8 Yorum

Tarihe not: Banyo lifi

Çocukluğuma dair en canlı anılarımdan biridir babaannemin bizi yıkaması.

“Kız gel, mis gibi sıcak su var bak vallaha ateşşşş gibi” der, sonra da hakikaten ateş gibi suyla yıkardı bizi.

Sırf suyun sıcaklığı mı? Keselemesi de en az o kadar can yakıcıydı. “Yapma babaanne, az dur, ya acıyo!” falan dememize aldırmaz, çitileye çitileye yıkardı.

Çıktığımızda rengimiz açılmış olurduk.

***

Çocukları doğduklarından beri yumuşak şeylerle yıkıyorum. Deniz süngeri, yok efendim organik pamuklu yıkama bezleri falan… Son senelerde de şu çiçek gibi açılan sentetik şeylere geçtik.

Hoş, pek sevmiyorum onları. Fazla köpürmesinden mütevellit, sahte bir temizlik duygusu veriyormuş gibi geliyor. Bol köpük eşit değildir temizlik.

Geçen gün annemle Kadıköy’de geziyoruz, balık pazarından çıktık, bir dükkanda işte sabundu, banyo lifiydi falan… Annem bir tane almaya yeltendi, dedim “Ben de alayım ya, bıktım o yumoş yumoş şeylerden, hiç iyi temizlemiyor.” Aldım, Allah seni inandırsın rengim açıldı, o kadar diyeyim.

Bugün dedim ki ben bu çocukları da şu banyo lifiyle yıkayayım, iyi bir temizlensinler. Hakikaten de öyle yaptım, daha doğrusu yapmaya çalıştım ama ne mümkün! Erkek milletinin canı tatlı olduğundan mıdır bilmem, sanırsın hayatında ilk kez ağda falan yaptırıyorlar, nasıl bağırıyorlar, ciyak ciyak! Ne o? Lifle yıkanıyorlar.

Demek bi de hamama götürüp keseletsek kim bilir neler olacak.

Özetle şekerim, pek sevmediler bu banyo lifi olayını, tarihe not düşülsün. Ama ben kararlıyım, eylemlerimiz devam edecek.

8 yorum

  1. çok hoşşş 🙂 bizde de lohusa şekeri gibi çıkardık banyodan benzetmesi vardır…öyle bir kesenirdik ki!!! bir de odun sobası yanardı banyoda tam haham yani 🙂

  2. Ben o Derin’i banyo lifiyle yikar yikar YiRiM YiRiM!

  3. Emin ol en doğalı, en güzel temizleyeni gerçek lif, senin aldığın benim bahsettigim gerçek doğal sarmaşık bir bitkinin açan sarı çiçeğinin dönüştüğü önce meyve sonra da lif ise
    Biz kendimizi bildik bileli onlarla yikanir keselenir başka lif bilmezdik taki ablamin şehirli kaynanasinda gördüğümüz o bize çok süslü püslü acayip üstün ne harika bişey bu şehirlilerinde lifleri bile acayip bacım diye düşündüren ablamin çeyiz bohçasindan aşırıp denediğimiz sonrada foss çikan lifleri görene kadar.
    Güzel ülkemizin çok güzel niğmetlerini tanımak ve tanitmak gerek!!!

  4. Ben de bizimkini yumuşacık şeylerle yıkıyorum ama içim rahat etmiyor 🙂

  5. Arca’yı bir gün babaannesi keselemiş. (bu yıkama işi babaannelerin galiba:P) Eski usül keselerden. Zira artık dizlerindeki kirler kefe dönüşmüştü öyle süngerle filan çıkmıyordu. Neyse diyeceğim şu ki Arca’nın acayip hoşuna gidiyor keselenmek. Sonrasında excipial lipo kremle kremlenmiş bizimki, tam keyif. Lif sert gelmiş olabilir ama keseyi de denesinler bence, belki hoşlarına gider:)

  6. Kızım doğduğundan beri lifle yıkanacak vakit bulamıyorum 🙁 Şöyle uzuuun uzuuun yıkanmayalı bir ömür oldu sanki. Yarama tuz bastınız valla

  7. Simge Odabaşı

    Lif candır…..ihihih biz maailece (herkesin ki ayrı) halen daha her genç kızın gelinlik çeyizinde bulunan kalın tığ ile örülmüş liflerle yıkanıyoruz,gerçi hepsi acıtıyo ama yahu,Bartu da öyle ciyak ciyak,herdaim lif yapmıyorum ama ben,bazen kendi kendine köpürtüp yıkanıyo bazen de ben lifliyorum duruma göre 🙂

  8. hahaha bravo devam bu yeni nesil de pek nazenin yok öyle yağma 🙂