4 Yorum

Gül’ün Gebelik Günlüğü, 35. hafta

Yeni haftadan Merhaba,

34. hafta ile birlikte kontrollerimiz haftada bire düşmüştü. Bu Cumartesi yine doktor ziyaretimiz vardı. Oğlumuzun sağlığı iyi çok şükür. Doktorum 2-3 hafta daha doğum görünmüyor gibi dedi. Tabii aksi bir durum olmazsa. Kontrole gittiğimiz gün eşimin doğum günüydü, en güzel hediye oğlanın bize yüzü açık bir şekilde poz vermesi oldu. Poz verdi vermesine de, o gün bizi doktorda bayağı uğraştırdı. Geçen haftaki yazımda da söylemiştim ya hani NST’ye bağlanıyorum, bence çok sıkıcı diye; sen misin onu söyleyen?! Oğlan duydu galiba. Bu kontrolde de muayeneden sonra bağladılar beni, 15 dakika doğru dürüst hareket filan yok, oğlan uyuyor. Sağa döndüm biraz öyle kaldım, sola döndüm, koltuğu dikleştirdik yok, yani var da doktorumun yeterli gördüğü kadar değil. Öğlen oldu tabi. Benim yoga saati de gelmek üzere. Doktorum git bir şeyler ye öyle gel, tekrar bağlayalım hareketlenir belki dedi. Ben de önce yogamı yaptım, hareket etmek onu da uyandırır belki diye, sonra da bir şeyler atıştırıp tekrar doktora gittim. Neyse bu sefer çok uğraştırmadı, hareketlendi. Doktordan çıktığımızda saat neredeyse 3 olmuştu, gün bitti. Neyse sonra ailece biraz gezip, küçük bir doğum günü kutlaması yaptık. Eşim baba olarak, annem de anneanne olarak ilk doğum gününü kutladı bu ay, seneye her ikisinin pastasının mumlarını onlarla paylaşacak küçük bir canavar olacak. Düşününce yarattığı mutluluk tarif edilemez.

Bu Pazar gününü geniş ailemize ayırdık. Hem benim ailemle hem eşimin ailesi ile zaman geçirdik. Eşimin ve annemin doğum gününü kutladık. Gebelik süresince çok fazla fotoğraf çekmediğimi, çektirmediğimi fark etmiştim. Ailelerimizle birlikte fotoğraf çektik, Selim’i beklerken hatıra olsun istedik. Tabii ki her görüşmemizde olduğu gibi bu sefer de hediyeleri kaptık. Hem anneannesi hem de babaannesi Selim için bir sürü yelek ve hırka örmüşler, ördürmüşler. Çeşit çeşit renk renk kıyafetleri oldu. Gün içinde 4-5 kere kıyafet değiştirmem gerekecek hepsini giydirebilmek için.

Typic

Eşimin yeni denemesi lohusa şerbeti, hastane için şerbeti o yapacakmış! Aldığımız lohusa şekeri ile bu hafta deneme yaptı, önce kendisi tattı ve bana tattırdı. Sonra da Pazar günü ailelerimiz için yapıp onlara tattırdı. Herkesin beğenisini kazanınca bu iş oldu dedi. Bakalım o telaşta bir de şerbeti düşünecek vakti olacak mı?

Bu hafta oğlumun yatağı geldi, uyku setini de aldık. Artık odasını düzenleyip son haline getirebiliriz. Bu hafta içi bir akşamı da bu düzenleme işine zaman ayıracağım. Beşiğini de benim yatağımın yanına kurup içini hazırlayacağım. İçini doldurmaya az kaldı!

Mide yanmalarım umarım hafifler derken bu hafta tavan yaptı diyebilirim. Zaten iki yastıkla yatıyordum, şimdi 3 yastığa çıktım, kule gibi oldu. Ama inanılmaz rahatsız, uyuyup uyandıktan sonra boynum tutulmuş gibi oluyorum, alçakta da mümkün değil uyuyamıyorum. Bundan sonraki günlerde oturarak uyumasam iyi! Zaten gece uykularım da iyice keyifsizleşmeye başladı. Hem çok geç uykum geliyor, hem de uyku süresince sık tuvalete gittiğim için bölünüyor. Verimsiz uyku, verimsiz sabahlar… Galiba oğlan beni şimdiden uykusuzluğa hazırlıyor.

İşyerinde son haftam, resmi iznim ayın 10’unda başlayacak. Kendimi iyi hissedersem biraz daha devam etmeyi düşünüyorum. Doğum 40. haftayı bulursa 3 haftayı evde geçirmiş olacağım zamanında ayrılırsam; bu da oğlumla 3 hafta eksik vakit geçirmek demek. Bu nedenle biraz daha devam edebilirsem iyi olacak. Ama gitgide büyüyen bir göbeğe sahip olduğum için hareketlerim de yavaşladı; nasılsın soranlara yuvarlanıp gidiyorum diyorum, haksız da değilim hani. Böyle planlar yapıyorum ama bakarsınız ben izne çıkar çıkmaz oğlan da gelmeye karar verir. Hep dediğim gibi, hepimizin evlatları sağlıkla gelsin inşallah…

Sevgiler,

Gül.

Yazar Hakkında

GÜL GÜRDAL – İstanbul’dan bildiren taze gebe. 31 yaşında, 10 yıldır hayatının aşkı ile birlikte. Oksijenden yoksun plaza çalışanı. Gün gelir hayeller gerçek olur, benim de bir pastanem olur, hem yapar hem yediririm diyor. Gezmeyi,üretmeyi,okumayı, yemek yapmayı çok seviyor. Heyecanla, ilk gebeliğini anlatıyor.

Gül’ün tüm yazılarını buradan, diğer gebe yazarların gebelik günlüklerini buradan okuyabilirsiniz. 

4 yorum

  1. Sevgili gul mide yanmalarin icin nacizane bi tavsiyem olacak sana ben boyle yaparak hic problem yasamadm gerci normalde de pek skntim olmuyordu mideden yana belki ondandir bilemiyorum..aksam yemek yedikten sonra hicbirsey yemedim yatmaya bir iki saat kala sut icip yatiyordum..deneyebilirsen bir degerlendir..sevgilerle

    • Merhaba Melike,

      Ben de bir şey yememeye gayret ediyorum, bazen meyve yiyorum, bazen de süt içiyorum ama süt bazen gaz yapıyor, o da yatarken rahatsız ediyor..

      Sevgiler.

  2. yazma aralığı uzun sürünce doğurdunuz sandım.
    yanmalarım için nane çayı içiyorum rahatlatıyor gibi, bir de malum maden suyu.
    ayvada mide suyunu alır hazmi kolaylaştırır. bende 33 + 5 teyim sürekli olmasa da arada 2 günlük periyotlarda yanmalarım oluyor. keşke bi merhem olsa da sürsem dediğim dönemler.
    sağlıkla alalım kucağımıza inşallah yavrucaklarımızı.

    • Merhaba Gülşah,

      🙂 hala doğurmadım, oğlan şimdilik sakin görünüyor..

      Nane çayını denemedim ama maden suyu rahatlatıyor dediğin gibi..

      Güzel dileğin için teşekkürler,

      sevgiler.