17 Yorum

Öznur’un Gebelik Günlüğü, 13. hafta

İstanbul’dan yazan ve ilk gebeliğini anlatan, ‘yaklaşık 4 saatini trafikte geçiren, tahammül sınırlarını oldukça genişletmiş ama bunun yanında sinir sahibi olmuş ve günün birinde delirip mutlaka Ege’ye yerleşecek olan (klasik) bir bilişim sektörü çalışanı’ olan Öznur yazılarına devam ediyor.

Öznur bu hafta bana ‘Bloguna karamsarlık mı katıyorum, sonuçlar çıkana kadar yazma dersen anlarım’ dedi. Ben de ‘olur mu öyle şey, sen hikayeni anlatıyorsun, bizler iyisiyle, kötüsüyle yanındayız!’ dedim. İyi demişim, değil mi? 

***

Hayatım boyunca hiçbir şeyi bu kadar araştırmamıştım.

Ama aklım başka bir konuyu algılamıyor bir haftadır, başka bir şeye kafa yoramıyorum. Bir yandan da çalışma zorunda olmam tam bir işkence haline geliyor bazen, özür dileyerek ne sorduklarını tekrar ettiriyorum insanlara, maillerimi anlayabilmek için birkaç kez okuyorum. Aynı şirkette sekizinci senem olduğu için bu salak hallerime alışkın değiller, “iyi misin?” diye soruyor her yanıma gelen. Tek kelime bile konuşmak istemediğimi söyleyemiyorum.

Aklımda binlerce soru var.

Kendi kendime “hiçbir şey araştırmayayım” dedim ilk gün, ama perinatoloğumuzla görüşürken o iki günlük kısa araştırmalarımın çok işe yaradığını görünce dayanamadım, devam ettim.  Evet, milyonlarca sayfa bilgi edinsem de hiçbir şeyin değişmeyeceğini biliyorum ama risk oranlarını, alternatif yöntemleri, sonuçların güvenilirliğini, bu test kötü sonuçlanırsa ne yapacağımızı ve hatta sonrasını düşünmem lazım. Planlamakla olmayacağını zaten geçen hafta tecrübe etmiştik ama düşünmem lazım.

Oznur13

Umut dolu mesajlar için çok çok teşekkür ederim, olumlu düşünmeye çalışıyorum elbette, bu benim ilk bebeğim, çok istediğim, beklediğim bir gebelik. İyi olmasını tüm kalbimle diliyorum. Aksi düşünülemez zaten. Umut, zaten tükenen bir şey değil. Hele ki yolun başındayken.

Yazıya aktarmak zor bazı duyguları, hele de benim gibi iyimserlikten çok gerçekliğe yakınsanız. Bir yandan içimden geçenleri yazmaya çalışırken, bir yandan da bunları okuyacak başka bir gebeyi boş yere endişelendiriyor muyum acaba diye düşünüyorum.  Yazdıklarımın karamsarlığı kafamın karışıklığından kaynaklanıyor, yoksa iyiyim aslında. Ve bu iyi halimde eşimin büyük payı var. Zaten O’na göre Çarşamba günü doktora gittiğimizde her şey normal çıkacak, CVS’ye bile gerek kalmayacağını düşünüyor.

Ben, bilmiyorum.

Şimdi, hazır kazara karşımıza çıkmışken, çakma profesör ünvanı ile CVS hakkında biraz bilgi de vereyim, işlemin ne menem bir şey olduğu ile ilgili haftaya canlı tecrübelerimi aktarırım.

Şekil olarak amniyosenteze biraz benzese de aslen bebeğin içinde bulunduğu amniyon sıvıdan değil, plesantanın bir parçasından küçük miktarda alınması işlemine CVS yani Koryon Villus Biyopsisi deniliyor. Genellikle gebeliğin 11-13. haftası yapılıyor, bu yüzden amniyosenteze göre daha erken bir haftada birçok genetik problem tespit edilebiliyor. Bu konuda benim konuştuğum iki doktor oldu, biri 11. haftada yapılabilir dedi, biri de 13. hafta yapılmasının alınan örneğin sağlığı açısından daha iyi olacağını iletti. Daha önce yapılırsa tekrarlamak gerekebilirmiş. Bu yüzden 10 gün kadar dişimi sıkıp, 13. haftada yaptırmaya karar verdim.

Ülkemizde bu işlemi yapan az perinatolog var, işlemdeki düşük riskinin çoğu da tecrübeyle alakalı. Yani işlemi yapan kişi ne kadar uzmansa o kadar az düşük riskiniz var. Ama aynı zamanda ne kadar uzmansa önünüzde o kadar da sıra var. 20 hafta detaylı USG için randevu aldığım perinatoloğumu acil CVS için aradığımda Ocak ortasına ancak gün verebildiler! O da acil dediğim için. Doktorumun önerisi ile başka bir perinatologa gidiyoruz şimdi.

Kısa sürecek, merak etmeyin dedi randevuyu kesinleştirmek için beni arayan yardımcısı. Sağolsun herkeste bir teselli, bir umut verme çabası gördüm şimdiye kadar. İşlemden korkmuyorum zaten, yaklaşık 10 sene süren alerji geçmişimde “şişmeye başladığım andan itibaren maksimum 5 dakika içerisinde acil müdahale” gerekliliğinden dolayı kendi kendime damar yolundan iğne yapmayı mecburen öğrenmiş ve birçok kez yapmış biri olarak karnıma bir iğne girecek olması beni hiç rahatsız etmiyor. Hoş, rahatsız etse de yaptıracağım ama en azından işlem ile ilgili ekstra bir stresim yok, sanırım bu da iyi birşey.

Bu hafta bu kadar yazabildiğime şaşırdım, konuşma potansiyelim daha az çünkü.

Hadi bebeğim, 14. haftamıza iyi haberlerle girelim!

Sevgiler

Öznur

***

Öznur’un tüm yazılarını buradan, diğer gebe yazarların Gebelik Günlüklerini buradan okuyabilirsiniz. 

17 yorum

  1. Öznur hanım,

    Olur mu öyle şey. Herhalde yazacaksınız , bizde takip edeceğiz acısıyla tatlısıyla ki Elif hanım doğru demiş 🙂

    Umudunuzu hiç yitirmeyin, Allahın izniyle güzel haberler alacaksınız inşallah, rabbim büyük .

  2. Merhaba öznur, hepinizin gebelik günlüklerini takip ediyorum. Hernekadar sürekli basa sarip, kim kimdi ne idi diye tekrar okumak zorunda kalsamda bazen.. biliyorum söylemesi kolay ama rica ederim herseyi kafana takip hamileligini kendine zehir etme. Ben 19 uncu haftaya girdim. Doktorumun 13’ü haftada yapabilecegimi söyledigi ‘ ersttrimester screening’testini yapmadim. Gecen haftada yine “organlari iyi gelisiyormu, kromozom bozuklugu olabilirmi bunu ögrenmek icin detayli bir test yaptirabilirsin ama mecburi degil” dedi onuda yaptirmadim. Cinsiyetini ögrenelim mi dedi onada hayir dedim. Kendime söz verdim bu hediyeyi oldugu gibi kabul edip, hamileligimi güzel gecirecegim..Tabiki yaptirmayin demiyorum asla kimseye, bunlar benim kendi kararimdi..’Rabbim bana böyle muhtesem bir hediye vermis, 9 aylik gecirebilecegim güzel bir süre tanimis niye gereksiz herseyi okuyup, kendimi üzüp bu aylari kendime zehir edeyim ki’ diyerekten gereksiz bilgi, hurafe iceren siteleride bos yere dolasmiyorum. Takip ettigim siteler: blogcu anne, elif ada’nin annesi ,birde bana bolca kahkahalar attiran’bir kiz bir oglan’. Benim cevremde bile 99% özürlü olabilir ihtimali ile sapa saglam bebekler dogurmus anneler var. Yasinda gec degil neden bukadar kafana takiyosun herseyi canim benim?lütfen onunla gecirecegin güzel seylere odaklan ve bu günlerin bir daha hic geri gelmeyecek günler oldugunu aklindan cikarma(sanmaki benim icin hersey tozpembe. Bende kötü bir yazi okudugumda aklimdan cikmiyor zaman zaman, bazen kücücük bi olayda kizip, sinirlenip hüngür hüngür agliyorum. Karnimdaki icin endiseleniyorum.ama o an bile aklima gelen her kötü seyi def edip,hemen güzel seylere odaklanmaya calisip sahip olduklarim icin sükrediyorum) zamanin olursa, nacizane bir iki tavsiyem var; daha yeni vefat eden dr tolga aydin ‘in biraktigi msj i oku lütfen. Bide sibel arna’nin bir yazisini ( ’51 yasinda dogum yapan anne’ diye yazarsan cikacaktir karsina) bide aykut ogut’un ‘evrenden torpilim var’ kitabini okumani cok isterim. Hersey cok güzel olacak lütfen olumluya odaklan, bebikonla yasayacagin güzel günleri düsün ve esine inan…

    • perimasalı, en güzelini sen yapmışsın, herşeyi akışına bırakarak.. kendime zehir etmiyorum bu süreci ama çok da keyifli geçtiğini söyleyemem, hayatım boyunca beklediğim bir şeyin yeterince keyfini çıkartamıyorum, haklısın.
      haftaya daha iyi olacak, biliyorum 🙂

      teşekkürler

  3. Öznur hnm bende yeni hamileyim 6 haftalık ve benimde ilk bebeğim.korkularımız hepimizin var.Benim içime doğan şey sapasağlam bir bebek sahibi olacağınız ve bu günleri de ne kadar kendimi yıpratmışım diyerek anımsayacaksınız ve birşey çıkmayacak.Dualarım sizinle.

    • gökçe hayırlı olsun bebeğin, sağlıklı, uzun ömürler dilerim tüm kalbimle.
      hele bir doğsun, bu yaramazlıkları için totosunu bir ısırıcam zaten 🙂

  4. Merhaba Öznür;
    beklemenin ne kadar çıldırtıcı olabileceğini biliyorum. 21 haftalık hamileyken detaylı ultrasonda bebeğimde hem ARSA sendromu hem de burun ölçülerinde kısalık çıktı. Doktorum yüzde 50 Down sendromu olabilir demişti. Amniyosentez yaptırdım, FISH yöntemi ile sonuçlar üç günde çıkmıştı. o üç gün deli gibi okuduğumu hatırlıyorum. Simdi kızım iki yaşında ve sadece minik burunlu. Tüm dualarım seninle ve bebeğinle. Sevgiler…

  5. herşey güzel olacak..endişenlenmeyin nolur..

    yazmaya da devam edin..bir gün aynı yollardan geçen bir gebe bu yazdıklarınızı okur ve “bak böyle böyle olmuş ama sağlıklı ve dünya güzeli bir bebek dünyaya gelmiş sonunda” der ve umut dolar belki.. 🙂

    güzel çıkacak sonuçlar, bu kadar insanın duası var endişelenmeyin 🙂

    • ben de inanıyorum pelintozu, bakmayın yazılarda biraz karamsar gibi görünse de göründüğü kadar kötü değilim.
      ara sıra yokluyor sadece 🙂

      haftaya güzel haberler vereceğiz 🙂

  6. Insan bazen derdını sıkıntısını yabancı bırıne anlatınca rahatlar ya bızı de oyle dusunerek yazın hem sızde rahatlayın gecen sene bu zamanlar amnıyosentez yaptırıp sonucu beklıyorduk ve 2014 un ılk guzel haberını bebegımızın saglıklı oldugu haberını alalım dıye dua edıyorduk ve tam su anda onu sırf bıraz daha fazla uyusun dıye ayagımda sallayarak uyutuyorum uyudugu halde bırakıp gıdemıyorum ınsaallah 2015 te sıze ugur getırır bebegınızın saglıklı oldugu haberını alırsınız dualarım sızınle ve melegınızle

  7. Sizi o kadar iyi anliyorum ki ayni sureclerden gecmis biri olarak…benim de uclu testimde ayni sikintilar bas gostermisti…uykusuz geceler aglamalar amniyosentez …ve diken ustunde sonuc bekledigim uc hafta…sonuc?hersey normal dediler ,dogal olarak isyan ettim bana bunlari neden yassttiniz o zaman diye…verilen cevap:bazen bunu yasariz…sonuclar bizi yaniltabilir 🙁 tabi bana kimse kabus gibi gecen o bir ayin hesabini veremedi….. size tavsiyem yureginizi ferah tutun,umarim iyi haberlerinizi aliriz en kisa surede…sevgiler

  8. Tüm kalbimle size iyi dileklerimi gönderiyorum..

  9. Ne diyecegimi bilemiyorum :(. Daha birkac ay once 9. haftamda “laylaylom ilk ultrasona girecegiz” diye esimle gittigimiz muayenede Ultrason teknisyeninin sak diye “Uzgunum kalp atisi sifir. Zaten olmasi gereken olmus, cunku ensede odem var, kollar bacaklar da kisa” deyisi hala kulagimda cinliyor. Insallah bir daha hamile kalirsam 9. haftada yuzde 99 dogruluk olani olan Panorama kan testini yaptiracagim. Allah hepimize dayanma gucu versin. Iyi sanslar, lutfen meeting olan. hersey bir sekilde yolunu bulacak.

  10. Lutfen metin olun.

  11. Geçen hafta aynı şeyleri yaşadığım için, metin olmaya çalışmanın ne kadar zor olduğunu çok iyi biliyorum. Geceleri uyanıp internette araştırmalar, etraftan duyacağım herhangi olumlu hikaye…Benim hikayem de mutlu sonla bitti, test sonuçlarımız temiz çıktı. Sizin de temiz çıkacağına inanıyorum, sağlıkla bebeklerimizi kucağımıza alacağız ve bu kötü günlerin hissettirdiklerini unutacağız. Sevgiler.

  12. Her hafta dört gözle yazılarını bekliyorum. Yanındayız unutma