11 Yorum

Pelin’in Gebelik Günlüğü, 25. hafta

Çarşamba gebesi Pelin İzmir’den bildirmeye devam ediyor. 

Pelin’in Gebelik Günlüğü’nü buradan takip edebilirsiniz.

***

Merhaba! Bu haftamız doktorlarla sıkı fıkı geçen bir haftaydı. Önce şu pek meşhur şeker yükleme testini yaptırdım. Bunun için önceki testlerimin aksine sağlık ocağına gittim. Önceden ya işyeri hekimimize ve fabrikamızın bağlı olduğu sağlık birimine, ya da özel polikliniklere gidebilmiştim. Hem sağlık ocaklarındaki bana saçma gelen sorular sorulacağını duymuş olmamdan ve bana fişlemeymiş gibi gelen devlet politikasından ötürü, hem de işimden izin alıp sağlık ocağı kaydı vs ile uğraşacak zaman bulamadığımdan.

Pelin25

Önce mahallemizin sağlık ocağını telefonla aradım ve şeker testi yapıp yapmadıklarını sormak istedim. Fakat benim kaydımın eski oturduğum mahallemdeki doktorda olduğunu, ben gidip kaydımı aldırmadıkça ikametgah değişikliği ile otomatik olarak kaydın taşınmadığını dolayısıyla beni kabul edemeyeceklerini söylediler. Nerde kaldı bilgisayarlı sistemle nüfus sayımı, otomatik kayıtlar vs… Benim de böyle şeylerle uğraşmak için işyerinden izin alacak durumum yok açıkçası. Cumartesi de çalışmıyorlar, ne yapabilirim.

Eski mahallemdeki sağlık ocağına gittiğimde 24 haftalık gebe olarak gittiğim için hafif bir serzenişte bulundular, ama yine de kaydımı alıp işlemlerime başladılar. Gebelik bildirim formu diye bir form varmış, onu doldurduk hemşire ile birlikte ve neyse ki o beklediğim saçma sapan özel hayat sorularını sormadılar. Form tamamen sağlık durumumla ilgiliydi. Bu nasıl oluyor anlamıyorum, her sağlık ocağının farklı formu mu var ki, her şehirde her gebeye farklı sorular sorulabiliyor (Deniz ve Çiğdem’e gelen sorular).

Neyse hemen kanım alındı ve o şekerli suyu içtim, Allahtan midemi bulandırmadı rahat içebildim. 1 saat beklemem gerekiyordu, bu esnada eski komşularımı ziyarete gittim. Beni kocaman göbeğimle görünce pek sevindiler. 1 saat sonra tekrar kanım alınmak üzere sağlık ocağına döndüm, kan alındıktan sonra tansiyon ölçümünden hemograma kadar pek çok şeye baktılar, bir de değişik bir aletle bebişin kalp atışlarını dinledik (sanırım doppler dedikleri şey buydu). Ayrıca ilk alınan kanımla şimdiye kadar bakılan pek çok hormon ve kan değerlerine tekrar bakılması için reçete yazdı doktorum. Bu arada 1 saat daha geçmişti ve üçüncü ve son kez kanım alındıktan sonra oradan ayrıldım. Sonuçlar ertesi günü çıkmıştı. Demir, tiroid ve anlamadığım sayfalarca şeyin değeri yazıyordu ve şekerim dahil olmak üzere hepsi sınırların içinde çıkmıştı. Fakat kolesterolüm çok yüksek çıktı! Hemen ablamın bir doktor arkadaşına sorduk, “ilaçlık bir değer ama şu anda ilaç alamazsın, bebek doğduktan sonra tekrar takip yapıp ona göre tedaviye başlanabilir” dedi. Buna biraz moralim bozuldu açıkçası, çünkü diyetime oldum olası dikkat eden bir insanım. Annemde yüksek kolesterol olduğu için küçüklüğümden beri evimizde yemekler ona uygun pişer ve ben de öyle alıştığım için aynen devam ediyordum (sıvı yağ kullanımı, sebze ağırlıklı beslenme, çiğ sebze meyve, kiloya dikkat vs). Buna rağmen ilaçlık bir değerin çıkması canımı sıktı. Ama şu anda yapacak bir şey yok, bekleyeceğiz.

Bu hafta bir de doktorumuzla randevumuz vardı. Her zamanki gibi detaylıca bebeğimize baktı, çok şükür her şeyin normal olduğunu söyledi. Artık derisinin altında biraz yağ oluşmaya başladığı için o saydam görüntü normalleşmiş ve daha bir bebeğe benzemiş yavrum. Renkli görüntüde o kadar güzel göründü ki gözümüze! Babası “gözlerime inanamıyorum, daha şimdiden tıpkı bana benziyor” deyip doktordan beğendiği görüntülerin fotoğraf baskısını istedi. Ee, ne de olsa “hamileyken kime bakarsan bebek ona benzer” diye bir hurafemiz daha var! Çok hurafe var ama ben bu lafı seviyorum, çünkü daha başından beri inşallah babasına benzer deyip durmuştum.

Şöyle böyle derken 25.hafta da bitti. Haftaya resmen 2.trimester da bitiyor, 3. ve son tura giriyoruz inanamıyorum! Artık eşim de iyice sabırsızlanmaya başladı, her akşam oğlunu öpüp koklayıp onunla konuşuyor, ona futbol tezahüratı yapmayı öğretiyor (şimdiden öğrensinmiş!).

Haftaya görüşmek üzere!

Pelin

11 yorum

  1. Çiğdem-Üzüm

    Pelin merhaba,
    Tüm testlerin sorunsuz çıkmasına (kolesterolü yüksek çıkmayan o kadar az insan var ki günümüzde!) çok sevindim. Bizim evde hala Üzüm’ün kime benzeyeceği konusunda konsensus oluşmuş değil; her ultrason görüntüsünde başka bir görüntü verip kafamızı karıştırıyor minik:) Kime, neye benzeyeceğini düşünmek bile çok heyecanlı zaten…Son trimester bizi bekliyor, artık vatana millete hayırlı olsun:))
    Sevgiler,
    Çiğdem

    • Çarşamba Gebesi Pelin

      Teşekkür ederim Çiğdem’cim. Doktorum çok takma kafana çok önemli değil dediyse de biraz canımı sıktı kolesterol ama n’apalım.
      Valla ben de bebişi kimseye benzetemiyorum açıkçası (kocam duymasın 🙂 ) Normal bir insan yavrusu işte. Ama kocam çok emin, ona benziyormuş! Ne diyeyim, doğsun da görelim diyorum 🙂

    • Kolesterol benim bildiğim biraz stresle alakali bişi. Ne yersen ne içersen iç, kafan rahat olmadan düşmesi de zor diye biliyorum. Bence oğluşun doğunca derdin tasan kalmayacağından ne kolesterolün kalacak ne de başka birşeyin! 🙂 Bak da gör, oğluşun hepsini silip süpürecek hayatından! 🙂

      • Çarşamba Gebesi Pelin

        İnşallah Deniz’cim çok teşekkür ederim. Umarım dediğin gibi olur. Bir de bebeğe yarasın diye sürekli yumurtaydı kırmızı etti vs yediğim için de artmıştır belki diyor kocam. Bakalım…

  2. Pelin merhaba, Hamilelikte kolestrol degerleri yukseliyor ve normalde hamilelik sirasinda kolestrol olcumu yaptirmiyor doktorlar. Dogum yaptiktan yaklasik 2 ay sonra normal degerlere donuyor kolestrol. Hatta sanirim emzirme sirasinda da kolestrol degerleri yukseliyor.

    • Dogrudur. Gebelik nedenli yuksek cikar, bu nedenle bakilmaz. Aile hekimleri iyilik yapicaz diye yapilabilecek butun tesleri isteyiveriyorlar, dikkate almayin bence.

    • Çarşamba Gebesi Pelin

      Sevgili Oya ve Deniz,
      Çok teşekkürler, insanın hassasken böyle şeyler duymaya gerçekten ihtiyacı oluyor. Zaten kendi doktorum kolesterol testi istememişti, aile hekimim yaptırmış. Ailemde de yüksek kolesterol olduğu için korkmuştum. Bu durumda gelecek kışa doğru tekrar ölçtürüp tekrar baktıracağım. Umarım düzelmiş olur.

  3. Pelin bizim ufakligin henuz vucudunda yaglar olusmaya baslamadigi icin cirpicik duruyor ultrasonda 🙂 bizde konusuyoruz Yalimla bunu sik sik 🙂

  4. Pelincim takma bence suan hicbirseyi hamileligin keyfini cikar bebegini saglikla kucagina alirsin insallah. Bu arada seni takip ediyorum ama ilk kez yorum yaziyorum. Birde bisey sorcaktm doktorun kim acaba memnunmusun bende izmirdeyimde sakincasi yoksa cvp yazarsan sevinirim.

    • Çarşamba Gebesi Pelin

      Teşekkür ederim Emine, dediğin gibi yapmaya çalışıyorum. Bizim doktorumuz Zehra Mete. Son derece titiz bir doktor, tavsiye edebilirim. Tıbbi açıdan çok güveniyorum. Ama bazı doktorlar gibi, nasıl desem….romantik değil, olabilecek tüm kötü olasılıkları dan dan insanın yüzüne söyleyiveriyor bir çırpıda. Benim eşim çok etkileniyor mesela, ama ben etkilenmiyorum. (Ben her zaman olumlu düşünmeye kodlandığım için belki de). Eğer ben de etkilenmem dersen tavsiye ederim.

  5. Gebelikte ve emzirirken doğal olarak dolaşımdaki lipidler yükselir: Bebeklere top top et olurlar:) -bir kadındogumcu…