Bu müdür, müdür müdür?

Fransız karikatürist Emma, bundan birkaç ay önceki bir karikatüründe “The Mental Load of Motherhood” || “Anneliğin Zihinsel Yükü”nü anlatmıştı. Bayılmıştım; o kadar net kaleme dökmüştü ki aklımdan geçenleri, Doğan’a da göndermiştim, “Bak, anlatmak istediğim şeyler burada!” diye…   GazeteDuvar’da bir...

Devamı... 7 Yorum

Bir Yıl İçinde Doğan İki Kardeş Varsa Başınıza Gelecekler

  Blogs.lse.ac.uk sitesinde yayınlanan bu yazı Ebrar Güldemler tarafından Türkçeleştirildi. *** Çocuklarımız aynı yıl içinde doğdu. Onlara Irish Twins, yani İrlanda İkizleri diyebilirsiniz. Aynı anda iki bebek ufaklık büyütmenin nasıl bir şey olduğunu merak ediyorsanız, başınıza gelecekleri aşağıda bulabilirsiniz. Vücudunuz dört aşamadan...

Devamı... 1 Yorum

Rikki

Bu kitaplar geldi ve diğerleri gibi bir süre bekledi. Ben kitapları sürpriz gibi yapmayı “size yeni kitaplar aldım, okuyacağız” demeyi, beklenti ve heyecan yaratmayı seviyorum. Ama ben önceden okuyorum tabii! Geçenlerde hastanede rutin bir kontrol için sıra beklerken, karşımızdaki kadın...

Devamı... 64 Yorum

Devlet Okulunda Veli Olmak

Türkiye’deki eğitim sistemi ve son müfredat değişikliği ile ilgili hazırladığı bir haber için veli görüşü arayışında olan Kanadalı bir gazeteci, çocuğumu daha önceden neden devlet okuluna gönderdiğimi, şimdi neden özel okula gönderdiğimi, son müfredat değişikliği hakkında ne düşündüğümü falan sordu....

Devamı... 21 Yorum

Memleketimden Bayram Trafiği Manzaraları

Biz normalde bayram tatillerine özel bir seyahat programı yapmayız pek. Ki zaten genelde tatillerimiz hep son dakika programı şeklinde geliştiğinden istesek de yapamayız, biz karar verene kadar dolup taşmış olur her yer. Biz de bayramda boşalan İstanbul’u bekleyenler ve tatile...

Devamı... 1 Yorum

Meltem’in Gebelik Günlüğü, 20. Hafta

“Farkındalık” demiştim bir önceki yazımda. Geldi çok hoş geldi, pek güzel geldi. Net söylüyorum, hissedilen en ciddi hafta bu hafta. Her ayrıntısıyla hem de, evimizde sana her baktığında gülümseyen bir koca, koca göbüşlü bir güzel ve dokunuşlarına başlamış olan minik...

Devamı... 4 Yorum

Meltem’in Gebelik Günlüğü, 18. ve 19. Hafta

Farkındalık, ama şöyle gerçeğinden… Kapımıza yaklaşıyor, hissediyorum. Doktorumuz 20. hafta ve sonrası hissetmeye başladığın resmi haftan olacak demişti; bebeğinin hareketleri, göbeğinin belirginleşmesi gibi, haklı sanırım. Ne ilginç bir duygu benim ki; ortalama 6-16 hafta arası neredeyse yaşam belirtileri göstermeyen zorluk...

Devamı... 2 Yorum