7 Yorum

Ben de tutumlu anneyim!

Ben iki kız kardeşin -ve baba tarafımdaki kuzenlerin- en büyüğüyüm ama anne tarafımda sondan ikinciyim. Sonuncu da kız kardeşimdi zaten, annem kardeşlerinin bayağı bir yaş farkıyla en küçüğü olunca biz de geriden gelmişiz.

Hal böyle olunca benden büyük kuzenlerimin eskileriyle büyüdük biz. Bizim eşyalar da baba tarafımdaki kuzenlerime devretti çoğunlukla… O zamanlar devir öyleydi; küçükler, kendinden büyüklerinkiyle idare ederdi. Babamlar yurtdışıyla iş yaparlar, Kuveyt’e gidip gelirlerdi. Oradan getirdikleri son moda ultra modern şeyler olurdu ve onları herhalde bütün kuzenlerim kullanmıştır (Hazır bezlerin Türkiye’de bulunmadığı dönemlerde Prima bile getirirmiş de anneler altın bulmuş gibi sevinirlermiş. Kumaş bezlerin kazanda kaynatıldığı günlerden bahsediyorum, evet, o kadar yaşlıyım ben!).

Geçmişte kimsenin her bir çocuk için sıfırdan gardrop düzecek hali de, vakti de, öyle bir zihniyeti de yoktu. Biraz bu alışkanlıkla büyümüş olduğumuzdan olsa gerek, kendi çocuklarım için aldığım birçok şeyi sakladım ben. Zamanı gelip de kızkardeşim anne olunca onun bebesine vermek için sakladım. Arada dağıttığım, paylaştığım da oldu, ama özellikle Amerika’da yaşadığımız dönemde aldıklarımıza kıyamadım. Bi dünya paraydı çoğu, kız kardeşim yeniden masraf yapsın istemedim.

Deniz’e hamileyken, hem ilk hamileliğin verdiği buldumcuk etkisi, hem de tüketim toplumu Amerika’da yaşıyor olmanın verdiği ‘Pipi kapağı olmazsa olmaz kandırılmışlığıyla bayağı araştırmış, kendimce ince eleyip sık dokumuş, bayağı bir şey almıştım. Bayağı… Hatta belki biraz fazla… Gereksiz fazla…

Ece benden daha akıllı bu konuda… Daha az eşyayla daha çok şey yapılabileceğinin farkında… Kızın odasını da görsen, o kadar sade, o kadar güzel yapıyorlar ki… Zaten eli de hem dikişe, hem boyamaya yatkın, duvarlarına kendi yaptığı resimleri falan asıyor. Harika olacak…

Neyse işte, sonuç olarak, geçtiğimiz haftalarda hummalı çalışmalar sonucunda evde hurçlarda beklettiğimiz mini mini tulumlar, giysiler ayıklandı, arkadaşımızın deposunda beklettiğimiz bebek eşyaları EceBilmece’yle birlikte gözden geçirildi ve…

Screen Shot 2014-10-21 at 2.31.35 PM

Bu ara bizim evde ciddi bir temizlik var. #kızgibi olan giysiler #blogcuteyze kontenjanından gerekli yerlere iletildi; #teomenekay kontenjanı @yaserinturk için ayrıldı, bayağı bir giysi #açıkgardrop için @kadikoybelediye‘ye verildi; kala kala üç beş parça bir şey kaldı. Biri de bu… “Anne n’olur sarı montumu verme!” dedi, tuttu pandasına giydirdi. “Sen bu panda kadardın giydiğinde” dedim, daha bir hoşuna gitti.

Evdekileri ayırdık, depodakileri ayıkladık falan derken bir kısım eşya kaldı geriye… Eh, Ece’nin işine yaramıyor diye eşyaların turşusunu kuracak değiliz ya… Kullanılabilir durumdaki eşyaları harika bir elden çıkarma yöntemi buldum: Tutumlu Anne.

Tutumlu Anne’den daha önce bahsetmiştim, geçen sene, yola ilk çıktığında… Kullanılmış bebek-çocuk ürünlerinin, hamile-anne eşyalarının alım satımının güvenli bir şekilde yapıldığı bir web sitesi. O zamandan bu yana bayağı büyümüş site. Şu anda 7200 kayıtlı kullanıcının ayda yaklaşık 500 ürün sattığı bir platform haline gelmiş. Kurucusu Özden’in ‘anneler arası dayanışma sistemi’ hayali gerçeğe dönüşmüşe benziyor.

Ben Kadıköy’de yaşıyorum, ihtiyacım olmayan birçok eşyayı belediye üzerinden ihtiyaç sahiplerine ulaştırabiliyorum. Tutumlu Anne’de satışa çıkardığım eşyaları belediyeye teslim etmektense satmayı tercih etmemin iki sebebi vardı: Birincisi gerçekten hedef kitleye ulaştığından emin olmak, ama ikincisi ve daha da önemlisi Kanserli Çocuklara Umut Vakfı‘na destek olmak.

Evet, Tutumlu Anne’nin böyle bir uygulaması var. Sattığınız ürünlerin bedelini dilerseniz kendiniz alıyor, dilerseniz KAÇUV’a bağışlayabiliyorsunuz. Ben ikincisini tercih ettim, eşyalar satıldıkça bedeli KAÇUV’a aktarılacak.

İlk bakışta çok daha fazla satmaya değer eşyam varmış gibi görünüyordu, ancak bazılarının deforme olduğunu fark ettim. Kendim kullanmayacağım durumdaki bir şeyi başkasına da vermek istemeyeceğimden ancak iyi durumdakileri Tutumlu Anne’ye yükledim. Onlar şunlar oldu:

Bunların hepsi şu anda Tutumlu Anne’deki dükkanımda satışta… Ve görünen o ki arkası da gelecek, çünkü ben bu işi çok sevdim. Evin içinde artık kullanmadığımız ancak kullanılabilir durumdaki eşyalar, oyuncaklar için ‘şunu da satsam, bunu da satsam, gelirini de KAÇUV’a bağışlasam’ diye gezinir oldum.

Tutumlu Anne Blogcu Anne dükkan

Tutumlu Anne’deki dükkanım

Ürünlerin satılmasının -uygun fiyatlandırıldıysa eğer- ortalama bir hafta sürdüğünü söyledi Özden. Kolay satılsın diye kargo ücretini de ben üstlendim, heyecanla bekliyorum bakalım ne zaman gidecekler (Derken dediğim gibi, biri ben bu yazıyı yayınlayıncaya kadar gitti). Bir de yeni bir uygulama başlatmışlar, hacimli eşyaların elden teslim edilmesini sağlamak için şehire göre filtreleme yapılabiliyormuş artık. Örneğin kargosu zor olan bir ürünü (bebek yatağı) satacaksınız, sizinle aynı şehirde olan -böylelikle kargoya vermek zorunda kalmadan ürünü elden teslim edebileceğiniz- bir alıcı bulabileceksiniz. Depoda bir de yatak var, ancak onu satmam ne kadar etkili olur, parçaları tam olsa da kurulumu yeniden yapılır mı, yoksa sorun olur mu bilemediğimden kaldı. Hem hala o yatağı bir daha kurup kurmayacağımızdan emin değilim ben…

Ben elimde kalan ürünleri değerlendirmenin kendimi iyi hissettirecek bir yolunu buldum TutumluAnne sayesinde… Ancak alıcı tarafında da ihtiyaç karşılayan ürünler bulunabiliyor Tutumlu Anne’de. Mama sandalyesi, örneğin, en çok satılan ürünlerden biriymiş. Geçen gün bir anne okurum hediye gelen kullanılmamı oto koltuğunu ne şekilde değerlendirebileceğini sormuştu, onu TutumluAnne’ye yönlendirdim. Ne yaptı bilmiyorum, karşılıklı işe yarar umarım.

Sizin de yukarıdaki bahsettiğim ürünlere ihtiyacınız varsa TutumluAnne’deki dükkanıma beklerim. Benim dükkanıma buradan, siteye ise www.tutumluanne.com adresinden ulaşabilirsiniz. Benimkiler olmaz, bir başka annenin sattıklarını almak istersiniz belki… Sizin de elden çıkarmak istediğiniz ürünler varsa gerek kendi ihtiyacınızı karşılamak, gerekse KAÇUV’a destek olmak adına TutumluAnne’ye bir bakın derim…  Yaşasın paylaşım ekonomisi!

7 yorum

  1. Harika bir site bu… Ben de tüm Arca’nın eskilerini kuzenine ve hatta sonrasında onun arkadaşına bırakarak evde uzun süre değerlendirecek bir şeyler aradım. Neyse sonunda buldum.
    Üye oldum ve düzgün bir fotoğrafını çekince de KAÇUV yararına satışını yapacağım.
    Zaten sosyal medya hesaplarını takip ediyordum, bir de böyle bir projenin içinde olabilme fırsatı çıkınca çok sevindim:) Yaşasın tutumlu anneler:)

  2. Merhaba,tutumluanne.com daki ürün vé fiyatlari inceledim malesef söylemeden edemeyeceğim insanlarımız fazla aç gözlü olmuşlar mesela pazarda 10 liraya satılan alt açma minderini kullanmışlar fiyatı aslında 20 deyip 10a satıyorlar,bunun gibi pek çok ürün var,adı üstünde bunlar kullanılmış neden satın alma bedeline yakın fiyata satılıyor anlamıyorum,bizde bunlar bedava verilir ihtiyacı olana ya da sizin yaptığınız gibi bağış yapmak amacıyla satılabilir ama nedir bu insanlardaki açgözlülük anamiyorum,nerde kaldı yardimseverlik dayanisma bu arada facebokka da yorum yaptım ama engellendi nedense

  3. Nurten Hanım Merhaba,
    Eleştirilerinizde haklısınız ama sonuç olarak tutumluanne.com alıcıların ve satıcıların güvende olduğu bir pazaryeri. Arz ve talebin buluştuğu noktada da satış gerçekleşiyor. Ayda yaklaşık 500 adet işlem gerçekleştiriyoruz ve iade oranlarımız %1 gibi çok düşük bir seviyede yani alan da satan da memnun aslında. Biz tekstil ürünlerinde değil ama ana kucağı, bebek arabası ya da göğüs pompası gibi ürünlerde şunu yapıyoruz: Satıcının sisteme girdiği fiyat mevcut piyasa fiyatına yakınsa ve aynı ise ürünü yayına almıyoruz ve satıcıya bir mail gönderiyoruz. Bazan annleler ürünün güncel fiyatının farkında olmayabiliyor. Onların değişiklik yapması sonrasında ürünü yayına alıyoruz. Ancak bu uygulamayı tabiki teksitil vb ürünler için yapamıyoruz. Zaten dediğiniz tipte yüksek fiyatlama yapılan ürünler satılmıyor ve sistemde kalıyor, uygun fiyatlanan ürünler ise hemen satılıyor. Sevgiyle. Özden.

  4. benim de iki kız çocugum var. büyük kızım kuzeninden kalan bazı esyalarla, küçük kızım da ablasının pek çok eşyasıyla büyüyor. Bazı eşyaların 3-5 kereyi geçmeyen kullanım süreleri oluyor. etrafımda tanıdıgım, işine yarayacagına inandıgım kişilere vermeye çalışıyorum artık kullanmadıklarımızı. ama bir sürü de eşya sıra bekliyor birilerine verilmek üzere. hatta ben de sahibinden.com’dan satışa çıkarmayı düşünüyordum ama bu fikir de çok iyiymiş. üstelik annelerin çogunlukla takıldıgı bir platformda paylasmak süreyi de hızlandırır. tesekkur ederim size bilgiledirmeniz için

  5. Bende bu site üzerinden alışveriş yaptım 3 kere, bir oyuncak, 2 kere de kıyafet aldım, memnun kaldım, gelen kıyafetler de gayet temiz kullanılmıştı. Satıcılara sistem üzerinden mesaj gönderip, kargo paralarını kendilerinin ödemelerini falan istedim hatta, böyle opsiyonlarda var:) Artık çocuk düşünmeyenler için de ek bir gelir kaynağı gibi oldu, teşekkürler..

  6. Kullanmadığımız ve kullanılabilir durumda olan, her türlü giyim eşyası, battaniye, yorgan, oyuncak, kitap, ayakkabıyı, Kobane ve Şengal savaş mağdurlarına gönderilmek üzere kurulan, toplama merkezine bırakıyorum.

  7. Bu siteye özgü değil genel olarak söylüyorum, Türkiye’de 2. el fiyatlamayı bilmiyoruz ve bu eğilim yüzünden 2. el piyasalarımız bir türlü gelişemiyor. Alırken şu kadar para verdim, tertemiz kullandım vb. diye kıyamama durumu var ama size yepyeni gibi de görünse de 2. ele genel kural olarak perakende fiyatın 3’te birinden fazla verilmez. Bunun üzerine pazarlık payı olarak bir %10 daha koyabilirsiniz.