13 Yorum

Deniz M’in Gebelik Günlüğü, 25. hafta

Her güzel şey gibi Deniz’in balayı da sona erdi. Perşembe gebesi Deniz İstanbul’dan bildirmeye devam ediyor. 

Deniz M’in Günlüğü’nü buradan takip edebilirsiniz.

***

Geçen haftalardaki tatlı telaş ve mutluluk, bu hafta yerini cennetten kovulmuş Adem ve Havva şaşkınlığına bıraktı. 1 haftada doyamadığımız turkuaz denizi, sıcacık havayı, yemyeşil doğayı arkamızda bırakıp İstanbul’un gri, serin ve yağmurlu havasına, çılgın trafiğine ve gürültüsüne döndük. Üstüne bir de ofise dönünce son 3 hafta hepten bir rüya gibi gelmeye başladı. Damdan düşmüş gibiyim desem herhalde az bile kalır halimi anlatmaya. İnsan meğer rahata ne çabuk alışırmış!

Deniz25

Bu hafta şu meşhur şeker testim vardı. Önce 50 mg la başlandı. Nispeten zararsız sayılabilirdi (beni 1 saat boyunca laboratuarda mahsur bırakmalarına, sabahın körü olmasına ve bekleme salonunda benden başkası olmamasına rağmen uyumama izin vermemelerine ve işyerim yan binada olmasına rağmen gidip gelmeme izin vermemelerine rağmen). Ama sonuç ideal değerin çok az da olsa üzerinde çıkınca moral sıfırlandı tabii. Akşamına da rutin doktor kontrolümüz vardı. Bebi çok şükür tam olması gereken boyutlarda ve hali vakti yerinde maşallah. Ama pimpirik doktorum bu şeker konusunda epey bi gözümü korkuttu! Sonuç, ertesi sabah 100 mg.lık testi yaptırmak için laboratuar kapısındaydım. Üstelik bu sefer tam 3 saat sürecek bir muamele için. Gerçi bu sefer hazırlıklıydım, yanımda laptopum, izlenecek düğün videolarım ve de uzun bir yapılacak işler listemle. Bu sefer de 14 saate yakın aç kaldıktan sonra o nalet şerbeti içince korkunç midem bulandı ve kusmamak için ecel terleri döktüm ama bu kadarına da şükür. İnşallah sonuçlar hayırlı çıkar da doktorumun beni korkuttuğu şeylerin hiçbiri olmaz.

Cennetten kovulan Havva asabiyetim bebiye de bulaşmış olacak ki bu seferki doktor kontrolünde o da yine eski tas eski hamam her iki eliyle kapattı yüzünü gözünü, ne kadar yalvardıysak da yine göstermedi bize cilvelerini. Doktor muayenesindeki bir başka asabiyet unsuru da hemşirenin beni tartmaktaki ısrarı oldu. “Daha sabah tartıldım, kilom şu, bi daha tartılmama gerek yok” diye ısrar ettiysem de yemedi, illa çıkardı beni o kantarın tepesine. Ve de korktuğum ne varsa geldi başıma! (Dipnot, doktorumuzun hemşiresi değişmiş, eskisi benim sözüme itibar ediyordu, bu yeni gelen Nazi disiplininde, Nuh diyor peygamber demiyor!) Aman Allahım! Evdeki tartımla doktorun tartısı arasında bu kadar fark olabilir mi? Halbuki ben düzenli olarak evdeki tartımda tartılıyorum, önemli olan hamileliğin başından şu ana kadarki kilo farkını görmekse eğer, ben gayet net görüyorum zaten. Ama birden bire olmadık rakamları gözüme sokup da moralimi bozmaya gerek var mı? Reva mı bu taze geline?

Bu arada doktorumuzun muayenehanesinde beklerken artık algıda seçicilik mi desem bilemedim bir takım broşurler ilişti gözüme. Onlar muhtemelen hep ordaydı ama benim gözüm yeni gördü demek ki. Bebek/doğum fotoğrafçıları, organizasyon firmaları, ve de kordon kanı bankaları! Özellikle bu sonuncu zaten ne zamandır aklımdaydı, vesilesiyle doktorumuza sormuş olduk. Ama cevap vermektense “ne tavsiye ederim, ne tavsiye etmem, karar size kalmış” dedi çıktı kendisi! Anladığım kadarıyla şu ana kadar ne kordon kanının ne de kök hücrenin kullanılmışlığı pek yok ama ihtimali çok. Allah muhtaç etmesin ama ilerde ne için ne kadar lazım olur pek bilinmeyenli bir denklem gibi. Acaba bu yazıyı okuyanlardan var mıdır tavsiye eden? Bi hayrını görmüş olan? Nedir ne değildir? Onca paraya değer mi? Ve de evet ise hangi firmayı tavsiye edersiniz?

Birkaç aydır devam eden ve beni az da olsa yoran yıpratan düğün telaşından sonra tam rahatladım derken bir farkettim ki meğer rahatlamak bi yana aynı tantana kaldığı yerden devam edecek önümüzdeki günlerde. Zira düğün fotoğrafçısının peşinden koştuğum yetmezmiş gibi şimdi de doğum fotoğrafçısı arayışlarım başlayacak. Nikah şekeri tasarlamak için uğraşırken, şimdi bebek şekeri tasarlamak için uğraşacam. Düğün günü yanımda bulunması gerekenler listemi tam kaldırırken, balayı çantamı daha yeni boşaltmışken bu sefer de doğumda yanımda bulunması gerekenler listemi hazırlayıp, hastane çantamı doldurmaya başlıcam. Ay ben meğer ne büyük delilik etmişim!!! Şu yazdıklarım da olmasa bu curcunada hamileliğim bile karambole gidecek, düğünler gibi doğum sonrasında da “hani ne zaman oldu da bitti” diyeceğim herkese. Neyse ki yaşadıklarımı bana hatırlatacak bunca şahidim var sayenizde!

Haftaya az şekerli, “Güneş”li, sağlıklı, güzel günlere,

Sevgiler,

Deniz

Yorum yap

Girilmesi gerekli alanlar işaretlidir. *

13 yorum

  1. Deniz merhaba, bende 25 haftalık gebeyim sanırım bu sebeple yazılarını hemen hemen başından beri takip ediyorum.Bende bu hafta doğum fotoğrafçısı arama olayına bir son vermiş bulunmaktayım. Sana da doğum fotoğrafçısı olarak Tuba Sönmezöz’ü önerebilirim, çalışmalarını sitesinden görebilirsin. Ben kendisiyle kendim için görüştüm bile, inşallah zamanlama da bir aksilik olmazsa çalışacağız. Seninle de doğumlarımız çakışmazsa (aynı güne denk gelmez herhalde:) belki sende çalışabilirsin. Bilgin olsun..Sevgiler.

    • Çok teşekkür ederim. Hemen bakıyorum sayfasına. Sana da hayırlı su gibi doğumlar dilerim. 🙂 Sevgiler

  2. Merhaba Deniz,
    Ben de 31. haftasında bir anne adayı olarak yazılarını zevkle okuyorum. Çoğu konuda benimle benzer şeyleri yaşadığını bilmek rahatlatıyor açıkçası 🙂 Öncelikle tebrik ediyor, ömür boyu mutluluklar diliyorum 🙂
    Kordon kanı bankası konusunda biz de doktorumuza sorduk ve aldığımız cevap şu oldu: “Kordon kanı bankasını öneriyorum, eğer maddi imkanınız varsa, buna bütçe ayırabilecekseniz tavsiye ederim. Ancak kordon kanı ile başarılı tedavi oranının 25000/1 (yanlış hatırlamıyorsam) olduğunu da bilin. Yani kordon kanı kesin tedavi olanağı sağlamıyor herzaman, ama teknoloji ilerliyor ve bu konuda yapılan çalışmalar da çoğalıyor. İleride kordon kanı daha çok kullanılabilecektir.”
    Biz bu yanıtı aldıktan sonra ve bu konuda bir kere düşünmüşken vazgeçmenin daha büyük bir hata olacağını düşündüğümüzden kordon kanı bankasına başvurmaya karar verdik. Çünkü bir kere düşünüp vazgeçersek ve ileride Allah korusun bir hastalıkla karşılaşırsak şans düşük olsa da bu seçeneğe sahip olmamamızdan dolayı vicdan azabı çekmeyi göze alamadık. Firma konusuna gelince…Biz doktorumuzun muayenehanesinde broşürü olan “Onkim Kök Hücre Teknolojileri”nden bilgi aldık. web sayfalarındaki “Kordon Kanı Bilgi Talep Formu”nu doldurarak sen de ücretler ve prosedür konusunda bilgi isteyebilirsin. Ya da eğer mail adresini gönderirsen bana gönderdikleri bilgi metnini de sana yollayabilirim.
    Bilmiyorum yazdıklarımın bir faydası olmuş mudur yoksa kafanı daha çok karıştırmış mıdır ama umarım hiçbirimiz böyle birşeye ihtiyaç duymayız…

    Sevgiler…

    Deniz’in annesi Derya 🙂

    • Merhaba Derya,
      çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Bizim gördüğümüz broşür de aynı firmanınki! 🙂 Universite bağlantılı olduğu için desteklediğini söyledi bizim doktor. Ben de “n’olur n’olur”culardanım açıkçası. Ama firmalar ve uygulamalar arası bir farklılık var mı, neye göre bir tercih yapmak gerekiyor o konuda epey cahilim şu aralar. Çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. Sanırım hepsiyle irtibata geçmek en zor ama en garantisi. 😉 Adaşıma selamlar, 😉 Sevgiler

  3. Çiğdem-Üzüm

    Denizcim, ben bu kordon kanı meselesini baba adayımıza havale ettim. Güzelce araştırıp bana sonuçlarıyla dönmesini bekliyorum:) Sana gelecek cevaplar da iyi bir referans olacak bize.
    Yapılacakları gözünde büyütme, bunca işi yapmışsın bebek hazırlıkları için sana öğle araları bile yeter valla:)

    • Chido biz de her iki koldan harıl harıl araştıyor, bu çok mühim ödevimize çalışıyoruz. 😉 Haftaya sana dosyayı iletirim. 🙂 Bu arada senden de şekerci istiyorum please! Öptümmmm

  4. Deniz,ben de 6 haftalik anneyim ve Londra’da yasiyorum…Biz kordon kanini yaptirdik…Buradaki doktorumuz eger butceniz musaitse yaptirin dedi,ancak ne kadar yararli olacagi konusuda muamma var…Tip gelisiyor,arastirmalar cogaliyor diye dusunup yaptiralim dedik…Bize kesin cevap verebilen kimse olmadi…sevgiler

    • Haklısın Burcu, sanırım yaptırmak en azından vicdanımızı rahatlatmak icin en makul secenek gibi. Londra’ya selamlar, sevgiler 🙂

  5. Çarşamba Gebesi Pelin

    Merhaba Deniz
    Vallahi itiraf ediyorum bizim hiç aklımıza gelmedi böyle kordon kanı filan. Seni okuyunca aydım. Ama anladığım kadarıyla epey yüklü bir fiyatı var bu işin. Önce bir araştırmak lazım. Bir de güvenilir bir firma bulmak lazım. Konu hakkında pek bilgim yok açıkçası, araştıracağım…
    Şeker testinin sonucunun temiz geleceğini düşünüyorum ben, eğer gebelik şekeri olsaydı bence ilk seferde de çook yüksek gelirdi. İçini ferah tut, herşey yolunda gidecek 🙂
    öpüyorum!

    • Valla Elif sağolsun böylece birbirimizi bilgilendirmiş oluyoruz işte ne güzel. 🙂 Kordon kani ile ilgili ben bikaç yerden fiyat istedim. Haftaya hepsi elimde olur, detayli mail atarim herkese. Seker testi birazdan belli olacak. Nefesimi tuttum bekliyorum! 🙁 Öptümmmmm

  6. Deniz merhaba,

    Şeker testini alnınızın akıyla atlatırsınız umarım. Geçen hafta aynı sıkıntıyı yaşadığım için seni anlayabiliyorum. Ben atıp tuttum sonuç iyi geldi çok şükür dilerim senin için de aynı durum olur. Atıp tutup kendini yeme ben gibi.
    Doktorun odasında yaşadığınız kilo kontrolü çılgınlığını bende yaşamış ve dudağım uçuklayacak boyuta gelmiştim. Ev tartının değişimi önemli hiç kafanı yorma 🙂

    Doğum fotoğrafçısını iyi hatırlattın valla bende bir bakınayım. Onu bulurum ancak Kordon kanı bankaları ile ilgili bir çalışma burada nasıl olur bilmiyorum. Doktorla konuşmakta fayda var.

    Öpüyorum ikinizi de….

    • Şekerim doğum fotocusu da kordon kanı bankası da memleketin her köşesinde mevcut çok şükür hiç dert etme. Banka bizzat Antep’te olmayabilir ama kit gönderiyorlarmış doğumdan önce, doktor örneği alıp, firmanın elemanına teslim ediyormuş. O da derhal bankaya iletiyormuş. 36 saat içinde halloluyormuş herşey. Hemen her şehirde temsilcileri var gidip örneği alıp iletmek için. Ben elimdekileri mail atarim detaylı. Öptümmmmm