11 Yorum

Blogcu Gebe – 14. hafta

Hamile kaldığımı eşe dosta söylemeye başladığımda ilk aradığım arkadaşlarımdan biri üçüncü çocuğuna plansız bir şekilde hamile kalan bir arkadaşım olmuştu. Aramızda şöyle bir diyalog geçmişti:

Elif: Özge, ben de senin izinden geliyorum. Üçüncüye hamileyim.
Özge: NE?! Nasıl ya?! Elif ben seni yeterince uyarmadım mı??!!

Birbirine yakın yaşta üç (oğlan) çocuğu yetiştirmekte olan arkadaşımı geçen hafta yeniden aradım:

Elif: Özge, izinden geldiğini söylemiştim, tabii ki bu da oğlan.
Özge: Nihohooahahhaahhahahaaa!

Özge’nin kötü kadın kahkahası atmasına sebep olan, benim yüzde 85’lik kehaneti doğrulamamdı. Evet, geçtiğimiz haftaki doktor randevumuzda öğrendiğimiz gibi bu bebeğimizin de pipisi vardı.

Doktor: Bakalım bakalım görebilecek miyiiiiiiiiz ev-veeeet, bebeğiniz erkek!
Elif: Emin miyiz doktor?
Doktor: Evet, çok belli.
Elif: Düşmez mi pipisi?
Doktor: Düşmez.
Elif: E Allah düşürmesin, ne diyelim…

Her ne kadar başından beri oğlanları üçleyeceğimi neredeyse adım gibi bilsem de etraftan gelen ‘Bence bu kes-sin-kez kız, bak aha da buraya yazıyorum’ ısrarlarına, ‘Benim yanıldığım az görülmüştür, kızın olacak’ telkinlerine bir an için kendimi teslim etmedim değil. Üç kızı olan bir başka arkadaşımla geçmişteki bir sohbetimde ‘İlk ikisinin aynı cinsiyetten olmasını takmıyorsun ama üçüncüsünde artık çeşit istiyorsun kardeşim!’ demişti. Ben de bu bebeğin kız olma ihtimalini sevdim.

BlogcuGebe14

Neyse ki ikinci bebeğimin oğlan olduğunu öğrendiğimde aldığım ‘Neyse… Tüh… Olsun… Eh, bi daha denersiniz’ tepkileri bu sefer azalarak bitmişti. Boru değil, üç oğlum olacak kızaaaam, sıkıysa karşıma çıkın len!

Hayalimde çok güzel bir tablo var… Böyle, birbiriyle dayanışan, iyi günde kötü günde birbirlerini kollayan, türlü haylazlıklar yaparak büyüyen, annelerini zaman zaman ti’ye alan ama ona kıyamayan üç oğlan… Vicdanlı, adaletli, kadınlara nasıl davranması gerektiğini bilen (hayır, onlara çiçek almaktan bahsetmiyorum) bu dünyada herkes için eşitliğe inanan üç genç adam. İşte bu tablo Abidin’in benim için çizdiği mutluluğun resmidir.

Elbette bu tablo gerçekleşene kadar birçok şeyi elime yüzüme bulaştıracağımı, çoğu zaman kendimi bir çakma tanrıça gibi hissedeceğimi de biliyorum, çaktırma…

Bu gebeliğimde daha önce hiç yapmadığım bir şey yapıyorum: her ay fotoğraf çektiriyorum. Benim gibi karşısında kamera görünce far tutulmuş tavşan gibi kalan bir insan için biraz zor bir iş ancak insanın en yakın arkadaşı fotoğrafçı olunca kolaylaştığı ve hatta çok eğlenceli olduğu bir gerçek. Bayağı bir güldük bu fotoğraflarda, sonunda sanırım ortaya çok eğlenceli şeyler çıkacak…

Elif_14._hafta-7

Gelegelim gebeliğimizin 14. haftasındaki gelişmelere… Kardeşim bu hapşırınca altına kaçırma olayı nedir? Hayır başıma geldiğinden değil yani, kuzenime olmuş da ondan şey ettim. Enteresan yani… Neyyyyyyssse…

Bir de aniden ayağa kalkınca birden saplanan ağrılar var ki (sanırım ‘ligaman ağrısı’ dedikleri şey bu) sanki bıçak darbesi yemiş gibi Hıgh! diye yerimde kalıyorum. Daha önce de olmuştu, sadece bu sefer -birçok belirtide olduğu gibi- daha erken başladı.

Geçen akşam sevgili canımla otururken bana demez mi ‘Elif senin ayakların şişmeye başladı’ diye..? Buyur? Ben sana böyle bir şey sordum mu da söylüyorsun sevgilim canım? Neymiş, ne varmışmış, karnım da büyüyormuş, eh, ayaklarım da şişecekmiş bittabii… Lütfen kendi fikirlerinizi kendinize saklayın, biz size sormadan fikir beyanında bulunmayın. Hatta sorsak da bulunmayın, yalan falan söyleyin. Ayaklarımızın şişip şişmediğini sizden öğrenecek değiliz.

Son olarak şu ‘on kaplan’ tanımını yeniden yapmak istiyorum müsaadenizle… Hani anneler için ‘on kaplan’ gücünde denir ya, bence o gebeler için söylenmiş bir söz. Ama gebelerin fiziksel gücünü tarif etmek için değil, ‘bir oturuşta on kaplanın yiyebileceği kadar yemek yiyebilir’ anlamında söylenmiş olmalı. Daha önceki gebeliklerimde böyle gözü dönmüşlük yaşamadım ben sayın seyirciler; bir açlık eşiğim var ve o eşiği geçersem (ki acıktıktan sonra saniyenin binde biri kadar sürebiliyor o eşiği geçmem) beni doyurabilene aşk olsun. Karnım doysa da gözüm doymuyor, Allah’ım sen beni (kilomu) koru.

Öyle böyle derken ilk üç ayı geride bıraktık, hadi gene iyiyiz.

11 yorum

  1. Aha ha ha ha!! Okurken çok güldüm iki oğlan annesi olarak gelecekte kendi halimi gördüm. Hele o doktor muhabbeti yok düşmüyor o pipiler 12. haftada neyse 40 ta o çıkıyor dışarı. Hayırlı olsun evin prensesi her daim siz olacaksınız işin güzel yanı

  2. 3 erkek annesi olarak sırtın yere gelmez artık 😉 bu durumda bile “kısmet dördüncü kız olur” belki diyenler olacak mı çok merak ediyorum 🙂

  3. 17. haftayi bitiriyorum ve yeme duzenim yeni olusmaya basladi birde halsizlik cabasi ama sizin gucunuze hayranim benim ilk bebegim ve henuz cinsiyetini ogrenemedik. Gebeligimin sizinle ayni doneme gelmesine cok sevindim.

  4. bizde 25. haftadayız, ilk gebeliğim ve bir yılı baya bi aşkın süredir sizi ve blogda yazılanları heyecanla takip ediyorum.. 🙂 sizinle benzer şeyleri neredeyse aynı zaman aralıklarında düşünüp yorumlamak her zaman güzel duygu oldu benim için. ne denir üçüncü bebeğiniz için gözünüz aydın 🙂 hepimiz bebeklerimizi sıhhatli ve en doğru zamanlarda kucaklarımıza alırız…

  5. Tebrik ederim :). Turkiye’nin, sizin gibi egitimli, vicdanli, duyarli anne babalar tarafindan yetistirilmis erkeklere ihtiyaci var.

  6. Elifcim tebrik ediyorum ucuncu oglunu! Cinsiyeti ogrenmemeyi dusunuyordunuz ya fikrinizi neden degistirdiniz merak ettim. Bir de teknik detay merak ediyorum, ultrasonda pipi gorerek mi sonuca varildi yoksa gecenlerde yaptirdiginiz kan testiyle de dogrulandi mi? Cunku o kan testi kromozomlari hakkinda daha kesin sonuc veriyor, ultrason ise bu haftalarda bazen hata olabiliyor, pipi ve klitoris benziyor aslinda cunku.

  7. Incir'in Annesi

    Ay kahkahayla gozyasi arasinda okudum bu yaziyi. Fotograf sahane olmus, Ferhan’i mumkunse buraya alalim, beni de cekiversin. Zira guya her hafta cekecektim kendimi nerdeeeee? Genelde “Dur ya ben hamileyim, aaa unutmus muyum neyim?” seklinde kendimi yakaliyorum. Halbuki ben bu sefer tadini cikaracaktim. Insan yine ayni hep ayni.

    Kiz olsa bir oh cekecek binlerce insan vardi Elif, sen n’aptin? Saka bir yana, benim de ilk aklima tammmmm bir kralice olacagin fikri giriverdi, pek bir keyiflendim. Kizi oglani birak, bir insanin uc cocugu olsun sirti yere gelmez ki. Karisik kurusuk yazdim ama sozun ozu masallah yani. Kralice ari Elif’e sevgiler

    Not: Sana eposta yazdim ama gormedigini dusunuyorum, tum tatil, bayram, bebek senliginin ortasinda.

    Not 2: Suruc’ta olanlar da yaziyi gozyasi icinde okumamin bir nedeni bu arada. Gencecik insanlara kiydilar. Cok ah aliyorlar ya, insan nasil korkmaz bilmem.

  8. Elif bayılıyorum sana çok güldüm yazdıklarına derine hamileydin seni takip etmeye başladığımda ben ikinciyi doğrudum bu süreçte sen üçüncüye gebe oldun.iş yerimde grup halinde takipteyiz seni önce gebelik haberin ardından 3. nünde erkek olması bayaa ses getirdi. ortak arkadaşımız olduğundan 🙂 şu çiş kaçırma mevzusu ikinci gebelikte benimde başıma gelmişti gebelik biter bitmez bitiyor neyseki.ben emindim kız olacağına ama bir sebebi var muhakkak senin gibi kadınların erkek doğurması gerektiğinden sanırım kızın olmuyor.Ana kraliçe olarak çok daha güzel günler seni bekliyor bence 😉

  9. Oğlum ali denizle yaşıt. Sizi takip etmeye başlayalı çoooooook oldu. Sonra derin oldu. Şimdi de 3 numara. En azında 1-0 gerideydim ve artık yavaş yavaş cesaret toplamıştım 2. İçin fakaaat evet artık yarıştan kopuyorum önünüzde saygıyla eğiliyorum.öpüyorum sizi….

  10. Çok güldüm okurken ben de gerçekten. Çok tebrikler. Isim olarak Diren önersem o zaman. Kafamız çok mu karışır? Politik olarak da uygun o sebeple yani 😉

  11. Hayalimde çok güzel bir tablo var… Böyle, birbiriyle dayanışan, iyi günde kötü günde birbirlerini kollayan, türlü haylazlıklar yaparak büyüyen, annelerini zaman zaman ti’ye alan ama ona kıyamayan üç oğlan… Vicdanlı, adaletli, kadınlara nasıl davranması gerektiğini bilen (hayır, onlara çiçek almaktan bahsetmiyorum) bu dünyada herkes için eşitliğe inanan üç genç adam. İşte bu tablo Abidin’in benim için çizdiği mutluluğun resmidir.

    BUNU COK GUZEL YAZMISIN – ALLAH BAGISLASIN 3UNU DE…