3 Yorum

Yeni Annenin Yapılacaklar Listesi

Bu aralar hep ilk anneliğimi hatırlarken buluyorum kendimi… Neden bilmem, arada bir tecrübem daha olmasına rağmen hep ilki aklıma geliyor. Ve ne kadar yorulduğum, kendime ne kadar yüklendiğim…

Kızkardeşim geçtiğimiz sene anne oldu. Onun anne oluşu benim şimdiki anneliğimi de çok etkiledi. Yapı olarak zaten sakindir kendisi, ve bu sakinliği anneliğine de yansıdı… Benim ilk seferinde yaptığım hataları yapmayışı, birçok şeyi dinginlikle karşılayışı ilham veriyor bana… Dedim ki ona: ‘Keşke benden önce sen anne olsaymışsın, ne çok şey öğreniyorum senden!’ O da dedi ki bana ‘Sen benden önce anne olduğun için asıl ben öğrendim senden!’ Böyle bir karşılıklı ‘Aa olmaz, önce sen geç. Yok vallahi olmaz buyur sen geç’ ikramları… Neticede çok eğleniyoruz birlikte…

Doğumumda yanımdaydı, bu hafta da bizdeler yeğenimle… Evin içinde dört çocuk, her odadan bir çocuk çıkıyor. Bazen annemler de bizde kalıyorlar, acayip cümbüş oluyor. Dedim ki, ‘Yav biz kendi halimizde iki kız kardeştik, ne ara, nasıl çoğaldık böyle?’ Dedi ki ‘Dört çocuğun üçü senden, dikkatini çekerim!’ Çok şükür…

Neyse işte, evde yardımcımız var neyse ki ancak eve anca yetişiyor, bizler çocukların peşinde; böyle birini emzirmek, diğerini yedirmek, ötekini yatırmak, berikini okuldan almakla geçen sıradan günlerden birinde fark ettik ki tuvalete girmeye vakit bulamamışız. İki gündür banyoya girmeye çalışıyoruz, olmamış, sıra gelmemiş bi türlü…Güya ben dün saçımı boyatacaktım, geceliğimi üzerimden çıkardığımda güneş batmıştı.

Çünkü banyo yapmak gibi sıradan bir davranış, ya da tuvalete girmek gibi doğanın gereği olan bir eylem de pekala ‘yapılacaklar listesi’ne eklenebiliyor anne olunca… Eskiden tuvalette sudoku çözerken örneğin şimdi bırak sudoku çözmeyi, kaka yapmak için bile özel zaman yaratmak zorunda kalabiliyor anne kişisi… Çünkü o zaman bile bebeğinin bir nevi iznine, onayına tabi.

Çünkü anne olmak böyle bişii…

YapilacaklarListesi

3 yorum

  1. Yaşasın yalnız değilmişim

  2. Bir çocukla bu haldeyken ben ikincisi geldiğinde nasıl olacak acaba 🙂

  3. Haha! Annemlere, güya tatile, gidince aynen böyle oluyoruz biz de. Biz de 2 kızkardeş ve 3 çocuk var; ama ev kreş gibi oluyor! Tatilin son günü ancak kuaföre kaçıyorum; ama gerçekten kapıyı çekip kaçıyorum yani. 🙂