9 Yorum

Elif Y’nin İkinci Gebelik Günlüğü, 20. hafta

Almanya’dan yazan ve ikinci bebeğini bekleyen Elif Y. bu yazısında büyük kızının kardeşiyle tanışmasını, ebesiyle randevusunu ve Almanya’daki 1 seneye varan ücretli annelik iznini anlatıyor. 

***

Merhaba Blogcu Anne okurları,

Yepyeni bir haftaya başladık, biz öyle böyle yolun yarısını bitirdik. 20 hafta nasıl geçmiş anlayamadım. Bizim ufaklık başlarda beni allak bullak ettiyse de şimdi gayet iyi ve huzurlu bir gebelik yaşıyorum. Kızımda da böyleydim, hiç gebelik stresi ya da sendromu yaşamadım, beynim normal halimin aksine gebeyken ekstra mutluluk ve dinginlik salgısı üretiyor olmalı! 

ElifY20

Birçok hamile arkadaşım gergin ve huzursuz oluyormuş, ben tam aksine çok mutlu lay lay lom geçiriyorum. Elbette ekstra duygusal olduğum anlar var olmakta, ama hamileyken pek öyle ağlak bir kadın değilim… Bu hafta bizim minnak bir muz büyüklüğüne gelmiş, heyy gidi günler mercimek tanesinden muz iriliğine ulaşmış benim küçüğüm…

Geçen hafta sanki karnımın içinde kelebekler uçuşuyor hissi duymaya başladım. Hani gaz şişkinliği, gurultusu gibiydi. Hatta bunu tükettiğim lahana salatalarına bağlarken, arkadaş olur mu minik kızımızın hareketleridir o dedi.

Ve 1-2 gün sonra resmen karnımda kelebekler uçuşurmuş gibi pitpit hareketlenmeler başladı. Evet, bizim miniğin artık hareketlerini ben çok rahat hissediyorum. Hatta bazen balığın elinizde kayması hissi gibi bir his bile başladı. Sabahları erken saatlerde daha çok hissediyorum bu kıpırtıları… O an uyumakta olan babasının elini karnıma koyuyorum ve babası hissetmiyor olsa da, biliyorum ki miniğimiz onu hissediyor… 

Geçen hafta yazımda doğumumu yapacağımız ebeyle buluşmamız olduğunu ve doktorla aylık konrolümün olacağını yazmıştım. Perşembe sabahı heyecanla Arjin, sevgilim ve ben doktorun yolunu tuttuk. Arjin acaip heyecanlıydı.

Bekleme odasında heyecanını çocuklara ayrılan köşede geçirmeye çalıştık. Kitaplar okuduk, oyunlar oynadık, tanisyon ve kilo ölcümü için yani başımda elimi bile tuttu Arcinom…

ElifY202Odaya girdiğimizde benden daha çok ilgi çeken Arcino’ya her anlamda ilgilenen doktorum benden yine tam puan aldı. Karnıma doktorla birlikte jel süren Arjin, ultrasonu yine doktor yardımıyla kullanarak kardeşinin fotoğraflarını çektiler, ölçümlerini yaptılar. Kardeşinin başını çok değişik bulmuş, sanırım algılamakta zorlandı Arjin, baş, gözler ve burun kısmı ona çok enteresan geldi, ama bacağını görmek ve kalp atışlarını dinlemek acaip heycanlandırdı.

Arjin kontrol sırasında neden bilmem ama ara sıra elimi tutuyordu, bana bakarken hem heyecanlı hem biraz kaygılıydı. Beni orada yatarken görmekten olabilir, hatta sonrasında canımın acıyıp, acımadığını sordu. 

Bu ay 340 gr olan minik kızımıza gelirsek, son derece sağlıklıymış ve ultrasonun değerleriyle aynı doğrultuda gitmekteymiş. Kötü olan ben geçen bir ayı +3 kg. ile sonlandırmışım çok çok panikledim. Ve günlük yediğim meyve olayını sınırladım. Gebe kaldığım kiloya ulaşamadım hala ama olsun çok çok dikkat etmem gerektiğini biliyorum zira bariz kilo problemiyle başlanmış bir gebeliğim bulunmakta.

Cuma sabahı doğumumu yaptıracak olan gebemizle görüşmem vardı ve çok heyecanlıydım; ama öyle sıcak, öyle içten bir insanla karşılaşınca tüm kaygılarım uçup gitti. Daha önce anlattığım gibi referansları oldukça iyi olan bu ebeyle doğum yapmış yakın arkadaşlarım vardı. Ebemle tüm sağlık bilgilerimi, özel durumumu her bir olayı etraflıca konuştuk ve doğuma hazırlık kursumu yapmak üzere mart ayı başı için sözleştik.

Bu arada her hangi bir sorunum olduğunda ulaşmak adına özel telefon numarasınıda verdi. Ayrılırken bana öyle sıkıca ve samimi sarıldı ki, oradan ayrılırken doğru bir tercih yapmanın rahatlığıyla buz gibi bir Almanya kışında yürüyüşümü yaptım.

Doğum için tercihimi bu defa ebemin çalıştığı üniversite hastanesinden yana kullandım. Aslında üniversite hastanelerini hiç sevmem ama bu hastaneyi kızımın havalelerinden dolayı birçok defa tanıma fırsatım olmuştu. Ve oldukça iyi izlenimler elde etmiştim.

Bu hafta bende en çok sıkıntı veren şey kasıklarda başlayan ani sancılar. B iliyorum normal bir süreç bu fakat acaip rahatsızlık veriyor. Miniğimin içerde sağlıklı olduğunu bilmek bu ağrıları biraz yok saydırıyor.

Biz hala net bir isim bulamadık. Aslında bir ismi var ama biz iki isim tercih ettiğimiz için ikinci isimde netleşemedik. Tabii isim arayışında olurken yaşadığımız ülkede telaffuz edilme durumunu veya anlamını dikkate aldığımızdan işimiz hayli zor. 

Örneğin; “Verde” ismini  ikinci bir isim olarak koymak istedi sevgilim, ama almanyada “Verdi” diye bir sendika var, onu çağrıştırtığından vazgeçtik. İsim çok önemli bir konu ve hem geldiğimiz topraklara dair aitlik taşısın, hem yaşadığımız bu ülkede kolay telafuz edilsin istiyoruz.

Mesela, kızımıza “Arjin Defne” ismini koyduk; Arjin Kürtçe ” yaşam ateşi” demekti, Defne ise sevgilimin doğduğu şehrin sembolik ve kutsal ağacıdır. Her iki ismi de Almanlar zorlanmadan söylüyebiliyor,  bu durum başkaları için önemli olmayabilir ama bizim için önemli.

Bu aralar Almanya’da ücretli annelik izniyle alakalı birçok soru gelmiş, daha önceki yazılarımda etraflıca bu konuyla ilgili bahsetmiştim. Tekrar kısaca belirtmek gerekirse; doğumdan 6 hafta önce başlar ve bebeğin 1 yaş gününde resmi olan ücretli annelik izniniz biter. Bebeğinizle ilgili bakıcı, kreş sorunsalını çözemediyseniz annelik ücretli izni 1 yıl daha uzar; bu defa aylığınızın sadece %40’i gibi bir miktarı alırsınız. Elbette meslek farklılıkları ve kurumsal sözleşmeler bu oranlarda genel geçer bir farlılık oluşturmaktadır. 

Bazı mesleklerde annelik iznine daha erken ayrılabiliyorsunuz. Bu bebek ve annenin hayatı tehlikesine neden olacak bir ortamsa,  kurumlar çok daha önceden anneyi annelik iznine ayırır. Elbette bu izinler ücretlidir.

Almanya’da babaların’da anneler kadar hakları vardır ve aynı koşullar onlar için de geçerlidir. Burada bazen evde oturmuş bebek bakan babalar görürsünüz, ama bu konuyla ilgili detayları daha sonraki yazılarımda anlatmak istiyorum.

Geçen bir haftaya dair bizde yaşananlar bunlar, yeniden bir sonraki hafta yazımızda buluşmak adına sevgiyle ve umutla kalın…

***
Elif Y’nin tüm yazılarını buradan, diğer gebe yazarların Gebelik Günlüklerini buradan okuyabilirsiniz.  

9 yorum

  1. Ah ne mutlu o prensese bir kardesi olacagi icin..ne mutlu sana, bebegin saglikli, gelisimi güzel gittigi icin. Benim bebegimde hic üzmüyor beni. Hamilelik öncesi ne yapiyorduysam simdi yine aynisini belki daha fazlasini yapiyorum. Ilk baslarda basladigim ve sonradan yok hava kötū, yok ne giyecegim, yok kiminle gidecegim diE dert ettigim yürüyüsümede artik care buldum: evde yürüyorum☺ günlük 10000-12000 adim. Zira bende cok kilo almak istemiyorum. Bide Yase nin hamilelik günlüklerini okuduktan sonra kendimi daha da kötū hissediyordum bisey yapmayinca. Bende isimleri arastirdim gecen hafta, annem her birinde bir kusur bulsada erkek olursa ’emir berke’ kiz olursa ‘yaren ela’koymaya karar verdim.tabi babasi son anda veto koymazsa. emir de yaren de yakin akrabalarda var ama ona bakarsam cocugum isimsiz kalacak☺hep ‘elif ada’ istemistim ama bu aralar bir cok bebekte bu ismi duyuyorum bide i. Tatlisesin kizi oldugu icin vazgectim. Bide karnimda ara ara sanki biseyler oluyor ama hala kestiremedim bebek mi yoksa degil mi diye. 20 haftaya gircez ve inanilmaz sabirsizlaniyorum artik, nasil bisey acaba, nasil bir his, duygu diye.. kal saglicakla elifcim. Her hafta güzel haberlerini bekliyoruz.

  2. tesekkür ederim güzel dileklerin icin Perimasali, isimler cidden cok önemli elbette babalarida yok saymamak gerekiyor. Ben yürüyüslerde biraz tembelim henüzdisipline oturtamadim. Ilk bebegin mi Perimasali?

  3. merhaba,ben de bir önceki kontrole göre +2 kg la başladım 18.haftaya (geçen hafta) dr.kızdı tabiki:)meyveyi azaltmam gerektiğini söyledi:) ve akşam 8 den sonra bir şey yememem gerektiğini:) benim de bir kızım olacak.:) inş sağlıkla geçiririz bu dönemleri..sevgiler

  4. Evet babalarinda anneler kadar hakki var tabiki ama esim karari bana birakti. Yinede belli olmaz cok begenmezse vetoda koyabilir☺ evet Elif bu ilk..

  5. Merhaba Elif hanım, ben de sizin gibi 20 haftalık hamileyim ve aynı sizin gibi Almanya’da yaşıyorum. Henüz 6 aydır burada yaşadığımız ve Almancaya bu işleri konuşabilecek düzeyde hakim olmadığım için, hamilelere özel olanaklar ve hizmetler konusunda tüm bilgilere sahip değilim. Mesela bize kulaktan dolma gelen bilgilere göre, Almanya’da doğum doktorumuzu kendimiz seçemeyip, doğum esnasında hastanede nöbetçi hangi doktor varsa doğumu o doktorun gerçekleştireceğini duymuştuk. Ama siz şimdiden müstakbel Ebeniz ile randevulaşmışsınız bile 🙂 Demekki seçilebiliyormuş… Sizden ricam bu konudan biraz bahsedebilir misiniz? Mesela prosedür nasıl ilerliyor? Seçilen Ebe ile doğumu gerçekleştirmek için ne yapmak gerekiyor? Hastaneye doğumun orada olacağını ne zaman bildirmek gerekiyor?
    Sevgiler….
    Deniz

  6. Elif Hanım Almanya da şeker yüklemesi yapılıyormu.Yapmayan yada sakıncalı bulan doktorlar varmı.Bilgi verirseniz çok sevinirim

  7. Sevgli Denizalphz doktor ve ebe sorularina bu haftaki yazimda detayli sekilde anlattim, kafana takilan birsey olursa mail atabilirsin. Adresim; elifyilisincuri@gmail.com Sevgiler…

  8. Merhaba Damla, evet seker yüklemesi yapiliyor 25-27 haftalar arasinda mutlaka yapiliyor eger riskli bulunursa 2 defa yapan doktor bile duydum. Sakincali bulan doktor henüz duymadim ama bildigim kadariyla istege bagli yaptirmak istemyorum diyemiyorsunuz. Yinede sizin icin bir arastirayim bakalim 🙂
    Sevgiler.

  9. Merhaba Osslmk ne güzel, demek kiziniz olacak :)) evet bu kilo alimi cok feci birsey kizimda 23 kilo almistim bu defa daha dikkatli olmak istiyorum ama meyva askim hala son sürat offf 🙁
    Güzel ve sorunsuz bir hamilelik olsun hepimize, sevgiler