9 Yorum

Pelin’in Gebelik Günlüğü, 27. hafta

Çarşamba gebesi Pelin İzmir’den bildirmeye devam ediyor. 

Pelin’in Gebelik Günlüğü’nü buradan takip edebilirsiniz.

***

Merhaba,

Bu hafta alerjimin azdığı bir hafta olarak geçti. 5 yaşından beri alerji hastası biri olarak artık alışkınım ama son birkaç yıldır doktorumun da önerisiyle özellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında ilaçla önlem alarak daha rahat atlatabiliyordum bu dönemi. Fakat geçtiğimiz yaz doktorum “eğer bebek düşünüyorsan ilacı bırakmalısın, çünkü ne zaman hamile kaldığını bilemeyebilirsin ve o esnada ilaç içmiş olabilirsin” dediği için sonbahara hiç ilaç içmeden başlamıştım. “%30-35 gebe şanslı olur, alerjileri gebelikte geçer, %30-35 kadarında aynen devam eder, kalan %30-35 kadar gebede ise daha da kötüye gider” demişti doktorum.

pelin 27

Sonbaharı gayet sorunsuz atlatınca tamam dedim, ben o şanslı %30’danım, yaşasın! Kışın zaten pek bir şey olmaz genelde, ama bahar gelince, hele de nisan ayı, bittim resmen. Daha kötüye gitmedim çok şükür ama eskiye döndüm diyelim. Şu anda ortadaki %30’luk gruptanım. Hapşırık, göz yaşarması (ne yaşarması yahu, deli gibi akması diyelim biz ona, herkes şırıl şırıl ağladığımı sanıyor!), saman nezlesi…. Fabrikanın bahçesi çam ağaçlarıyla dolu, evde ise, pencere ve balkonumuzun baktığı tarafta portakal ve limon ağaçları çiçek açmış vaziyette. Aslında inanamayacağınız kadar güzel kokuyorlar (İzmir, Mersin ve Adana’lılar bilir! ). Ama bana dokunuyor işte maalesef… Umarım bebişim babasına çeker de benim gibi alerjilerle boğuşmak zorunda kalmayız…

Bu hafta, özellikle üçüncü trimester’a girmiş olmanın getirdiği birşeyle sanırım, hamilelikten çok doğum sonrasını düşünmekle geçti. Hamilelikle ilgili çok okuyoruz çok konuşuyoruz bilinçlenmeye çalışıyoruz evet, ama ya doğumdan sonrası? Sanki esas bu daha önemliymiş gibi geldi bana. Hele de doğum yaklaştıkça.

Öncelikle hastane seçimi gündemimizdeydi. Doktorumuzun çalıştığı birkaç özel hastane var. İçlerinden birisi doğum hastanesi. Sırf bu alanla ilgilendikleri için ve pek çok arkadaşım orada doğum yaptığı için benim de içimden orası geçiyor. Ama eşim, kızının doğduğu hastaneden çok memnun kaldıkları için (bundan 9 yıl öncesinden bahsediyoruz tabii) o hastaneye gitmemizi istiyor. Açıkçası her iki hastane için de olumlu ve olumsuz pek çok tecrübe var forumlardan okuduğum kadarıyla. Belki de gidip gözümle görmem gerek ama ne olursa olsun, sonuçta anlık şeyler olabilir ve herkesin tecrübesi kendine maalesef.

İkinci olarak aklımı kurcalayan şey, lohusalık dönemi ve emzirme olayı. Bazen diyorum ki, ev zaten yeterince kalabalık olacak (annem, babam, kayınvalidem ve ablam bir de çocuklar (yeğenim ve eşimin kızı) bir de misafirle uğraşmak istemem o dönemde, evdekileri tembihlesem misafir kabul etmesek? Bazen de diyorum ki, zaten çok fazla akraba yok, bir kere gelip gitsinler işte, stres yapma, kimseyi de küstürme boşver, hem ara sıra insan yüzü görmek sana da iyi gelebilir? Sonuçta misafir gelmese bile ortalıkta dolaşan 2 tane çocuk ve 3 tane anne olacak. Ha bir eksik ha bir fazla fark eder mi…

Son günlerde Eren’in BYBO blogunda emzirme ile ilgili postları okuyorum. Emzirme ile ilgili acayip hırslandım, kesinlikle “olmuyor bari mama vereyim” moduna girmemek için kendime söz verdim. Zaten başından beri bu konuda son derece pozitifim, beynime hep “sütüm bol olacak, bebeğim çok güzel emecek” mesajları gönderiyorum. Umarım işe yarar, çünkü daha bir bebeği emzirirken nasıl tutmam gerektiğini bile bilmiyorum. Resimlerden görüyorum ama denemeden bunlar anlamsız kalıyor…

İnternette tecrübelerini paylaşmış veya halihazırda paylaşan bütün annelere buradan teşekkür ediyorum. İnternet de olmasaymış biz ne yaparmışız hakikaten?

Haa, bir de belki benim gibi gebeler vardır okuyan diye paylaşmak istedim. Lierac çatlak kremi, kullandığım ilk zamanlar bir şey yapmamasına karşın son haftalarda göbek deliği çevremde alerji yaptı (belki de benim aşırı alerjen yapımdan kaynaklanıyordur). Aşırı kaşıntı ve gözdeki çapak benzeri bir oluşum oldu. Doktorum Bepanthol tavsiye etti. Daha önce kimseden Bepanthol çatlak kremini duymamıştım ama doktorum önerdiği için alıp kullandım ve gerçekten iyi geldi. Lierac’ı kullanmaya bıraktım.

Haftaya doktor kontrolümüz var. Umarım bebiş gelişimine aynı hızla devam ediyordur. Görüşmek üzere!

Pelin

9 yorum

  1. Pelincim, çok geçmiş olsun. Hiç yanlız değilsin. Maalesef ben de o “şanslı” azınlık allerjik hamilelerdenim. 6 yaşımdan beri astım hastasıyım. Uzun zamandır kontrol altındaydı ama hamilelikle beraber azdı coştu kabardı! Hatta geçenlerde hastanelik bile oldum! O kadar çok konuda ağladım zırladım ki yazılarımda, bundan bahsetmemiştim bile. Ben de tuzlu su ve bol su ile fani çözümler peşindeyim. Ben de yatıp kalkıp “inşalah bebi benim gibi ultra hassas bünyeli değil de babası gibi yaban domuzu hassasiyetinde olur” diyorum! 🙂 Kısmet, inşallah dualarımız kabul olur da bebiler bizim kadar çekmez! 🙂 Öptümmm

    • Çarşamba Gebesi Pelin

      Çok tatlısın Deniz yaa, güldürdün beni, çok sağol 🙂 Ben de domuz kelimesini kullanacaktım ama hadi ayıp olmasın kocama demiştim, ama cuk oturuyo vallahi :)))))
      Sana da çok geçmiş olsun. Bebeler, babalarınıza çekin lütfennnnnn 🙂

      • Çiğdem-Üzüm

        Kızlar,
        Bizim evin domuzu da benim:) Bebişler hep en sağlıklı genleri alsın inşallah:)
        Pelin, bebek bakımı konusuna artık el atma zamanı geldi gerçekten. Ben de hastane programlarını araştırdım ama sadece bebek bakımına yönelik iyi bir program bulamadım henüz. Hatta haftaya yazımda blogcu anne okurlarına danışmayı düşünüyordum. Özellikle Harvey Karp ve Tracy Hogg’un bebek bakımına yönelik kitapları çok kaynakta tavsiye edildiği için aldım ama daha ancak bir uçlarından tutabildim. Her şeye zaman yaratmak öyle zor ki…

        • İDA’ nın bebek bakımı üzerine de kursları olması gerekiyor, sitelerinde öyle yazıyor. Eğer araştıracak olursanız fiyatını burda bizlere de bildirir misiniz? 🙂

          • Çiğdem-Üzüm

            Yanlış bilmiyorsam 150-200 TL civarında İDA’nın bebek bakım kursları.

  2. Pelin çok geçmiş olsun dilerim en az sıkıntı ile atlatırsın bu dönemi.
    Her dönem bir şeyle tecrübe ediyor biz gebeleri.
    Hamilelik dönemini bir kenara koyup doğum ve doğum sonrası neler olacağını düşünmek benim de çok sık yaptığım şey şu sıralar. Ve Çiğdem’ e de katılıyorum. Kitap çok ancak hangisine yetişeceğimi bilmiyorum.
    Bebinin Odası ve tadilat kısımları, Kurs, doğum kitapları, doğum sonrası, iş yeri, sınav, doğum, doğduktan sonra biz, laf anlattığımız kişiler…. düşleyince içim daralıyor.

    İyi olur inşallah.

    • Incir'in Annesi

      Sevgili Gebeler,
      http://www.dogaldogumkongresi.com‘dan dogal dogumla ilgili muhtesem sunumlari taki[p edebilrsiniz. Dogumla ilgili endiselerinizi gidermekte ise yarayacaktir. Hem de yurtdisindan bile takip edilebiliyor.
      Opuldunuz.

      • Çarşamba Gebesi Pelin

        İncir’in annesi, çok teşekkürler paylaşım için. İşyerinden şu an bakamıyorum ama akşam mutlaka açacağım, merak ettim 🙂

    • Çarşamba Gebesi Pelin

      Herşey güzel olacak Elif, hiç endişen olmasın. Kolay olacak demiyorum, kolay olabilir zor olabilir ama mutlaka güzel olacak. Hep pozitif olalım ki bebiler de mutlu doğsunlar 🙂