7 Yorum

Yaşasın okullar açıldı

Bugün okulların açılıyor olması şerefine okul müessesesinin ne kadar harika ve muhteşem bir şey olduğunu anlatan bir yazı yazmak istemiştim ki bir de ne göreyim? Bu blogda okul aleyhine, eğitim sistemi aleyhine bir sürü yazı var!

Bunları kim yazmış bilmiyorum ama benim yazmadığım kesin.

Bunları her kim yazdıysa tam bir kavram karmaşası yaşadığı belli oluyor. Bir öyle demiş, bir böyle demiş. Önce devlet okulu mu, özel okul mu diye sormuş. Sonra küçüklerin büyüğü mü olsun, büyüklerin küçüğü mü diye merak etmiş. Sonra yasa değişmiş, ilkokula başlama yaşı erkene alınmış, bizimki tutturmuş çocuğumu okula erken başlatmam diye! Neyse ki sonra aklı başına gelmiş (ya da zorla mı getirmişler artık bilmem), vermiş oğlanı okula

Yazar bunları yazarken sanırım kendinde değilmiş. Tutmuş, çocuğumla okula gideceğim falan demiş. Nereye gidiyorsun??? Otur evde çayını iç, kahveni iç.

Çocuğum okula serbest kıyafetle mi yoksa formayla mı gitsin diye sormuş mesela… Ya kardeşim sen n’apacaksın nasıl gittiğini, yeter ki gitsin!

Böyle gelmiş, böyle mi gitmeli diye merak etmiş. Neymiş, okullar yaratıcılığı öldürüyormuş, hem okul niye varmışmış. Yani sen bu saate kadar okulların neden var olduğunu öğrenememişsen benim de sana söyleyecek lafım zaten yok.

Yetmemiş, devlet okulları kapatılsın falan demiş. Ay hiç okul kapatılır mı ayol, siz aklınızı peynir ekmekle mi yediniz? En kötü ihtimalle AVM yapılır oraya. O da olmadı imam hatibe dönüştürürsün, olur biter.

Bütün bunlar yetmezmiş gibi, devlet okulu hata mıydı diye sormuş yazar. Devlet ya da değil, okul hata olur mu hiç? Okul yeryüzündeki en mükemmel bir şey. Hı hı.

Bunların içinde beni en şaşırtanı evde eğitimi savunan şu yazı oldu. Yazar burada alkolün falan etkisi altında olmalı, çocuğunu okula göndermemekten bahsediyor. Herhalde hiç iki çocukla yaz tatili yaşamamış kendisi…

Neyse, siz siz olun bu yazılanlara aldanmayın sakın. Bunları ben yazmadım.

Ben yazsaydım, hiç bunlardan bahsetmez, henüz iki sene önce ‘aman okulu sevsin’ diye her gün resim çizip beslenme çantasına attığım oğlumun bugün üçüncü sınıfa başlıyor olmasının beni hem nasıl heyecanlandırdığını, hem nasıl korkuttuğunu, hem nasıl hüzünlendirdiğini anlatırdım. ”Anne artık okullar açılsın!” diye başımın etini yediğini, bir gece önceden çantasını, ödevlerini hazır hale getirdiğini, şimdi artık FEN dersi görmeye başlayacaklar, okulda deney yapacaklar diye sevindiğini yazardım. Küçük oğlumun abisine nasıl de özendiğini, ”Ben neden toplama çıkarma bilmiyorum?!” diye sitem ettiğini, anaokulundaki öğretmeni boyasın diye kağıttan bir pizza dilimi verince abisi gibi ödev yapacağı için sevindiğini anlatırdım.

Ben yazsaydım bütün yazı ”Hayırlısıyla okullar açılsın” diye sayıklayarak geçirdiğimi, ancak okullar açılınca da çocuklarımı özlediğimi, ve her sene biraz daha büyüdüklerini biraz gurur, biraz korku, biraz hüzün ve heyecanla seyrettiğimi anlatırdım.

Evet, yukarıdakileri ben yazmadım. Kuzenim yazdı.

Yaşasın, okullar açıldı.

7 yorum

  1. olsun,biz ne deyip ne demediğiniz bu yazıların hepsini okuyarak anlamıştık zaten..iyi ki hislerimize tercüman oluyorsunuz .. sevgiler ve evet yaşasın!!!

  2. Benim bebegim henuz okulluk olmadigi icin bu yaziya bir yorum yapamiyorum.cok alakasiz olacak belki ama biraz evvel 2 yil once katildiginiz bi programi izledim.saclariniz kisacik ve cook tatli.ses tonunuzla nasil da ahenk icerisinde.sevgiler…

  3. bir okuyun derim, annelerin duygu karmaşasını çok güzel anlatmış:
    http://momastery.com/blog/2014/09/10/watching-him-walk-away

  4. Okulların açılmasıyla ilgili aynı mutluluk duygularını bugün ben de yaşadım. Unutmayalım ki, en iyi çocuk okula giden çocuktur. 🙂

  5. Kesinlikle bende çok mutluyum, kızım üç yaşında ilk tecrübemiz ama bana şimdiden çok iyi geldi 🙂 Yaşasınnnn 🙂

  6. Benim kızımda bu yıl yuvaya başladı. En az onun kadar biz de heyecanlıydık. Okulda çok mutlu, ağlamadan gidiyor. Bende biraz olsun kendime vakit ayırabiliyorum. Okulda evde olduğundan daha mutlu şimdiden. Yaşasın okul 🙂