8 Yorum

Esra’nın Gebelik Günlüğü, 17. hafta

Salı gebesi Esra, Austin Texas’tan bildirmeye devam ediyor. 

Esra’nın Gebelik Günlüğü’nü buradan takip edebilirsiniz.

Merhaba,

Bir hafta daha bitti ve ben artık 17. hafta içindeyim. Bu bana bile inanılmaz geliyor, zaman hızla geçiyor.

Esra17h

Bu hafta benim açımdan sakin sayılabilecek bir hafta idi. Doktor kontrolü, ultrason ve kan tahlili yoktu bu hafta. Beni herhalde bu hamilelikte bulantılardan daha çok zorlayan şey ağrılarım olacak. Gidişat bunu gösteriyor. Tam bir haftadır boynum ağrıyor. İlaç almadığım için geçmiyor. En çok araba kullanırken zorlanıyorum. Bir türlü geçmiyor. Doğal çözüm yolları var mı bilmiyorum. Boyun ağrısı geçmediği gibi zaman zaman baş ağrısına dönüşüyor. O zaman dünyayla tüm ilişkimi kesip erkenden yatıyorum.

Bu boyun ve baş ağrısının dışında zaman zaman midem ağrıyor. İşte bu mide ağrısı da beni çok zorluyor. Çünkü hem midem ağrıyor hem de acıkıyorum. Hafif bir şeyler atıştırıyorum bu sefer mide ağrısı tavan yapıyor. Yemiyorum bu kez enerjim iyice azalıyor. Ne yapacağımı şaşırıyorum böyle durumlarda. Normalde hiç midem ağrımaz, neredeyse hiç. O yüzden bunun tamamen hamilelik belirtisi olduğunu düşünüyorum. Hani tesadüf olsa bile her hafta olmaz. Limon karbonat bir nebze işe yarıyor ama çoğunlukla o geceyi geçirmem ve üzerine uyumam gerekiyor.

Beni rahatsız eden bir diğer ağrı ise bel bacak ve kasık ağrıları. Yatakta düzgün pozısyonu bulmak, otururken kalkmak, uzun müddet ayakta kalmak bu ağrıları tetikliyor. Bir iş yaparken sık sık oturuyorum. Daha sadece 17. haftada olduğumu bilmek aslında korkutuyor beni. Çünkü teorik olarak ikinci dönemde daha rahat bir hamilelik geçirmeyi umuyordum. Hani az bulantılı bol enerjili bir dönem. Oysa ben çoğunlukla yorgun ve ağrılıyım.

Haftaya doktor kontrolum var ancak yine doktorumu göreceğimi sanmıyorum. Muhtemelen sıkıcı bir randevu olacak. İkinci kutu antibiyotiği bitirdiğimi biliyorsunuz. Bir idrar kültürü daha yapılacak. Tahmin ediyorum enfeksiyon hala geçmedi. Üçüncü kutuyu verirler mi vermezler mi bilmiyorum. Ya da nasıl bir tedavi rutini izlerler onu da bilmiyorum. Ama her kutu ilaçta biraz daha üzülüyorum. Daha doğmadan antibiyotik almak zorunda bıraktığım için minik mucizemi. Bir de antibiyotik direnci oluşmuş olmasından korkuyorum. Çocukluğumda kontrolsüz antibiyotik verildiğini düşünüyorum. Neyse bunları haftaya göreceğiz. Bu soruları soracağım doktoruma yada hemşireye.

Bizim için bu haftayı neşeli kılan iki şey var. Biri bebek odası. Aman Allahım 17. haftada bebek odası mı alınırmış demeyin çünkü alınıyor. Biraz heyecan biraz da benim bir aya yakın bir süre burada olamayacak olmam sebebi ile yavaş yavaş hazırlıklara başladık diyelim. Gayet düz Ikea bebek odasını seçtik biz. Odanın rengine karar verme aşamasındayız. Bundan bir ay önce odayı maviye boyamayı düşünmüyordum ama şimdi herhalde mavi renk olacak minik mucizenin odası. Hem uzun süre önce boyanacağı için bebeği rahatsız eden bir koku kalmaz odada.

Bir diğer nokta ise göbeğim. Göbeğim şaşırtıcı biçimde büyüyor. İşin komik yada traji-komik mi desem tarafı henüz hamile göbeği gibi sivri yada uzun değil yani hamilelikten çok şişmanlık göbeği gibi görünüyor. Ben gururla göbeğimi sallarken başkaları ne düşünüyor merak ediyorum. Her göbekliyi yargılamama kararı aldım bundan sonra belki hamiledir benim gibi değil mi?

Hala başlangıçtaki kilomdayım. Hem endişeleniyorum bu durumdan hem de mutluyum. Her şeyden yiyorum ama tabakları hala tam olarak bitiremiyorum. Sanırım kilo almamı bu engelliyor. Eskiden bitirirdim çünkü. Bakalım bu konuda doktorum bir uyarıda bulunacak mı? Kilo almam gerekli mi yoksa ilerleyen haftalarda alsam kiloyu yeterli mi? Bunlar soracağım soruların bir kısmı.

11 Nisan’da ise 20. Hafta kontrollerim yapılacak. Hamilelik şekerinden korkuyorum. Çünkü hem kızkardeşim hem teyzem hamileliklerinde bu problemi yaşadılar. Genetik bir şey olabilir diye düşünüyorum.

Haftaya görüşmek üzere!

Sevgiler,

Esra ve minik mucizesi

8 yorum

  1. Çarşamba Gebesi Pelin

    Esra’cım hiç korkma, sen yediklerine dikkat ettikten sonra gebelik şekeri olmaz diye tahmin ediyorum ben. Vücuda gereksiz şeker yüklemesi yapmadıktan sonra, kararında yenilen kuru ve taze meyvelerden alınan şekerin bir problem yaratacağını düşünmüyorum. İyi düşünelim, iyi olsun dimi ama?

    Ayrıca kilo konusunu da dert etme. Biliyorsun ben de senin gibi ilk başlarda hiç kilo alamamıştım hatta 1 kg vermiştim bile. Ama şimdi de normal yeme düzeninde olduğum halde (2 kişilik bir iştahım hala yok) kilo alıyorum. Sen gerekli gıdaları almaya çalış, kiloyu çok takma.

    Bir de benim doktorum, mide konusunda talcid, renie veya gaviskon içmemin bir sakıncası olmayacağını, çok zorlandığım durumlarda bu ilaçları alabileceğimi söylemişti. Miden için bir dene istersen. Sevgiler

  2. Merhabalar. Öncelikle sağlıklı bir hamilelik ve hem sağlıklı hem huzurlu bir doğum dilerim. Her şey istediğiniz gibi olsun. Ağrılarınızı okuyunca kendi ağrı mücadelemi paylaşayım istedim.
    Ben 33. haftaydım. 33 haftadır Baby Centre’ın şu çıkabilir bu çıkabilir dediği abuk sabuk her türlü rahatsızlığı çıkardım. Hep bir taraflarım ağrıdı. Bunların hepsiyle değilse de çoğuyla daha önce hiç yapmadığım, 18. haftamda başladığım hamilelik yogasıyla başa çıktım. Özellikle boyun, bel, kasık, bacak yani omurgayı takip eden bütün o hat için çok şahane bir icat! Hep derslere gidemiyorum ama o zaman da evde bir yarım saat yapmaya çalışıyorum. Bütün halim, fiziksel ve duygusal halim tamamen olumlu yönde değişiyor. Çok çalıştığım vakit bulamadığım zamanlarda ağrılar yine hortluyor. Yürüyüş ya da yüzmenin ağrılar üstünde aynı mucizevi etkiyi yapmadığını fark ettim. DVD’den ya da dersten yogayı tavsiye ediyorum.

  3. 34 haftamdayım ve ilk aylardaki agrılarımın yerini şimdi başka ağrılar alıyor.kaçış yok yani… bi yeri düzeltsem başka bi yerim ağrıyo 🙂

  4. Tatlım kilo olayını hiç kafana takma.Sen çok az kilo da alsan,hatta hiç de almasan ,sağlıklı ve dengeli beslendiğin ( gereksiz kalori tüketmediğin ) sürece ,bebeğin gelişimini sağlıklı bir şekilde sürdürüyor. Ben gebelik şekeri çıktıktan sonra,son üç ay diyet yaptım ve sadece o zamana kadar almış olduğum 8 kilonun üzerine ,sadece 500 gram aldım.8,5 kilogram ile doğum yaptım.Ama kilo almadığım bu üç aylık süre içinde, Zeynep normal gelişimini sağlıklı olarak tamamlamıştı.
    Şekerim çıkar diye sakın üzülme.Hamileliğini bitirdiğin zaman, “iyi ki hamilelik şekerim çıktı” diyeceksin inan bana.Ben hamilelik şekeri olduğunu öğrendiğim ilk anda çok üzülmüş ve ağlamıştım.Ama sonrasında bunun için mutlu bile olduğumu söyleyebilirim.Çünkü o zamana kadar yapamadığım kadar sağlıklı ve düzenli beslendim son üç ay.Sadece şeker ve hamur işlerini hayatımdan çıkardım.Doğumdan hemen sonra,hamilelik öncesi kiloma döndüm.En güzeli de buydu.Sevgilerimle…

  5. Merhaba blogcu anne, acaba esra nin 18. Hafta yazisi unutuldumu, yoksa bi sorunmu var? Merak ettim minik mucizesi ve esra gebemizin durumunu! Umarim ikiside saglikli ve mutludurlar…

    • Esra da, minik mucizesi de iyiler çok şükür. Geçen hafta bizim bir hastalığımız söz konusu olmuştu, gebelik günlüklerini ya geç yayınladım, ya da Esra’nın durumunda olduğu gibi yayınlayamadım. Bu hafta kaldığımız yerden devam edeceğiz 🙂

      • Cok gecmis olsun!.. biliyorum hastane gunlerinizi instagramdan takip ettim. gec yayinlandiklarini biliyorum gunluklerin ama Esranin hic yayinlanmayinca ve daha once de sorunlar yasamis oldugu icin korktum acikcasi. Cevabinizi gorunce cok sevindim .Tesekkurler, devamini bekliyoruz 😀

  6. Evet ben de merak ettim bir sorun mu var? Umarım Esra ve bebeği iyidir (???)