83 Yorum

Ördek Ailesi

Yazar Hakkında

EBRAR GÜLDEMLER – Anne, bibliyofil, çevirmen, öğretmen… İyiliğe, perilere, inceliklere, dengeye, kız kardeşlik kültürüne, barışmaya ve affetmeye, kelimelerin gücüne, her şeyin hayal etmekle başladığına ve en çok sevgiye inanıyor. Çocukları büyütünce gemi seyahatine çıkmayı planlıyor. Ebrar’ın tüm yazılarını buradan okuyabilirsiniz.

Bu ördek ailesi benim internette en gülerek takip ettiğim, “ya şuna baksana” diye anne/baba arkadaşlarıma gönderdiğim hesaplardan biri. Aşırı eğlenceli, komik ve gerçekten çok doğru ifade ediyor. Tam da çocukları uyutup iki dakika gülünecek bir şeyler bakarken bu hesaba dalıyorum ve bayılıyorum.

Meğer kitapları da varmış! Hatta ilki “Ebeveynliğe Giriş”miş. Şimdiki aklım olsa, okuduğum tüm o çocuk bakım kitapları yerine sadece bunu okurdum. Çünkü başıma neler geleceğini anlatıyor. Üstelik görsellerle!

Bizim ev, her sabah. Çünkü kardeş şart.

Yazan ve çizen bir baba. Brian Gordon. İlk çocuğunun doğumundan önce, eşiyle birlikte heyecandan yerinde duramadığını, çocuk yetiştirme konusunda tüm kitapları okuduğunu ve tüm kurslara gittiğini, yani hazır olduğunu söylüyor. “En azından hazırız sanıyorduk,” diyor. Yazar aylar sonra kendini gecenin 4’ünde uyumak yerine ciyak ciyak ağlamayı tercih eden oğlunu pışpışlayıp volta atarken buluyor ve o anda ebeveynliğin bize anlatıldığı kadar sihirli bir şey olmadığını fark etmeye başlıyor. Üstelik çevresindekiler hep mükemmel ve böyle hissetmiyor. Ama karikatürlere başladığında yalnız olmadığını fark ediyor. Ve diyor ki Brian Gordon; “yalnız değilsiniz. GERÇEKTEN yalnız değilsiniz. Bana inanmıyorsanız tek başınıza tuvalete gitmeyi deneyin. Deneyin ve görün.”

“Annejim göbeğin yumuşacık, yastık gibi!”

Çizimlere, karikatürlere söylenecek bir şey yok, harikalar. Çocuklar kitabı görüp; “bu bizim mi? hadi okuyalım,” dedi, net bir “hayır, benim” dedim. Yine de tabii bazılarını okudum, çünkü işte ebeveynlik.

Çeviri Acar Erdoğan’ın. Bu tür bir kitabın Türkçeleştirilmesi bence riskli bir şey. Ama olmuş, orjinaldeki tadı veriyor, en az o kadar güldürüyor.

“Siz de bir ebeveyn misiniz? Ne kadar harika ve ne kadar sinir bozucu bir his değil mi? Yakında bebeği olacak birini mi tanıyorsunuz? ne mutlu ve ne korkunç! Ebeveyn dostlarınız mı var? Tabii ki var. Zavallıcıklar…

Yukarıdaki sorulardan herhangi birine evet cevabı verdiyseniz bu kitap tam size göre. Eğer hayır cevabı verdiyseniz de sizi tebrik ederim, hafta sonları rahat rahat uyumanın tadını çıkarın.”

Arka kapak yazısı bence her şeyi açıklamış. Bu blogda, bu yazıyı okuduğunuza göre soruların yanıtı evet ve kitabı almalısınız. Ama siz alana kadar Binbir Kitap bir Blogcu Anne okuruna kitabı hediye edecek. Yapmanız gereken Pazartesi akşamına kadar bu yazının altına yorum bırakmak. Kazananı Salı günü, yine bu yazının altında açıklayacağız.

Kazanan Pınar Sağ oldu, kendisiyle iletişime geçtik.

83 yorum

  1. Uykusuz ve yorgun bir anne olarak gülmeye tabi ki benimde çok ihtiyacım varrr 🙂 o yüzden istiyorum nolur benim olsun 🙂 tşkler fırsat için ayrıca

  2. Blogum yok sadik bir takipciyim ama bir sansimi denemek istedim

  3. Şuan kem gözlü şevket ayarında keşke benim olsaaaaaaaaaaaaaaaa diyorum :)))) Olmasa bile hamile ya da yeni doğum yapmış olan arkadaşlarıma alacağım hediyeyi buldum ! Yaşasın gerçeklik ! :))))))))))))))))))))

  4. 3 ay sonra anne olacağım. Başıma geleceklerden korkuyorum. Üstelik yurtdışında ve yalnızım. Bu kitaba çok ihtiyacım var sanıyorum 🙂

  5. Aynı ben 🙄

  6. Gerçekten de şimdiye kadar neler okudum neler ama aslında olay okumak değilmiş karlılaştığımda anladım bu kitap çok hoşuma gitti bende kendimi acımasızca eleştirmenlerdenim ve benimde etrafındaki anneler mükemmel ve ben böyle hissedemiyorum 🙁

  7. :)) benim olur mu :-)))

  8. Kucağımda bir adet koala, sol elimle hayatımı idame etmeye çalışırken, ördek ailesini kesinlikle istiyorum 🙂

  9. 2.çocuğuma hamile biri olarak lütfen bu kitap benim olsun.Uykusuz gecelerime eşlik eder.

  10. Bezi bırakmaya çalıştığımız ve ondan çok benim ağladığım şu günlerde tam da ihtiyacım olan şey

  11. Bu karikatürleri çeşitli yerlerde görüp eşimle birbirimize gönderiyoruz gün içinde. Yalnız olmadığımızı bilmek güzel✌🏻️ Ve bugün evlilik yıldönümümüz, güzel bir hediye olur sanırım bize😍

  12. Gonca Çetinser

    Ya ben bunların hastasıyım 😄 İnşallah bana çıkar 💙

  13. Yalnız olmadığımı hissettiriyor ne güzel
    😄😄

  14. Sanirim boyle gulmeli kitaplara ihtiyacim var

  15. Gerçekliğinizi, samimiyetinizi ve sizin gibi yazarlarınızı, çevrenizi seviyorum Elif hanım ♥️

  16. İsterim, isterim, isterim:)

  17. Benim cok ihtiyacim var 8 yas oğlumdan sonra geriye döndüm sol bastan bir de 20 aylik bebeyle 40 yas üstü koşu basladi gulmem sart evet 😄

  18. Bayiliyorum bu ordeklere 🙂

  19. Tüm annelerin ihtiyacı var 😀 Çekilişte çıkmazsa da satın alacağım 😋

  20. Keşke benim olsa…

  21. Bir de iki bebişin annesi olduğunuzu düşünün😌 yalnız olmadığımı hissetmek de güzel☺️

  22. Severek takip ettiğim hesaplarda n birı ve Türkcesinı de merak ediyorum gerçekten 😊

  23. Yalniz degiliz, cok dogru 😂

  24. ben de deneyeyim şansımı

  25. Ben de istiyorum 😀

  26. Kızım iki yaşına giriyor ve ben hamile olduğumu öğrendim ve aglamak geliyor bazen kizim daha cok kucuk diye gülmek için ihtiyacım olacak

  27. Keşke benim olsa 😍😍😍

  28. instagramdan gulerek gelip okudum, bi o kadar da yaziya guldum 😂boyle konular ciddi konusulunca korkutuyor insanlari en dogru yol bu bence.

  29. Çok eğlenceli bir kitaba benziyor. Keşke benim de olsa 🙃

  30. ben de istiyorum

  31. Tuğba yıldız

    Gülmek için çok sebep var 🙂

  32. Şimdiki aklım olsa hamileyken bu tür bi kitap okurdum. Çünkü ben o süreci ebeveynlik=uykusuzluk gerçeğinden bihaber yaşadım😬

  33. Ayyy ne güzel bir kitaaaap, keşke benim olsa 😂

  34. Güzelmissss

  35. Çok merak ettim bu kitabı umarım bana çıkar.

  36. Çok güzel, ben de istiyorum

  37. çok hoş bayıldım

  38. Artik ben de kazanmak istiyorum, çekilişi ☺

  39. cok guzel kitapmis

  40. Bir ördek ailesinden daha selamlar. Şans bizimle olsun diyeyim❤

  41. Bence her birimiz birer anne ördek olarak kendi karikatürlerimizi çizsek fasikül fasikül ansiklopedi olur:)).

  42. Biri beni anlıyormuş…. İki dakika Bekle kızım şimdi geliyorum. İki dakika için kaça kadar sayman mı gerekiyor😁

  43. Şadiye şentürk

    Merhaba, Biri beni anlıyormuş…. İki dakika Bekle kızım şimdi geliyorum. İki dakika için kaça kadar sayman mı gerekiyor😁

  44. Çok tatlı bir kitaba benziyor.Okumak için sabırsızlanıyorum😊

  45. Hadi hayırlısı ,inşallah bana çıkar :)))

  46. Çok iyi yaa 😂

  47. Bir sitem yok ama 1.5 taş aralıklı iki bebem var, hadi bakalım .

  48. Keşşşşkeee benim olsağğğğ 😀😀

  49. Ayşegül Sezer

    Tıpkı civcivlerimle ben.lütfen bana çıksın

  50. Bu kitabı da kazanamayacagimi biliyorum 😊 Ama yazmadan duramadım.

  51. Çok istiyorum bu kitabı💛

  52. yeni anne olarak bu kitaba talibim.

  53. Eşimin şansına 🙂

  54. Şansımıza🍀

  55. Sansimi deniyorum; )

  56. Allınacak onca kitap ve tek bir maaş…Hadi bize gelsin

  57. bende isterim …. vak ! vak ! 😀

  58. benim olsun:)

  59. Ben de şansımı deneyim 🙂

  60. Şa-ha-ne!!!

  61. Önce ben okuyup ardından diğer anneler ile ğaylaşmak güzel olur bence

  62. bu ördek ailesine ihtiyacım var sanırım:)

  63. ben de talibim

  64. hahaha gerçekten iyiymiş kitap. kesinlikle okunmalı

  65. çok güzel:)

  66. Yalnız değilim, yalnız değiliz 🙂

  67. belki de benim olur 🙂

  68. Biraz gülmek… Tam da ihtiyacım olan şey.

  69. Ben de varım 🙂

  70. Bana çıksa hediye edeceğim😊

  71. Şansımıza inşallah.

  72. Karikaturlerde insanin kendisini gormemesi imkansiz 🙂 ustelik ordek lakabını da sıkça kullanırım, keske bana ciksa 😊

  73. Sayenizde bir hesapla daha tanıştım instagramda, gülerek okudum karikatürleri😂😂 şansımı denemek istedim 😎

  74. İsmihan bilgin

    Bende olaylara farklı yönunden bakabilmeyi istiyorum

  75. Tam bir ördek ailesiyiz:) umarım bizim olur🙏

  76. Sizi seviyorum
    ikiz annesinden selamlar🙋

  77. Merhaba,
    Tam bir ördek ailesi olarak bize yakışan bir kitap. Bizim de çok komikli,bol gülmeli,karikatürlerdeki gibi repliklerimiz var 😊

  78. Ebeveynliği giriş gelişme ve sonuç (kara toprak ) olarak çocuk düşünen herkese ders verilmeli bence sonuçta dünyanın en önemli işi eğitim şart (7 çocuklu ortamdan ciktm beynim zonkluyor )

  79. Cok sevimli

  80. Pek yakında iki çocuklu olacağım. Sanırım biraz eğlenmek benim de hakkım olmalı.

  81. Ya tutarsa 😉
    Diyerekten…

    Bloglarken saatlerin koşarak uzaklaştığı şu vakitlerde
    Sabaha tek gözlü canavar olarak uyanan annenin dramı belki bir umut ördek ailesi ile şansına güler

  82. Bir ebeveyn olarak bu kitabı ben de istiyorum

  83. Ördek ailesi 💕 Ben şansımız daim olsun ve bu güzel armağan ile taclansın 😍🙏🏻