendi doğrularımız olmalı. Lütfen bu konuda BİLİMSEL VERİLERE dayanarak konuşanları dinleyelim. Gücümüz azalmasın

      • KESİNLİKLE DOĞRU ONLAR SSANATÇI PARA ÇOK İMKAN ÇOK BİZİM GİBİ OLANLAR NAPCAK BOYUN EĞCEK YOK ÖYLE YAĞMAA GÜCÜMÜZ AZALMASIN DESTEK LÜTFEN

  36. gülben ergen oğlunu özel okulda okutacak. benim çocuğum ise devlet okulunda. standartlar eşit değil. benim de iyi bir özel okul imkanım olsa ben de düşünürdüm 1. sınıfı. sınıflar kalabalık değil,birebir ilgi var,okul lavabo temiz vs…elif hanım bence doğru bi karar vermişsinz. kasım 2006lı bi çocuk olsaydı benimki ben de verirdim. zaten bu yıl 2006lıların yılı. 2005-2006lılar bile endşeliyken 2007mart doğumlu kızım için ben de rapor aldım.aldım almasına ama şu sicile işler söylemleri şimdi kafamı karıştırıyor. üstelik verilen rapor öylesine bi rapor değil. çocuk gelişim uzmanı “frostig görsel algı testi” adlı bir testi uygulayarak bu raporu verdi.bu test le ilgili bir bilgisi olan varmı bu arada.

  37. Bir günde alınan kararla hayatımızı değiştiren siyasilere dur deme iradesi gösterecek tüm annelere sevgi ve selamı iletirim.

    Elif ;
    Tüm yazdıklarından sonra bu karar radikal oldu benim için.
    Her birimizin çocuğunun gözlerinin içi parlıyor.Sorun benim için okulda yapıp yapamayacağı değildir.Elbetteki okula yollarsak okumayıda, yazmayıda öğrenecekler.Soyut dediğimiz matematiği bile takla ata ata öğreteceğinizdende süphem yok.
    Tek kaygım bir gecede kafanızda yanan AMPÜLÜN oğlunuz Denizi nasıl aydınlatacağıdır.
    UNUTMAYIN
    Bir gün Deniz okuma yazma öğrenecek ve yazdıklarınızı okuyacak.
    Dönüp size NEDEN ? diye soracak. En basit soruya bile verecek cevabı olmayan bakanlığın müfredatına sek sek , 7 taş gibi oyunlarıda bünyesine katıp bizle dalga geçerken ve bunu en iyi takip eden annelerden biri olarak sizin bu kararınızı eleştirmek benim haddim değil.
    Ama bir gün Deniz kendinde bu hakkı görecek.

  38. olumsuz yazanlara gerçekten inanamıyorum. Deniz okula başladığında 70 aylık olacak.
    4+4+4 çıkmasaydı da zaten bu yıl 2006’lıların okula başlama yılı. bu sene bile 60 aylıklar okula başlayabilecekken 2006 doğumlu bir çocuğu 1 yıl daha bekletip 82 aylık başlatmak (60 aylıklarla birlikte )asıl o zaman haksızlık olurdu.müfredat 60 aylıklara göre yeniden düzenleniyor..
    benim kızım 2008 mart doğumlu. 4+4+4 çıkmasa 2014 eylülde başlayacaktı, şimdi 2013 eylülde başlayacak. kızım 2013 eylülde 60 aylık olsa göndermezdim, 66 aylık oluyor, 66 aylık olup hiç anaokuluna gitmese yine göndermezdim ama 2,5 yaşından beri zaten kreş-anaokuluna gidiyor.kararlar çocuklara göre verilmeli..
    sevgiler.

  39. lütfen müfredatı ve kendinden büyük çocuklar olacağını düşünerek karar verin öğretmen arkadaşlar büyük yaş grublarını aldıkları zaman 14 hafta çizgi çalışması yapmayıp ses vermeye başlayacak küçük grupta olanlar çocuğunuz ne kadar iyi olursa olsun diğerlerinin arasında kaynayıp onlarla çizgi nokta vs. çalışmalar yapacak diğer grup sizinkilerden her zaman onde gidecek çünkü onlar BÜYÜK (istisnalar tabiki olacaktır.) Müfredat yayınlandı ve ses vermeye erken geçilecek

    • eğer yaş gurubu olan bir okul bulunduysa. çocuğun durumuna göre büyük gurup yada küçük gurupta olması sağlanabilir bence. 2. sınıftan sonra ise arada bir fark olmayacağını bir öğretmen olarak belirtmeliyim. kendi oğlum ve deniz gibi 70 aylık çocuklar zorlanmayacaklardır. ama 60 66 ay arası için endişeliyim. her koşulda annelerin omuzuna çok fazla yük düşecek.

  40. Ayşe Hanım ,

    Neye olumsuz yazanlara inanamıyorsunuz . Bende olumlu yazanlara inanamıyorum .Kararlar çocuklara göre verilmez bilimsel gerçeklere göre verilir . Aynı yıl ve ayda doğan 2 çocuğun bir özelliği diğerinden ileridir yada geridir . Bu sınıftarında zaten ayrışıyor ister istemez . Karar elbette sizindir .

    Elif Hanım ,

    Devlet okuluna göndereceğim diye yazmışsınız , okul açıldığında tahmini Deniz’in sınıfının mevcudu kaç olacak , araştırdınız mı ?

    Selamlar,

    • Elbette araştırdım. 24 kişi civarında olacağı söyleniyor. İstisnalardanız sanırım.

      • Yapmayın Allah aşkına hangi devlet okulunun sınıf mevcutu 24 olabilirki. Heleki 2006 ve 2007 lilerin aynı yıl okula başlayacağını düşünürsek.

        • Çocuğumu göndereceğim okulunun adını açık açık vermemeyi tercih ediyorum. Ancak beni azıcık takip ettiyseniz, bu konuda ne kadar takık olduğumu fark ettiyseniz, bu mevzuyu da didik didik inceleyeceğimi, bu okula defalarca gidip gelmiş olabileceğimi, yetkililerle, idarecilerle konuşmuş olabileceğimi tahmin edebilirsiniz.

          Olmayan bir şeyi söylüyor değilim. Bu okulun bugüne kadarki mevcudu bundan da azdı. Şimdiki sistemle bahsettiğim rakamlara çıkacağı söyleniyor. Okullar açılınca göreceğiz sanırım.

    • beş parmağın 5 i bir olmadığı gibi aynı gün doğan ikizler bile farklı olabiliyor. bir öğretmen olarak eski sisteme göre beklemiş bir öğrencim sınıf sonuncusu olurken kasım doğumlu ve beklememiş bir öğrencim sınıfın en parlak öğrencilerinden biri olabiliyor. ekim doğumlu mezun öğrencilerimden biri 2010 sbs de 500 tam puan aldı : ) çocuğa göre karar verilir. bilimsel veriler geneli yansıtır. ama ortalamanın üstünde bir çocuğu bekletmek haksızlık olur.
      elif hanım ın oğlunu 1 e yazdırma kararı niye bazılarını rahatsız etti anlıyamıyorum. her çocuk özeldir ve anneler kendi çocuğunun nelere hazır olduğunu iyi bilir.
      ben de 1 e yazdırdım. elif hanımın dediği gibi her sorunda acaba diyeceğim. ama bekletenlerde hep bunu diyecek ! bizi acabalarla başbaşa bırakanlar utansın.
      umarım çocuklarımızın mutlu güzel günlerini paylaşıp tartışmayı bırakırız artık

  41. Ben de bu devlet okulunu çok merak ettim, numunelik bi okul olmalı… Benim kızımı göndereceğim özel okulda da sınıf mevcudu 24 kişi, senelik 30 bin TL ücret ödeyeceğim bu okula 🙁 Benim oturduğum semtte geçen sene sınıv mevcutları 25 kişiyi geçmeyen butik bir devlet okulu vardı, hatta benim çocuğum merkezi kayıtla oraya atandı ama bu seneki mevcutları 45-50’yi bulmuş yeni sistemden sonrqa. 24 kişilik sınıfları olan devlet okulu olduğuna inanamıyorum, gerçekten numunelikmiş o okul…

    • binamız uygun olduğu için benim okulumda bu yıl yaşı gelen 145 öğrenci var 5 sınıf açılacak.yaklaşık 25 öğrenci olacağını tahmin ediyoruz. rapor alacakları hesaba katarsak. ( bilecik bozüyük saffet şeker iöo ) eşimin okulunda ise tam 8 1. sınıf olacak ve mevcut 25lerde olacak ! ( bilecik bozüyük mehmet akif ersoy io ) oğlum özel orhangazi kolejinde onun sınıfı ise 20 civarı olacak
      bina ve koşullar uygunsa neden olmasın. denizin şansı yaver gitmiş bulmuş böyle bir okul ! :)))

      • acaba ikinizde eğitimciyken neden özel okula gönderiyorsunuz hemde sınıf mevcutları böyleyken.. siz bile eğitim sistemine ve öğretmen arkadaşlarınıza güvenemiyorken biz ne yapalım ???????

        • mert 'İn annesi

          öğretmen çocuğu olmanın zorluklarını ve sebeplerimi burada uzun uzun anlatamayacağım. ama bu sistem yüzünden değil kolejde olması ! anlayacağınız üzere bulunduğumuz yerin en iyi okullarındayız ve iyi meslektaşlarım var. ” bu ülkede torpilli gözüyle bakılacak ama aklı ile çabası ile yaptığı şeyleri torpilli damgası ile lekeleyecek ve üzecek çocuğum yok .2 yıldır kolejin anasınıfında arkadaşlarıyla mutlu !!!! hem kimsenin kimseye hesap sormaya hakkı yok ! ne bu aksilik anlamıyorum 🙁

          • Devlet okulunda çalışan bir eğitimcinin çocuğunu özel okula göndermesi kendisine ve devlet okulunda çalışan diğer eğitimcilere güvenmediğinin bir göstergesidir sanırım..Ayça hanım sonuna kadar haklı..devletin lokanta çalışan bir aşçının her gün başka bir lokantadan parasıyla yemek yemesi gibi.Devletin yemekhanesinde yemek yiyen ne yapsın…Gitsin kendiside özel okulda çalışsa daha iyi olur….

    • hangi okul 30.000 olupta 24 kişilik mevcudu gercekten merak ettım. ozel okulların max 16 kısılıktır buda 17 -18000 tl tutarındakı okullar.

  42. düşünceler değişkenlik gösterebilir….bir gün başka düşünürüz öbür gün başka farkındalıklarla bambaşka…
    bazı insanlar bencildir.Aaaa nasıl olur böyle düşünüyordu benim gibi düşünüyordu yazık demek ki kalıbının insanı değilmiş gibi basit çocukça ya da en kötüsü fesatça….
    Benim kızım da kasım 2006 lı devlet okuluna 1. sınıfa gidecek… Ve bu sistem olmasa da gidecekti…Kişisel egolarımız ve hırsımızı bu denli çocuklarına yansıtanları görüyorum okuyorum acıyorumdaaa kızıyorumdaaa … Ben 81 liyim benim dönemimde o kadar fazla okula bizim çocuklarımız gibi 2-3 aylık farkı gözetmeksizin erken başlayan var ki… Ama sorun bizi sadece sevmekle yükümlü olan ailelerin olmayışı…. Çocuğun ilerde milyarlar kazansın en iyi okullarda okusun hırsları yerine ben öz terbiyeyi vereyim.ahlaklı en önemlisi mutlu bir birey yapayım derdinin konuşulduğunu hiç görmedim …yok şuraya göndereyim yok bu onun için en iyisi ….Annesinin her zaman sevgiyle yanında duran çocuk bence hiçbir zaman sıkıntıya uğramaz…Elif hanım göndermeseydiniz kızımın adaşı deniz için çok üzülecektim…Kişisel egolarınızı kenara bırakıp canınızı düşündüğünüz için tebrik ederim ….

  43. Esra Ateş Akın

    Benim büyük oğlum the geçen sene başladı. Bir garip telaş, hafif bir burukluk sarar insanı. Hele okul kıyafetlerini alırken, boğazım düğümlenmişti. Ne istediğimi söyleyememiş, yaşlar gözümden süzülmeye başlamıştı..
    Deniz'e eğitim hayatında şimdiden başarılar, mutluluklar dilerim. Eminim böyle de olacak zaten:)

  44. Merhaba Mert’İn annesi (bu arada eşimin adı da Mert, böyle hitap edince tuhaf geldi 🙂 ), 66 aylık ve sınırda yakalanmış çocuklar için bir öğretmen olarak ne düşünüyorsunuz?Benimki 15 gün sonra doğsaydı anasınıfına gidebilecekti 🙁

  45. Mert’in Annesi Hanım ,

    Siz her sorunda acaba diyeceksiniz evet . Niye peki ? Geç olmasın acaba dediğinizde . Normal zamanında gönderin niye zorluyorsunuz çocuğunuzu . Ben normal çocuğumu 72 ayını doldurduğu yılın Eylülünde 1. sınıfa yazdıracağım . Acabalarla yaşamak bana göre değil . Ayrıca okul bulunmuyor öyle değilmi ? Evinize en yakın devlet okulu çıkmıyormu ? Siz bu sistem değişikliğinden sonra 24 kişilik bir mevcudu olacak bir devlet okulu bulun İstanbul’da ben hemen evimi okulun yanına taşıyacağım , hangi semtte olursa olsun . Bilecik başka , İstanbul başka .

    • mert 'İn annesi

      o konuda haklısınız. 🙁 istanbul bir keşmekeş 🙁 türkiyede yoktur deyince yazmak istedim. tam gün eğitimden 2li eğtime geçilince çoğu okul rahatladı . ben kimseyi kırmak istemedim.yanlış anlaşıldıysam üzgünüm :(((

      • mert 'İn annesi

        bizimkiler 70 71 aylık çocuklar ve herçocuğu kendine göre değerlendirmek gerek 🙁

  46. Merhaba Can Bey Cekmekoyde bas harfi S olan cok koklu bir ozel okul benimki.24 kisilik mevcut ilkokul icin.Anasiniflari 16 kisilik.Ben anasinifi karari aldim.Bu arada Istanbul Anadolu yakasinda kura ile almayan tum ozel okullarla gorustum ilkokulda sinif mevcutlari 20-25 cocuk araliginda.

  47. 60-66 ay arası çocuğunu 1. sınıfa gönderen benim buldunduğum yerde yok millet 66-72 ay arasınına rapor alıp göndermek istemiyor aldılarda büyük çoğunluğu zaten ama 60-66 ay arası çocuğunu okula göndermek isteyen (istisnalar hariç) veliye bravo…

    • mert 'İn annesi

      burada da 60 66 ay arası gönderen çok az anasınıfına gidiyor hepsi 🙂 66 72 de rapor peşinde yada 1. sınıf …

  48. merhaba Elif Hanım, öncelikle kararınız hayırlı olsun. ben bir öğretmen olarak şunları eklemek istiyorum.benim kızım 2006 aralık doğumlu ..Kızım 2,5 yaşından beri kreş ve anaokuluna gidiyor. Her yönüyle okula hazır. biz rapor aldık ve kesinlikle göndermeyeceğiz Kararınızı değiştirmenizi yürekten isterim . okumayı yazmayı öğrenmek başarıda kriter değil. Çocuk bir şekilde öğrenir. 1. sınıfı başarır. çocukların soyut zekası 3. 4. sınıfta gelişip olgunlaşıyor. işte o zaman yaş farkı ortaya çıkıyor. sınıflar yaş gruplara ayrılsa bile farklı bir müfredat mı uygulanacak ? Bir yaş büyük çocuklarla eninde sonunda aynı sınava ( SBS OKS vs…)girmeyecek mi? çocuğunuz diğerlerinden daha çok çalışmak zorunda kalacak. Çocuğunuzun ezilmesine izin vermeyin. Bırakın sınıfın büyüğü olsun.liderlik özelliği gelişkin özgüvenli bir çocuk olsun

  49. hayırlı olsun..
    bende 2007 aralık doğumlu oğlum demiri sistem böyle devam ederse göndermeye karar verdim.
    arkadaşlarının arasında ortalama yaşlarda olması yeterli ve uygun diye düşünüyorum… birde her anne bilir çocuğunun kapasitesini. doktor raporu işin formalitesi bence..

    • 2006 Aralık demek istemiş olabilir misiniz?

      • 2007 ama maalesef bu karmaşanın içine bütün anneler gibi bizde düştük. sistem değişmese idi seneye ilk okula gitmeyecekti . ben göndermek istemiyordum ama böyle olunca bizim için yıl sonu doğumlular için bir bakıma karar verme aşamasında daha kolaylık oldu. demir devlet anaokuluna gidiyor seneye devlet ilk okuluna başlayacak. kardeşi 38 aylık olunca yarım gün aynı okula başlatmayı düşünüyorum . ama gelişimine bakacağım ve çok kurallı olmayacak (istediği zaman gitmeyebilir) neyse kararları verip hepimizin çocukları için en iyisini dilemekten başka çaremiz yok. tabi mücadeleye devam…..

        • Sınıfta en küçük olacak 🙁 Ama tabii ki siz bilirsiniz. Ve evet, mücadeleye devam.

  50. berna yavuzdugan

    Deniz’inizin okul çocuğu olacağını okurken nedense gözlerim doldu. Umarım herşey beklediğimizden de güzel olur. Deniz abimize tüm hayatı boyunca başarılar diliyorum. bakalım biz seneye neler yaşayacağız bu sene bizi teğet geçtiler 🙂 öptüm canım hayırlı olsun kararınız.

  51. yazınızı okurken duygulanmadım dersem yalan olur, biz ebeveynler bazen hangısınının daha dgru olduguna kaarar veremıyorus cunku onlar ıcın ıyı bır yonlendrme ıyı bır yon gosterıcı olmak ıstıyorus benım durumum sızlerden bıraz farklı 18 aylık bır oglum var ve ben bel ftgından amleyt oldum kı tabıkı emzrme donemımız anıden sonlandı (arada uzattık ama sartlar) şimdi onun ıcın oyun snfları arıorum bunu yapmalımıyım bılmıorum cunku onun benımle olmaya ve benım de onunla olmaya ıhtycımız var yarım gun de olsa haftanın ıkı gunu benım saglıma daha cabuk kavusmam ıcın bunu yapmalıyım desemde bı yanım cız edıo sız olsaydınız ne yapardınız?

    • “Siz olsaydınız ne yapardınız?” diye sorduğunuz için söylüyorum: Normal şartlarda ben 18 aylıkken oyun gurubuna vermeyebilirdim; ancak çocuğuna göre de değişebilirdi açıkçası. Fakat sizin durumunuzda özel bir sebep var anladığım kadarıyla; gereklilik her şeyin önüne geçiyor. Yüreğinizin sesini dinleyin derim. Elbette ayrılmak zor olacaktır, ama sizin için daha zor olacağından eminim.

  52. Oğlum Deniz 1. sınıfa gidiyor. 67 aylık başladı okula. Sınıfında toplam 16 öğrenci var. Özel okula yolluyoruz. Kendinden daha küçük çocuklarda var sınıfta ama çoğunluğu büyük. Bugün eve geldi ve okula gitmek istemiyorum dedi. ilk kez bunu söyledi. Yakın bir arkadaşım yok dedi. Ben de öğretmenim ama kendimi çaresiz hissettim:((((

  53. Alın benden de o kadar. 2006 Kasım sonu doğumlu Zeynep’in annesiyim ben de. O dilekçeyle ÖTELEME müjdesini biz de almış, rahatlamıştık. devamını yazmıyorum, aynen…
    Dertortağı bildim sizi.
    Sevgiler

  54. Elif Hn, Ingilizce meselesinde oldugu kadar devlet okulu meselesinde de cesaret verdiniz, acil sevis giibisiniz adeta benim icin. Kalabaligin iicinde yalniz oldugumu dusundugum ya da ben miyim sadece diye sorguladigim anlarda bir kaynak oldunuz hayatimda.