15 Yorum

Yase’nin Gebelik Günlüğü, 34. hafta

Yase’nin göbeği inanılmaz bir hızla büyümeye devam ediyordu sayın seyirciler.  

Yasemin’in tüm yazılarını buradan okuyabilirsiniz. 

***

34. hafta

Midemde yanmalar, elim de buz gibi sütümle merhaba! Vallahi şaka gibi bir durum. Midem nasıl yanıyor, cayır cayır…

Muz, portakal gibi şekerli şeyler bu durumu yaratıyor kesin teşhis ettim. Teşhis ettim ettim ama bu şu an yanmasını geçirmiyor! Hani bu son haftalara doğru mide yanmaları normal, herkeste oluyor falan diyorlar ya benim için bu durum geçerli değil. Ben tatlı bir meyve yemezsem yanmam falan yok, turp gibiyim maşallah. Bünye şekere alışık değil, şeker girdi mi arızaya bağlıyor resmen. Hamile kadınım kırkta yılda bir canım tatlı bişi çekti, bir küçük muz yiyim bari dedim. Hay yemez olaydım. Muz değil, sanki meşale attım mideme anacım! Sabahtan beri alev alev geziyorum ortada. Süt biraz iyi geliyor neyse ki…

Yase34

Geçen haftadan bu yana pek yoğun geçti hala da geçmeye devam ediyor. Geçen hafta baby shower işini organize ettiğimizden beri davetli listesinin oluşturulması, kimlerin katılıp katılmayacağı, kaç kişi olunacağı konusunda bayağı bir efor sarfettim ki bu eforun sonucunda halen net bir sayıya ulaşmış değilim ne yazık ki… Ama n’apalım artık olduğu kadar deyip organizasyon stresine girmemeye çalışıyorum.

Ben organizasyonun en kolay kısmı kabul edilen sayı belirleme görevini bile bir türlü başaramamışken benim dışımda herkes hızla yol alıyor. Sevgili Semin ve Berrin konsepti, renkleri, dizaynı hızla belirleyip, yola koyuldular bile. Organizasyonun yiyecek kısmının sponsorları minik annem ve sevgili halam menüleri oluşturup, teorikte görevlerinin yüzde ellisini tamamladılar diyebilirim. Dün ise sevgili doğum fotoğrafçımız Ferhan ve canım kuzenim Blogcu Anne uykuları gelinceye kadar baby shower listesi oluşturmak için canla başla çalıştılar. Kuzenlerin bir tanesi canım Blogcu Anne Elif’im bütün gün iki çocukla üstünden tır geçmiş hale gelmemiş gibi bir de büyük bir sabır ve güler yüzle mincik mincik detaylandırıp benim listemi hazırladı. Ben konudan bihaber tabii. Hem ne lazım olduğunu doğru düzgün bilmiyorum hem de kimisini zaten aldığımız, kimisine de almamız gereken bir takım bebek eşyalarının isimlerini… “O ne ki o? Ne işe yarar ki?” diye sorup durdum bütün gece… Neyse ki o da halloldu. Bir iki küçük detay kaldı o kadar…

Bebek de, göbek de hızla büyümeye devam ediyor. Beni sadece bir haftadır görmeyen Ferhen ve Elif dün göbeğimin bayağı bir büyüdüğüne kanaat getirdiler. Ben artık anlayamaz oldum, sanki hiç değişmemişim gibi geliyor. Yani aklımda bu durum böyle. Ordan oraya atılıyorum mesela, ne zaman canım acıyor o zaman göbeğim aklıma geliyor. Hani insanların yaşı ilerler ama onlar kendilerini hiç yaşlanmıyor gibi hissederler ya benim durumum da böyle.

Göbek büyüyor, bebek büyüyor, bana hala anne olacakmışım gibi gelmiyor. Sanki bebek dünyaya geldiği zaman da her şey aynı kalacakmış gibi hissediyorum. Bir nevi akıl tutulması, salaklık gibi bir şey benimki sanırım. Ya da ancak o günler geldiğinde durumun içinde olgunlaşıp, kabulleneceğim değişiklikleri… Kim bilir? Herkesin annelik serüveni başka bir hikaye…

Cumartesi akşamı Macit Mucit kocamla beraber sinemaya gittikti. Film esnasında birazcık sancılarım oldu ama dayanılmayacak gibi değil. Kısa ama hissedilir sancılar. Filmden sonra kocamın dürtüklemesiyle doktorumu aradım. Hastaneye gönderdi hemencecik bizi. NST’ye bağladılar. Baktılar ki gerçekten de çok düşük şiddette doğum sancılarıymış gelen sancılar. Lakin korkmaya lüzum yokmuş, dikkatli olmak lazımmış. “35 -36 haftadan önce doğurma sakın!” diye salık verdi toktorum. Neyse 3-4 gün antreman yapma dediler. Ama bu sancılar vesilesi ile ebemiz ile tanıştık ki kendisi şahane bir kimse. Eee her işte bir hayır var işte…

Şimdi cumartesiden beri spor yapmayınca ki yarın tekrar başlıcam benim de boş vaktim oldu işten sonra. Verdim kendimi minik oğlumun kıyafetlerini yıkayıp, ütülemeye… Şu anda son posta kurutma makinesinin içinde. Doktorum özellikle sen yap, kadınına yaptırma demişti. İyi ki de demiş, yoksa Fatma Hanım’dan rica edecektim tüm bunları yapmasını. Aman Allah’ım ne minik ne tatlı şeyler almışız… Almışız da unutmuşuz bile… Kocam ile bakmaya doyamadık resmen. O minnacık kıyafetleri bebeğimize giydirdiğimizi hayal ettik. Çok duygusal, çok eğlenceli bir işti. Duygular şelale yani… Lakin eğlenceli olduğu kadar da yorucu bir işmiş itiraf ediyorum. Minik minik bir dolu şeyi ayır, yıka, kurut, ütüle, aylarına, renklerine, mevsimlere göre kategorize et, bayağı bir vakit alıyormuş. Neyse bu spor molasıyla beraber bu işi de tamamlamış oldum, pek şahane oldu!

İşte benden bu hafta böyle sevgili okuyucu… Herkesleri öperim. Gebeleri göbekten,.. Bebem de herkeşi ayrı ayrı tepermiş.

Okuyucuya NOT: Çalışan ve hızlıca ve sık sık süt sağmaya ihtiyacı olacak olan bu gebe kişisine elektrikli ve çift pompalı süt sağma makinesi önermiştiniz. Peki hangi marka makbul dostlar? Tecrübeli annelerden bu konuda yardım bekliyorum, en hızlı şekilde…

15 yorum

  1. Ameda al Yasemin. En iyisi o. Bende Avent var. Pişmanım. Sevgiler.

  2. Çalışan bir anneyim malum. Bu nedenle uzun bir süre philips avent elektrikli pompayı kullandım. Tavsiye ederim kesinlikle 10 numaradır.

  3. Sevgili Yase,

    İnşallah zamanında, sağlık ve sıhhatle bebişini kucağına alırsın.

    Süt sağma makinelerinde bir kaç farklı tecrübem oldu. 32+3 de suyum geldiği için erken doğum yapmak zorunda kaldım. Bebeğim 16 gün yoğun bakımda kaldığı ve küçük doğduğu için (şuan 4 haftalık emme refleksi yeni yeni gelişiyor) emziremedim. Malesef toparlanması için de bir süre emziremeyeceğim. Ama bu süreçte hiç mama vermedim. Hastanede olduğum süreçte medela nın hastane tipi süt sağma makinesi ile sütümü sağdım ve inanılmaz memnun kaldım. Bebeğim emmemesine rağmen düzenli sağmalarımla birlikte sütüm arttı. Bir arkadaşım eve gittiğimizde de kullanabilmemiz için philips avent süt sağma makinesini bana verdi. Bu makinenin motorunun pompanın üstünde olması ve çekiş gücünün zayıf olması yüzünden 2 gün boyunca uzun süre uğraşmama rağmen sağmalarımdan çok süt çıkmadı ve gittikçe de sütüm azalmaya başladı (Göğüs ucunu başta içine almıyor, göğse sıkıca bastırdıktan bir süre sonra alıyor). Çaresizlik ve endişeyle yeni makine arayışlarına girdim, bir mağazada görevli ısrarla lansinoh süt sağma makinesini tavsiye etti. Açıkçası benim çok umudum yoktu ama yavrumun sütsüz kalmaması için denemeye değerdi. Aldım ve denediğimde hastanede kullandığım süt sağma makinesinden hiç farkı yoktu. Yeniden sütüm artmaya başladı.

    Bu makine ile ilgili biraz daha detaylı bilgi vermemi istersen;
    Motorunun ayrı olması, pompanın rahat tutulmasını ve sağma sırasında daha az yorulmamı sağlıyor. Ayrıca diğerlerine göre büyük bir motoru olduğu için güçlü çekişi ile daha çok süt geliyor. Hastanedeki cihaza göre hoşuma giden bir özelliği de başlangıçta masaj modunda çalışıyor ve süt kanallarını açıyor. Masaj sonrası sağma işlemine geçtiğinde de göğsü acıtmıyor.

    Umarım verdiğim bilgiler faydalı olur. Bebeğinizle birlikte sevgiyle kalın…

  4. Ameda lactaline öneririm, çiftli olması gerçekten çoook önemli (hem zamandan tasarruf, hem de daha fazla süt salgılanmasını sağlıyor). Ben de iş yerimde hala kullanıyorum, memnunum tavsiye ederim. Yalnız yedek aparatları filan var göğüs yapınıza göre ihtiyaç olabilir (göğüs ucunun büyük ya da küçük olmasına göre), ben de sonradan öğrenmiştim. Mesela “Ameda Flexshield Aereola Stimulator” aldım ve çoook faydasını gördüm. Biliyorum hamileyken pek anlaşılmıyor ama bir değerlendirin. Sevgiler ve göbüşteki bebeye öpücükler 🙂

  5. Medela pompa favorim üst değil orta tip modeller çok iş görüyor, pratik. Ben de 27. haftadayım. Portakalın yanına yaklaşmaya göreyim 2 gün boyunca nasıl yangınlar nasıl yangınlar. Off zor durum:)

  6. saglikla gelsin bebeginiz…biz cok eglendik yazilarinizla…siz de cok mutlu olun bebeginizle:))

    ben medela kullandim, hatta tek pompa…cok memnun kaldim…

    sevgiler

  7. Medela harmony , fiyat performas süper

  8. Merhaba, ikinci çocuğum 7 haftalık ve ben her iki süt verme dönemimde de süt pompasını kiraladım. Başka pompalarla da süt sağma deneyimim oldu ama hiçbiri Medelanın kiralanabilen hastane tipi pompasıyla kıyaslanamaz. http://Www.e-sumeras.com adresinden bilgi alabilirsiniz. Aylığı 80 ₺ ve bence pompa almanıza hiç gerek yok.
    Herşey gönlünüzce olur umarım. Sevgiler.

  9. Merhaba Yase,

    Yazılan yorumları toplayınca sen de aynı sonuca ulaşacaksın muhtemelen. Pompa konusunda en çok önerilen markalar Ameda ve Medela. Ben Ameda Lactaline kullanıyorum ve çok memnunum. İşyerimin süt odasından da edindiğim tecrübeye göre, diğer markaları alanlar bir süre sonra memnun kalmayıp bu iki markaya geçiyorlar. Ameda Medela’ya göre daha sessiz çalışıyor. Bu sebeple tercih sebebi olabilir.

    Sevgiler,

  10. Herkese coook tesekkurler. Bitanesiz valla..

  11. Kısa ve öz yorum: Ameda pompa 🙂

  12. Zamaninda ve saglikla gelir insallah bebeginiz. Gobus cok guzel olmus ve evet son birkac haftadir epey buyudu. Ben avent tekli elektrikli kullandim, cok sukur isimi gordu ama daha iyi bisey olabilirdi. Hep hastane tipi olanlarin daha iyi oldugu soylenir, bi arkadasimdan da oyle duydum… en iyisini ilk seferde bulman dilegiyle…

  13. Kesinlikle lansinoh elektrikli ciftli pompayi oneririm. Hem ucuz hem kullanimi cok rahat. Bence en guzel ozelligi sagma siddetini ayarlayabilmem oldu. Buna gore hizli veya yavas sagmak istedigimde kendim ayarlayabiliyordum. Ayrica her parcasinin ayri ayri cikarilip yikanabiliyor olmasi cok pratik.

  14. merhaba. ben de emmeyen prematüre kızlarım yüzünden sürekli süt sağdım aylarca 3 saatte bir. Pompam ile yapışık yaşıyordum. Benimki Philips Avent tekli elektrikli idi ve çok memnundum. Ben hastanede Ameda, evde Medela ve Spectra da denedim ve kesinlikle kendi Avent’im süpermiş dedim. Bu kadar pompa tecrübebe istinaden (8 ay sağdım sürekli) kesinlikle Avent al derim. Bir de şu var; sadece pompa yapmak değil bir de bu pompa parçalarını yıkamak ve streril etmek derdi var. kimse bunu söylemez. En kolayı Avent. Fazla girinti çıkıntı yok, fazla gereksiz parça yok. Bir de bu aksanların plastiği en iyi Aventte, BPA free. hastane tipi olanlarınki çok uyduruk, bir de onları sürekli streil etcen aşıncak. Aşındıkça o aşınma yerleri süt dolcak yıkamazı ve temizliği zorlaşacak. Bir de çiftli kullanmak zor. Ben bir elimle pompayı tutarken diğeri ile ya göğsümü sıkıyordum işlemi kolaylaştırmak için ya da yemek yiyordum ya da cepten face’e giriyordum. Çift elle hastane tipi pompayı bir kere sabit tutmak zor, pozisyonu ayarlamak zor. Deneyimlerime istinaden yazdım. Umarım bebişin emer de bu derdin az olur.
    sevgiler.
    duble anne
    Not: bebek hazırlıkları için ihtiyaç duyarsan:
    http://dubleanne.wordpress.com/2014/02/13/ikiz-bebek-alisverisi/

  15. Merhaba,
    Bence lansinoh cift pompali super bir urun. Medelanin hastane tipiyle arasinda fark goremedim, aslinda bence aventin el pompasi da ayni performansi gosteriyor ama onunla ugrasacak zaman olmuyor.
    Bir de pompalarda yikanacak parca coklugundan bahsedilmis ama bana LLL danismani tum parcalari buzdolabinda tutarsam, gunde 1 kez yikamanin yeterli olacagini soylemisti, o yuzden cok dert olmuyor parca coklugu…