5 Yorum

‘Güvenli puset kullanımı’ da neymiş?

Bugüne kadar Kiddy ile Seyahat Güvenliği yazılarında ağırlıklı olarak arabayla seyahat sırasında güvenlikten bahsettik. Bunda, oto koltuğu kullanmanın yasal bir zorunluluk olmasına rağmen bu blogun okurlarının dahi bir kısmı tarafından bilinmediği ve/veya ciddiye alınmadığı için ihmal edilen bir konu olmasının katkısı büyük.

Oysa bebekle hareket halinde olmanın birden fazla yolu var ve özellikle de şehir hayatında pusetle seyahat bunlardan biri… Her ne kadar pusetle, oto koltuğuyla yaptığımız gibi uzun yolculuklara çıkmasak da araba kullanmadığımız dönemlerde bebeğin de, bizim de yoğunlukla kullandığımız bir bebek eşyası puset (bebek arabası). Türkiye’de puset alırken bence dikkat edilmesi gerekenler üzerine daha önce bir paylaşım yapmıştım, ancak bu yazı biraz daha kullanım sırasında dikkat edilmesi gereken unsurlar üzerine…

Kiddy

Baktığın zaman puseti kullanmak ne kadar karışık olabilir ki diye düşünüyor insan? Bebeği içine koyuyorsun, yürüyüp gidiyorsun en nihayetinde…mi acaba? Yoksa oto koltuğunda olduğu gibi bunda da farkında olmadan yaptığımız güvenlik ihmalleri var mı?

Güney Avusturalya Hükümeti’nin ‘puset güvenliği’ üzerine hazırladığı bir video var diyor.

Özetle:

(1) Her durduğunuzda mutlaka frenleri kullanın. Puset sonuçta tekerlekli bir alet; siz çarparsınız, çocuğunuz kıpırdanır, eğimli bir satıhtasınızdır, bir de bakmışsınız ki almış başını gidiyor içinde çocukla birlikte… Anlık da olsa, bir şeye bakmak için bile dursanız, mutlaka frenleri kullanın.

(2) Çocuğunuzu pusete her zaman sabitleyin. Yani kemerlerini bağlayın. Çocuğunuzu pusete koyar koymaz yapacağınız ilk şey bu olsun. Tıpkı oto koltuğunda olduğu gibi bu alışkanlığı ona ilk günden aşılayın ve kemerini bağlamadan hareket etmeyeceğinizi kararlı bir şekilde belli edin. (Tabii kararlı bir şekilde belli etmenin en basit yolu bu konuda gerçekten kararlı olmak. Ve uygulamak)

(3) Pusetin arkasına eşya asmayın. Şimdi burada dur — ben bunu hep yaparım. Puset dediğin şey aynı zamanda seyyar portmanto ve alışveriş torbası taşıyıcısı ve daha birçok şey değil mi? Bana öyle dedilerdi??? Ve fakat, aynen videodaki gibi geriye devrildiği oldu pusetin, ne yazık ki… Çoğu zaman içi boştu (çocuk indiği için arkadaki paketler ağırlık yapıp devrildi), ancak bir seferinde içinde Derin’le de devrilmiş ve Derin çok korkmuştu. Hain anne… Neyse ki kemeri bağlıydı da çocuk kayıp tepe üstü gitmemişti içinden…

(4) Videoda bir de ‘Tether strap’ denilen bir emniyet kayışından bahsediliyor, ben bunu ilk kez görüyorum. Videodan anlaşıldığı kadarıyla güney Avusturalya’daki pusetlerde zorunlu olan bir özellikmiş bu.

diyor aşağıdaki videoda…

Bu son ’emniyet kayışı’ hakkında: Avrupa’da pek uygulaması yokmuş bunun, çünkü böyle bir kayışı eline geçirmenin olmayan bir güvenlik hissi verdiği düşüncesi varmış oradaki üreticilerde… Çünkü ebeveynlerin puseti elleriyle tutmak yerine sadece bu kayışa güvendikleri olmuş ve ellerinin boşalması halinde pusetin kayıp gitme riski daha fazlaymış.

Elbette Batılı ülkelerin tedbir konusunda aşırıya kaçabildiğini unutmamak lazım. Bir başka linkte ‘bebeğinizi asla ve kat’a pusetinde uyutmayın’ diyordu mesela… Pardon? Bunu sen gel de pusetten başka yerde uyumamaya programlanmış bebelere ya da ‘iki nefes alayım da bebem uyurken ben de az gezeyim’ diyen anne-babalara anlat. Ya da hiç anlatma bence, gülerler… Hatta dövebilirler bile…

Ancak kemer konusu önemli. Bakınız, bu kemer konusu çok önemli… Boşuna yapmıyorlar pusetteki, anakucağındaki, otokoltuğundaki kemerleri… Kullanınız.

Firen desen keza öyle… Hele de Türkiye’deki yampiri kaldırımlarda, her an yol ortasında beliriveren çukurlarda insan ister istemez enteresan refleksler geliştiriyor. Ne demiş bir ünlü (!) anne yazar kitabında:

RALLİ: Türkiye’nin herhangi bir şehrinde bebek arabasıyla gezmekte ustalaşan annelerin katılmaları halinde tartışmasız birinci olacakları yarış türü (Anne Sözlüğü, Annelik Her Zaman Tozpembe Değil)

Tedbiri elden bırakmayınız. Evet, puset ‘bile’ kullanırken. Teşekkürler.

 

Kiddy

Bu yazı, bebek ve çocuklar için seyahat güvenliği ürünleri üreten Kiddy’nin desteği ile yazılmıştır. Kiddy ile Seyahat Güvenliği yazılarının tamamını buradan okuyabilirsiniz. Kiddy ürünlerini websitesinden inceleyebilir; FacebookInstagram ve Twitter hesaplarını takibe alabilirsiniz. Kiddy – Prima işbirliği ile her ay 3 aileye Kiddy’den seyahat sistemi ya da oto koltuğu ve 5 aileye Prima’dan 1 yıllık bebek bezi verilen kampanyanın ayrıntılarını buradan öğrenebilirsiniz.

5 yorum

  1. maclarenlerde bileğe geçirilen kayış var. bebek arabası arkasına hayatta bir şey asmam çünkü daha çocuk vs yokken bir alışveriş merkezinde yeni doğan bebeğin bu sebeple çok feci bir şekilde bebek arabasıyla birlikte düştüğünü bizzat gördüm. el kadar bebenin bulunduğu arabanın arkasına alışveriş merkezini asmak nedir zaten. zaten doğurup 3 günlük bebeyle alışveriş merkezine gelmek nedir onu da anlamıyorum. maclaren ve concord kullandım. maclareni hala kullanıyoruz oğlum 3.5 yaşında.

  2. Kizim 3 aylikken biz yemek yerken o da rahat etsin diyerek ana kucaginin kemerini actik sonra da baglamayi unutuk ve kizimizi yere dusurduk. Koprucuk kemigi kirildi. O geceki acisi, ne oldugunu ablamak icin hastanede yasadiklarimiz, 3 gun 3 gece hic uyumamasi aklima geldikce cok cok uzuluyorum.
    O gunden sonra her yerde kemerleri bagladik. 2 hafta buyuk bir trafik kazasi atlattik, otokoltugu ve anakucagi sayesinde kimsenin burnu kanamadi. Insan basina geldikce bazi seyleri daha iyi anliyor ama keske basimiza gelmeden de bu konuya gerekli onemi versek.

  3. bir keresinde markette dolaşırken kızım daha ufak diye kemerini takmamıştım, e ufaktı çoğunlukla yatıyordu kalkamıyordu falan. Sonra nasıl oldu anlamadım öndeki engeli de aşarak döner takla attı ve tam kafa üstü yere düştü. Şu an anlatırken bile tüylerim diken diken oluyor, öyle korktum ki o da öyle çok ağlamıştı ki uzun zaman kendime gelemedim. Tabi ondan sonra asla kemersiz oturmadı pusete, oğlum da öyle tabi

  4. Gecen sene Eminonu’nde vapura binerken pusetten kayip denize dusen bebegi unutmayalim. Kemeri bagli olsaydi bu facia yasanmayacakti.
    http://www.cumhuriyet.com.tr/m/haber/turkiye/57561/Yine_iskele_yine_anne_feryadi.html

  5. görseldeki bebek arabasının modelini öğrenebilir miyim ?