19 Yorum

Karadul

Deniz’in okul gezisi vardı bu hafta ve ben güya ona Derya’yla birlikte gidecektim. Ahahahahahaa ne kadar naifmişim! İnsan, üçüncü kez bu işi yapıyor olsa da hayallere kapılabiliyor demek…

Üzerime bebemi asıp, Anıtkabir benim, Kapadokya senin gezecektim oysa ki… Olmadı tabii ki! Doğan iş seyahatinde, kayınvalidemin de şehir dışında olma ihtimali vardı, piyango anneme çıktıydı. Sonra kayınvalidemin planları değişti, sağ olsun o Deniz’i götürdü de annem bana geldi.

Ben yine naif bir şekilde ‘Canım n’olacak ki, kalırım çocuklarla’ diyordum ama atladı geldi canım annem. Aslında işi gücü de var, eve dönmesi lazım, ama o kadar uykusuzum ki şu aralar, annesinin eteğine yapışan küçük kızlar gibiyim: ANNEEEEEEAAAA GİTMEEEEAAAAAA!

İki bebemle yalnız kalınca hafta sonu halama göç ettim bir geceliğine de olsa… Aile desteği harika bir şey tabii ki ve fakat geceleri yapacak bir şey yok, benden başka emzirebilen olmadığına göre benden başka kimsenin uykusuz kalmasının da anlamı yok. Aslında geçenlerde kız kardeşim bizdeyken ona bir teklifte bulundumdu, sırf onu hayata geçirmek için İzmir’e mi taşınsam, ne yapsam? Dedim ki, Kız Ece, sen de emziriyorsun ben de… Geceleri bölüşelim, bebeleri emzirelim, bir gece sen kalk, bir gece ben, hiç olmasa gün aşırı uyuruz. Teyzelik anne yarısı değil miydi? Öyle dediler bana…

FullSizeRender (25)

Gece yatmak bilmezler, sabah kalkmak bilmezler

Bebeğimizin gece yatmama, gündüz kalkmama halleri devam ediyor. Kaka yapmaması da cabası. Bugün dördüncü gündeyiz. Ben yine dışarıda olacağım, ve yine kameraman Cevat Kelle gibi dolaşmam gerekecek, çantam adeta bir Çarşamba pazarı… Olsun, kaka yapsın da canı sağ olsun. Doktor bu kaka yapmama olayının üzerinde durmadı, ‘Anne sütü aldığı için sorun yok‘ dedi, ama çok mutlu değil sanki bebemiz. Yani yapsa rahatlayacakmış gibi bir his var içimde… Zeytinyağıyla falan destek oluyorum accık.

Hani Amerikan filmlerinde klişe bir doğum sahnesi vardır ya: Kadın doğumhanede, kocası yanındadır. Bir yandan huf puf ıkınıyor, bir yandan doktor 10’dan 1’e kadar sayıyorken kadın kocasına saydırır: ‘Hepsi senin yüzünden! Sen beni bu hale soktun, Allah belanı versin!’ Ay aman ne kadar komik ve gerçek dışı… Hiç de olmaz oysa… Yani kadının aklına kocasına saydırmak gelmez ki o an, bebe bi çıksın hele, sonrasında çok zamanı olacak onun için!

Mesela uykusuz gecelerde… Ben şaftım kaymış bir şekilde gezerken o normal hayatına devam edebiliyor, işine falan gidiyor; ben şarkılardan şarkı beğenirken o uyuyor ya, daha doğrusu uyuyaBİLİYOR ya, hak ediyor bence bunu… Öyle zamanlarda ‘Kalk be adam, kalk! Sen yaptın bana bunları! Senin yüzünden uykusuzum!’ diye bağırmak istiyor içimdeki şirret kadın. Ama yapmıyoruz tabii öyle bi şey… Onun yerine çiftleştikten sonra erkeğini yiyen bir kara dul olduğumuzu hayal ediyoruz. Beyaz atlı prens falan da bi yere kadar yani…

Karadul

‘Gelsene bi, bi şey denicem!’

Halbuki adamcağız ne yapsın? Bana da soruyor bazen: ”Biliyorum çok uykusuz ve çok haklısın, ama daha ne yapabilirim, bilmiyorum.” Valla ben de bilmiyorum, bilsem söylerim zaten…

İçimdeki o şirret kadın sadece kocama karşı baş kaldırmak istemiyor. Bu aralar ‘kaşının üzerinde gözün var’ diyenin alayına dalasım var. Özellikle horlayarak uyuyabilenler hakkında fanteziler kuruyorum. Geçenlerde bir arkadaşımla karşılaştım, ‘Nasılsın?’ diye sordu, ‘İyi, yorgun tabii’ dedim. Yanında kuzeni vardı (o da takip ediyormuş beni), ‘Niye? Uyumasını öğretemedin mi hala?’ dedi. Pardon?!?! O an iki elimi belime koyup, ağzıma Gülşen Bubikoğlu sakızı atıp, ‘Öğretemedim n’olmuş?!’ demek istedim. ‘Bana baksana sen, şıllllık! Sensin öğretemeyen!’ Öyle yapmadım tabii… Ehihehehe aman ne komik, duymamış olayım falan diye geçiştirdim. Görürsün sen, yazmazsam bunu… Örtmenim, bu mikemmel anne bana öğretemiyor dedi! 

Öğretiyorum halbuki! İki ileri bir geri de olsa, öğreniyor bebem uyumasını yatağında. Az kaldı, tünelin yarısını geçtik bence.

Hafta sonu halamdayken ve ‘Uykum vaaaaağğğğğr’ diye gezinirken etrafımdan en çok duyduğum sözdü: Geçecek. Ben de biliyorum geçeceğini. Geçiyor da zaten. Bak, bir gece daha geride kaldı.

Müslüm Baba da öyle demiş ya zaten: Bu da geçer… Dayanmalısın…

 

19 yorum

  1. Vayy ilk defa dinledim bu sarkiyi sanirim anne olunca anlarsin lafini anlayip arabesk yasamamak olmazdi tekrar tekrar dinleyecegim bu sefer kahveyle

  2. Benim kızımda bir süredir kaka yapamama sıkıntısı yaşıyor. Zeytinyağını poposuna mı sürüyorsunuz? Ben de denedim ama pek faydasını göremedim.

  3. Var ya, o aylarca yıllarca uykusuz kalmak bünyede nasıl bir travma , nasıl bir uyku açlığına sebep oluyorsa artık… Üç bebemin sonuncusu da büyüdü çok şükür. Dört yaşında ama… Ben halen her durumda ve anında uykuya dalabilen bir kadın oldum. On beş saat uyusam günde, evet bu kadar yeter diyemiyorum. Uyku konusunda o kadar aç gözlüyüm ki, utanıyorum kendimden 🙂

    Belki şimdi bu ‘geçecek’ lafı da gıcık ediyordur seni Elif ama gerçekten öyle. Az kaldı. Sabret. Geçecek… Neler neler geçmedi ki…

  4. küçük mucizelerim

    Küçük kızım da kaka problemi yaşadı ilk aylarda. Dr umuz korkutmuştu beni. Eline eldiven geçirip serçe parmağına vazelin sürüp ilk boğuma kadar popoya sokun demişti. Yapmazsanız genel cerrahiye yönlendirmek zorunda kalırım demişti. Ben yine de z.yağına sığınıp bazen de gliserin fitille rahatlamasına yardım ediyordum.
    Çok şükür kalmadı. Ama son zamanlarda çok duymaya başladım bebeklerde kaka yapamama sorununu.

  5. Çok gerçekçi bir yazı, 5 yıl öncesine gittim ne zordu. Uyku bence en zor kısmı, ama o böyle başını alıp gidememe , sürekli bir şeyleri denk getirmeye çalışma hali ve aile desteği de yoksa zor. Acaba ikinci olsa mı filan derken bu gerçekçi yazı karşısında vazgeçtim, hayır yapamayacağım.

  6. Allah sağlıklı bir çocuk dünyaya getirme lutfunda bulunmuş size ne mutlu. uykusuzluk kaka problemleri inanın sorun değil. bebeğinizde yolunda gitmeyen bir şeyler var denildiği ilk dakikadan itibaren hayatınız eskisi gibi olmuyor. bol sabırlı günler diliyorum.

  7. Elif’cigim,

    Efe 11 haftalikken bir Kapadokya seyahati yapmistik. O da cok sik emen, sadece memede uyuyan, benden baska kimsenin uyutamadigi bir bebekti. Gezi guzeldi guzel olmasina da aklimda en cok kalan kare arabayla gezerken Efe anakucaginda uyurken ben de agzim acik baygin bir vaziyette uyuyorum. Ender de sagolsun fotograf makinasiyla belgelemis hala bakarken kahkaha atarim.

    Cok optum, sarildim. Uykularimiz Derya’nin olsun.

  8. Daha bu sabah işe giderken, “Allah’ım tekrar uyuduğum günleri görebilecek miyim?” dedim kendi kendime, 2 yaşına girmek üzere olan oğluma 6 saat içinde 5 kez kalkarken… Hadi bakalım geçecek diye avunuyorum ben de 😉

  9. Biri 3 yasinda digeri 3 aylik iki bebeyle bas edemeyince pılımı pırtımı toplayıp ailemin yanina geldim. Gelirken de esimi ne cok kiskandim.ohh sen keyfine bak artık sessiz evde diyorum sürekli. Ama sabahin bes bucugunda uyanan bebegi anneye birakip sekize kadar uyumanin da keyfi baska.. Uykusuzluk cok yıpratıyor.Tahammülüm oyle azalmis ki herşeye.surekli gececek diyorum ben de..gececek..

  10. Ben bütün gün bebegin pesinde hasat olmus, evin dagınıklıgından bezmiş, kendi işimi yapamaz halde dolaşırken o eve gelip yataga yatıp telefonunda oyun oynuyor.Ben aynaya baktıgımda sacımın basımın yuzumu halini gordugumde hungur hungur aglamak isterken o 11de koltukta sızıyor.Ben gece uyusun da 2 saat kafamı dinliyim diye emzirirken o aksam yemegini hazırlamayı bile akıl edemiyor da saat 10da belki yemek yiyebiliyoruz.Az once yorgunluktan su bardagını tutamadıgım kollarımla bebegimi uyutmaya calısırken gozyasları icinde cocuksuz hayatımın ne kadar da muhtesem oldugunu hatırladım.Sonra da bu yazıyı okudum.Evet net olarak ben bir karadul olmak istiyorum.Hayat bu kadar adaletsiz olmamalı

  11. oğlum on yaşında ve çalışan bir anneyim.tecrübesizlik bir taraftan stresli geçen hamilelik ve sonrası depresyon ve sonrası iş ev bebe koca git gellerinden öyle yıpranmışım ki on yıl sonra bile ikinci bebeği düşündükçe hevesleniyor uykusuz anneleri okudukça vazgeçiyorum.tüm bebeklerimiz sağlıkla uyusun anneleri mutlu olsun inşallah.amin…

  12. Ah o şirret kadın hallerini iyi bilirim sanki içimde benden başka biri cortlamış gibi. Yarım kansuk fitil versene Elif, bence zorlamanın gereği yok.

  13. İsmimi bile unuttum

    Kaka yapamamaya annem kilo alacak derdi.asıl çok gazı olan bebelere önerim var.kendi üç bebemde işe yaradı hatta ailedeki öbür bebelerin gazını itinayla alırım youtube dan ayşe öner gaz masajı var en az üç tur yapın daha sonra masaj turlarını sonunda anüsü alt kısmını baş parmağınızla biraz bastırın i.masaj yağıyla tabi.tekrar masajı başa sarın yine aynı şekilde daha bastırarak aslında gazın dışarı çıkması için yolu açın.inanılmaz bi şekilde gaz çıkarıp sonra kaka yapıyorlar.

  14. Küçük oğlum 14 aylık ve gecelerı defalarca emiyor, aylardır böyle… Ben de, uykuuu biraz uykuuu bütün isteğim buydu… Şeklınde mırıldanıyorum:/ evet, biliyorum, geçecek:/

  15. Kocalarinin hic yardim etmediginden sikayet eden kadinlar cok basit gelecek ama bence buraya yazacaginiza konusun, ne kadar yorgun pldugunuzu anlatin. Ben anlattim ise yaradi. Muneccim degil bu adamlar nereden bilsinler

  16. Bugün ben de karadulum biraz. Geçecek tabiki geçecek. Bebe büyüyecek, onun uykusuzlugu bir anı olacak. Ama o hayirsizliklar bir ömür yakada karanfil çiçeği…

  17. Eliiiiifff seni en iyi bebesi küçük olanlar anlar ben çok iyi anlıyorum mesela 🙂 aaa uyku mu o da ne elif yeaaa :))

  18. Yazıyı yeni okudum ama cevap için geç olduğunu düşünmediğim için yazıyorum 🙂 Çünkü benim şimdi bir yaşına gelen oğlumda 5.ay ve sonrasında 7-8 gün kakasını yapmadığı olmuştu çok takılmamaya çalışsam da o zaman biraz kaygılanmıştım. Sonrasında ek gıdaya geçişle ilk başta düzelir gibi oldu ama tam düzelmedi. sonra işe başladığım 8,5 aydan sonra ek gıdaya biraz daha ağırlık verince geçmişti. Derya ne kadarlıktı hatırlayamadım ama sorun yapmayın.