6 Yorum

Texas’ta canavar yok

Görümcemler başka bir eyaletten Texas’a yeni taşınmışlardı. Yeğenim o sıralar sanırım 5-6 yaşındaydı. Yeni evde, yatmadan önce babasına canavardan korktuğunu söylemiş, babası da ”Texas’ta canavar yok” demiş.

”Ben sana canavar yok demiyorum, var, ama Texas’ta yok.” Net.

Canavar-Kovar fikrini de görümcemden öğrenmiştim. Canavar korkusuna ”yenilikçi” bir yaklaşım. Çocuğu ezmeyen, boşlamayan, tepeden bakmayan…

Biz de şu sıralar canavardan korkan oğlumuza İstanbul’da canavar olmadığını söyledik: ”Ben sana canavar yok demiyorum; var ama İstanbul’da yok”. Pek işe yaramadı. ”Gözünü kapatınca” görüyormuş. Haklı. Anlaşılan Texas’tan kaçan bütün canavarlar İstanbul’a gelmiş.

Şu sıralar içerideki banyonun ışığını açıyoruz. ”Sabaha kadar açık kalsın!” diyor, bırakıyoruz. Yanına ışın kılıcını alıp yatıyor. Hem ışıklı diye (karanlık olunca açabiliyor), hem de … işte ışın kılıcı canım, canavar gelirse bin parçaya ayırır!

Her zaman kolay olmuyor bu durumların üstesinden gelmek… Çoğu zaman o kadar yoğun, o kadar yorgun, o kadar düşünceli oluyoruz ki karşımızdakiyle -çocuğumuz bile olsa- uğraşacak halimiz olmuyor. Şahsen benim olmuyor. ”Korkacak bir şey yok, hadi bakayım yatağına!” Yok yaa! 40 yaşına yaklaşan bir kadınım, hala gece yatarken elimi kolumu yataktan aşağı sarkıtmaya korkarım ‘bi şeyler yer’ diye…

Çocuklar aptal değiller. Onlar da biliyorlar ‘canavar olmadığını.’ Bizimki ”Canavarlar var, ama onlar canavar kostümü giyen insanlar!” diyor mesela… Bu, korkusunu yok etmiyor.

Çocuklar anlaşılmak istiyorlar sadece… Uzlaşmak istiyorlar.

Seslerini duyurmak istiyorlar. Dünya çok korkutucu olabiliyor bazen.

Biz bile korkmuyor muyuz?

6 yorum

  1. çocukların canavar korkusuna “yok” demek aslında onları görmezden gelmek anlamına geliyor. Ben bu işin b.kunu biraz fazla kaçırmıştım. Karanlık odada uça geyik gördüğünü ve korktuğunu anlatan Arca’ya o kadar anlayışla yaklaşmıştım ki (yaş ikiydi bu arada) ben de görür gibi olmuştum geyikleri, en son kendimi var olmayan uçan geyiklere bir tas hayali su koyarken bulunca, biraz silkelendim. Ama en azından onu anladığımı anladı. Neredeyse “anne uçan geyik olmaz! Saçmalama!” diyecek kadar anladı:)))

  2. Gecen sabah 3 yasina yaklasan oglum “Odamda aslan var, bana kukredi, cok korktum” diyerek uyandi. Ilk anda, “yok canim, odanda aslan falan yok” dedim, ustunde de durmadim acikcasi. Ayni gun aksam yatarken “Ya aslan yine gelirse, bana kukrerse, ben cok korkarim” diyerek yatagina gidince ona ‘Kutuphanedeki Aslan’i animsattim, bir donem cok severek okudugumuz bir kitapti. Oradadaki aslanin nasil butun cocuklarla arkadas oldugunu, kukrese bile onlari korkutmak icin degil, sevdigi icin yaptigini soyledim. Bir sonraki sabah “Aslan yine geldi mi?” diye sordugumda “Geldi ama ben onunla arkadas oldum, o beni seviyormus aslinda, korkutmak istemiyormus” dedi. 3. gun aslan ruyasini unutmustu bile 🙂 Simdi bu yaziyi okuyunca, aslinda farkinda olmadan dogru mesaji vermis oldugumu fark ettim, aslan yok, olamaz demek yerine, varligini kabul edip, ona zarar vermeyecegine ikna etmisim demek ki 🙂 Yasasin Kutuphanedeki Aslan 🙂

  3. bitmiş fısfıs şeklindeki eski kozmetik şişesinin içini güzelce yıkayıp,suyla doldurup,hiç tanımadığı bir yeni kokudan biraz damlatıp ,canavar fısı yaptım.(ben gül suyu kullandım).canavar veya hayalet olduğu zaman evimizde bu fısı her yere sıkıyoruz(yerler,dolapların arkaları ,üstleri….)canavarlar hemen kaçıyor…valla bizde işe yaradı 🙂

  4. Kizim 5 yasindayken yakin bir arkadasi ayin ustunde bir buyucu kadin oldugunu ve geceleri gelip insanlarin beynini yedigini soylemis. Odu koptu hatunun, yalniz yatamiyordu odasinda. Ne anlattiysak olmadi. En sonunda bir zarfin ustune birseyler cizdik, yapistirdik ’tilsim’ yaptik. Bu tilsimin, yani zarfin, kapagi gece acik birakiliyor ve odaya gitmek isteyen her turlu canavari varligi o topluyordu. Sihirliydi bu tilsim, anlattim da anlattim. Arkadasinin bir lafina hemen inanan kizim tilsimla ilgili bin tane soru sorup yedi bitirdi beni. Tilsim diye birsey yokmus, kucucuk zarf koca kadini nasil yakalayacakmis, oymus buymus. Len mantikli sorular sorabiliyorsun madem, beyin yiyen ay ustu kadinina niye girmiyor bu sorularin biri bile? Sonunda arkadasimizla konustuk, o kiziyla konustu, kizi bizimkine anlattiklarinin saka oldugunu soyledi de kapandi o konu. Diyecegim o ki bazi seylerde sen ne yaparsan yap arkadasin kredisi baska oluyor.

  5. Ben de elimi kolumu sarkıtamam yataktan, kim 30 yaşında ben miiii 🙂