22 Yorum

Sevgilerimle, iyi günler…

1993 senesinin Ekim ayıydı. Hatta tam gününü de söyleyeyim bak: 20 Ekim.

Doğan’la çıkmaya başlayalı bir ay olmuştu, tam bir ay… Şimdilerde nasıldır bilmiyorum ama o zamanlar sevgililiğin ay dönümlerini kutlamak adettendi. En azından ilk bir sene. Eh, birinci ayımızı hediyesiz kutlayacak değildik ya… Bir şeyler almalıydı.

Ama ne almalıydı? Annem pahalı hediyelere kızardı (almaya da, vermeye de). O zamanlar erkek arkadaşlara gömlek almak modaydı (Cotton Bar’ı hatırlayan var mı?) ama gömlek ilk ay için biraz ‘fazla’ kaçardı, genelde birinci senede falan alınırdı. Hem Allah’ın Tarsus’unda hediye alacak yer de yoktu, tek şansım köşe başındaki çiçekçi dükkanıydı.

Okuldan önce, sabah erkenden gittik oraya. Ben ve o zamanlar yapışık olduğum iki arkadaşım. O iki arkadaşımdan biri, geçtiğimiz sene bizden sonsuza dek ayrıldı şimdi… Bu satırları yazmak zor…

Gittik işte çiçekçiye… Hatırlamıyorum vallahi ne aldım, dolabına koyacaktım. O zamanlar bizim okulda dolaplar vardı, kitaplarımızı falan koyardık içine. Kız-erkek arkadaşların birbirlerine anahtar vermesi racondandı. Doğan’ın anahtarı bendeydi, hediyesini dolabına koyacaktım ben de. (Hah, hatırladım, gül aldım! Kırmızı gül hem de! La erkek arkadaşa gül alınır mı?! O zaman adı henüz konulmamış bir cinsiyetçilik karşıtlığı varmış demek bende…)

Neyse, mesajsız hediye olmaz, bir şeyler yazmalıydı… Ne yazmalı ne yazmalı? Seninle geçirdiğimiz şu bir ay… Cennetten… Yok olmadı…

Kızlarla konuşuyoruz ne yazsam falan diye, bir yandan kakara kikiri, arkadan çiçekçi amca ‘Amma uzattınız be kızım’ dedi, ‘Yaz işte: Sevgilerimle, iyi günler!’

O zamandan beri ne zaman yazacak bir şey bulamasam ya da onca yazacak şeyin arasından karar veremesem benim kurtarıcı dileğim olmuştur: Sevgilerimle, iyi günler…

***

Bu yazıyı yazarken, blog yazmaya başladığımdan beri her yılbaşında yazdıklarıma baktım: 20092010201120122013… Hepsinde ‘Hayat sana teşekkür ederim’ demişim bir nevi…

Bir de memleketin haliyle ilgili kaygılarımı yansıtmışım… Özellikle 2012’den bu yana artan bir endişe var yeni yıl yazılarımda…

Her sene bir önceki seneyi kışkışlamışım. Sonra da gelen gideni aratmış.

***

2015’ten ilk beklentim yeğenim. Canımın canı gelmek üzere, sağlıkla bekliyoruz.

Birkaç hafta içinde değişecek olan blog tasarımı beni bir diğer heyecanlandıran şey… Ve birkaç başka yeni şey… Vallahi kendi blogum diye demiyorum, çok güzel olacak.

Zorunlu olarak çamaşır makinesi beklentim var önümüzdeki seneden… Bizimki geçen gün son nefesini verdi. Hiç de sevmem böyle şeyler için alışveriş yapmayı… Neyse, 2014’ün son golü olsun bu.

Bir de kitap kıpraşması var sanki bu aralar ama bilmem yetişir mi 2015 bitmeden…

Çok şey var yapmak istediğim, yazmak istediğim. Bakalım ne kadarına izin verecek 2015… Neler getirecek, neler götürecek…

Neyse, lafı daha fazla uzatmayayım.

Bu sene de buradaydınız, benimleydiniz ya, çok teşekkür ederim.

Dilerim beklentilerimizi bulduğumuz bir yıl olur 2015.

Sevgilerimle, iyi günler…

20141231_SevgilerimleIyiGunler2

 

22 yorum

  1. Kasetini hatırlıyorum ben, üzerinde “sevgilerimle, iyi günler” yazan…

  2. Adalet Irkörücü

    Hamileliğimin ilk aylarında yani 2011 yılının Kasım ayı gibi keşfettim bloğunu Elif,o kadar farklıydı ki içeriğin yaklaşım tarzın.Hamilelik döneminde eşim işi dolayısıyla yanımda olmadığı için inan senin yazdıklarınla moral buluyordum:)Benim moral ve akıl hocam oldun bilmeden:)İnşallah bir gün bir kahve içip o enerjinden sonuna kadar faydalanmak isterim:)..Bu bloğu açtığın,bizlere çok doğru bilgilerle ulaştığın,iki güzel evladınla ilgili ışık olacak paylaşımların ve arkadaşlığın icin sonsuz teşekkürler…İyi ki vardın,bugün de iyi ki varsın ve biliyorumkiçoook uzun yıllar boyunca kitapların ve bloğunla hayatımızda olmaya devam edeceksin:)…İki güzel evladın,eşin ailen ve aranıza katılmak üzere olan cennet kokulu yeğeninle sağlıklı, mutlu,huzurlu güzel bir yıl ve ömür diliyorum.

  3. Bizden de sevgiler, iyi günler 🙂

  4. En dibinden sevgilerimle iyi günler 🙂 Seneye yazılarınızı okumaya devam edeceğim.

  5. Sosyal medyayi kullanmayi hic sevemedim. Sevmeyi denedim ama olmadi.Internete işim olmadikça girmedim.Bu bazi yozlasmalara tepkiydi kendimce.Biraz da sosyallikten kacis.BU zamana kadar (5 yil) hic pisman olmadim ama sizin yazdiklarinizi okumadigim icin cok uzuldum. SIz de bir kitapsever olarak bilirsiniz bu hissi. Sahaflarda kitap araken hiç bilmediğiniz bir kitap çıkar karsiniza ve okuduğunuzda daha önce neden okumadim diye hayiflaniırsınız.Yazılarınızın bendeki tezahürü böyle .. Yeni yıl hepimize sağlık ve iyilik getirsin.

  6. Nihat'ın Annesi

    Yüzümde tebessümle okudum..

  7. Çok güzel bir yazı.
    Sevgiler benden de. İyi günler

  8. mutlu yıllar sizi seviyorumm 🙂

  9. Elif hanım, yeni tasarımlı bloğu dört gözle bekliyoruz. 2015 Yeniliklerle gelsin 🙂 İyi yıllar.

  10. Güzel paylaşımların için teşekkürler, sen orada olduğun sürece biz burada olacağız, iyi seneler…

  11. Yeni yıl sana ve çocuklarına sağlık ve mutluluk getirsin.ülkemiz içinde kalıcı barış getirsin inşallh .bütün gençler evlerine dönsün yarabbim.dağdakinin yolunu gözleyen ana -bacıların,asker yolu bekleyen anaların gözünün yaşı dinsin artık yeterrrr…..

  12. Bir yandan gülümserken gözlerim yaşararak okudum, bu aralar – epeydir bi aralar sulugözüm niyeyse… Ne zaman blogunun abonesi olduğumu hatırlamıyorum ama ben seneye de buradayım, sen yaz yeter ki 🙂 Sevgiler, selamlar (bu da benim her yola gider kapanış sözüm:)

  13. Incir'in Annesi

    Cicekci amcayi okuyunca aldi beni bir gulme! Tv’de Pink konseri izleyip, dinlerken arada okuyuverdim, salonda kendi basima bir kahakaha attim. Yeni yila girmemize 1 saat kaldi burda! Bir bakima seninle girecegim yeniyila yani

  14. İlk zamanlarınızda keşfetmiştim sizi tesadüfen, çok alakasız olsa da çocuklarla ilgili şeyler okumayı hep sevdim ve yazım tarzınız beni size bağladı, içimdeki anne blogu sevgisini siz başlattınız. Bu sene benim için güzel bir yıldı, zorluklar içinde Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden birini kazandım, küçük de olsa benim için büyük bir başarı. Size de Deniz ve Derin’in başarılarıyla övüneceğiniz, yeni tasarımlı blogunuzda memleket sorunlarını korkusuzca gündeminize taşıyacağınız, annelere tercüman olacağınız nice yıllar dilerim Elif Hanım.
    Sevgilerimle, iyi günler 🙂

  15. Mutlu yıllar Elif. 2015 çok güzeldi geçsin.

  16. Cok tatlisin Elif ya 🙂
    Butun sevgililerinle, iyi gunler!

  17. Yazınızı okurken hem hüzünlendim, hem de çok dıuygulandım.Sizi çok uzun süredir takip ediyorum,sosyal medya kullanmayı hiçbir zaman istemedim, ama sadece sizin blogunuza göz atıyorum,hatta internete girer girmez ilk sırada.Sizi ve yazılarınızı çok seviyoruz,çocuklarınızla ve ailenizle güzel bir yıl geçirmeniz dileği ile, sevgilerimle,selamlar.

  18. Herkesin ömürlerini harcamadan yaşayacağı, her anın tadını çıkaracağı bir yıl diliyorum. Sevgiler

  19. 31 Aralık’ta yazdığım mesajı yayınlamadınız,sizin yorumlar arasında ayrım yapmadan yayınlayacagınız zannederim,samimi ve içten oldugunuzu düşünüyordum,yanılmışım.

    • Bloga ilk kez bırakılan yorumlar denetime takılıyor. 31 Aralık’ta bıraktığınız yorum da öyle olmuş. O günden beri bilgisayar başına pek geçmediğimden yorumları onaylama fırsatım olmamıştı, her iki yorumunuzu da az önce yayınladım.

      Bana ya da başkasına bir saldırı/hakaret unsuru yoksa yorumları engellemiyorum. Hele de sizinki gibi samimi, güzel sözleri paylaşmak istemez miyim?

  20. Tüm iyi dilekler ve güzel sözler için teşekkür ederim.